۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اینکه می‌گویند نگاه این دولت فقط به آمریکاست غیرمنصفانه است/تدوین بسته حمایتی از صادرات و ابلاغ آن به تمام دستگاه‌ها
کد خبر: ۱۸۷۱۰۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اینکه می‌گویند نگاه این دولت فقط به آمریکاست غیرمنصفانه است/تدوین بسته حمایتی از صادرات و ابلاغ آن به تمام دستگاه‌ها

معاون اول رئیس‌جمهور از تدوین بسته حمایتی از صادرات خبر داد و گفت: این بسته حمایتی ظرف امروز و فردا به دستگاه‌های مورد نظر ابلاغ می‌شود.

اینکه می‌گویند نگاه این دولت فقط به آمریکاست غیرمنصفانه است/تدوین بسته حمایتی از صادرات و ابلاغ آن به تمام دستگاه‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم معرفی دستاوردهای جدید صنعت دارویی کشور که در مرکز واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی برگزار شد، طی سخنانی اظهارداشت: بهره‌وری یکی از حلقه‌های گم‌شده اقتصاد ایران است که نیاز به آن حیاتی است و ما باید به یک بهره‌وری مناسب برسیم.

وی تصریح‌کرد: سهم زیادی از رشد اقتصادی بسیاری از کشورها از افزایش بهره‌وری از جمله بهره‌وری نیروی انسانی، سرمایه فیزیکی و عوامل تولید به دست می‌آید در حالی که ما بدترین وضعیت بهره‌وری را داریم به طوری که در 30 سال گذشته تنها و تنها در رشد بهره‌وری تاکید شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: همچنین در برنامه‌های توسعه اول، دوم، سوم و ... در سهم چند درصدی بهره‌وری در رشد اقتصادی اشاره داشته اما می‌بینیم که در پایان اجرای برنامه‌ها سهم بهره‌وری نزدیک صفر است. همچنین در سند چشم‌انداز در رشد اقتصادی 8 درصدی تاکید شده که از این میزان باید 2.5 درصد متعلق به رشد بهره‌وری باشد اما سهم آن بسیار اندک است.

جهانگیری با دعوت از تمام نخبگان، اندیشمندان و صاحبان نظر برای اقدامات جدی نسبت به رشد بهره‌وری در کشور اظهار داشت: ما برای افزایش بهره‌وری علاوه بر اینکه نیاز به کار اقتصادی داشته باشیم اول نیاز به کار فرهنگی داریم و باید در این عرصه اقدامات جدی‌تری انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به یک بهره‌وری خوب حتماً هزینه تولید را کاهش و سطح کیفی محصولات را افزایش می‌دهد و اگر امروز به دنبال فروختن کالاهای‌مان در بازارهای بین‌المللی هستیم کیفیت و قیمت مهم‌ترین رکن آن است که باید متناسب باشد و باید به آن به صورت جدی بپردازیم. 

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به انتشار برخی خبرها و مطالب در تعدادی از روزنامه‌ها گفت: امروز صبح در حین آمدن به این مراسم نگاهی به روزنامه‌های صبح امروز داشتم که آدم وقتی به برخی از آنها نگاه می‌کند شاید بهتر باشد که اصلا به آن مطالب نگاه نکنیم زیرا اظهارنظرهایی غیر منصفانه‌ای علیه دولت می‌شود و آدم را دلسرد می‌کند.

جهانگیری  ادامه داد: در یکی از این مطالب عنوان شده بود که نگاه این دولت فقط به آمریکاست و همه بار و کار دولت بر دوش وزارت امور خارجه است و همچنین تاکید کرده بود که این دولت معتقد است همه موضوعات در مذاکره با آمریکا خلاصه می‌شود که این گفته‌ها غیرمنصفانه و خلاف واقع است و این مطالب در حالی نوشته شده بود که امروز ما در یک مراسمی شرکت داریم که دستاورد آن برای مردم و ملت ما افتخار به شمار می‌رود. 

وی تاکید کرد: متاسفانه چند سال گذشته را فراموش کرده‌ایم که هزینه بهداشت و درمان، تهیه دارو چه وضعیتی داشت. در همین رابطه براساس عادت‌های همیشگی که روزهای اول عید به بیمارستان‌ها سر می‌زنم در سال 92 هنگامی که در جریان سفر به کرمان از یک بیمارستان بازدیدی داشتم جمعیت بسیار زیادی همراه بیمار در آنجا حضور داشتند که اغلب یا کمک مالی می‌خواستند یا نیازمند به داروهای خاص بودند اما خوشبختانه با اقدامات چشم‌گیری که انجام گرفت بنده عید سال 93 مجددا به آن بیمارستان مراجعه کرده و بازدیدی داشتم که الحمدالله شرایط مانند گذشته نبود و فقط یک نفر از نبود یک پزشک گلایه کرد، بنابراین این موضوع نشان می‌دهد ما اقدامات بسیار چشم‌گیری در حوزه بهداشت و درمان داشتیم.

جهانگیری با بیان اینکه اجرای طرح سلامت باعث کاهش هزینه‌های مردم در حوزه بهداشت و درمان شد تصریح کرد: طرح سلامت شاید ایراداتی داشته با شد که البته باید با هم‌فکری و همکاری یکدیگر آن را اصلاح کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر جدیت دولت نسبت به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی برخلاف سخنان برخی افراد که می‌گویند یک اقتصاد ریاضتی و محدود کننده است این سیاست‌ها درون‌زا، برون‌نگر، عدالت‌محور و دانش‌بنیان است که دولت برای پرداخت کردن آن اهتمام جدی دارد.

وی با بیان اینکه رکن اصلی اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان بودن آن است، افزود: اینکه گفته می‌شود هر ماه سه داروی جدید مورد بهره‌برداری قرار گرفته افتخاری برای دولت و ملت ایران است، در جریان این بازدید به بنده می‌گفتند که دانشمندان کشورمان موفق شدند داروهای ضد سرطان و صعب‌العلاج را به دست خودشان و با امکانات داخل تولید کنند که ما این دستاورد را افتخاری برای ملت و مردم‌مان می‌دانیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات این مرکز رشد برای حمایت از شرکت‌های داروسازی گفت: این گونه مراکز باید در کشور گسترش یافته و از تولیدکنندگان حمایت کنند.

جهانگیری ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در عرصه اقتصادی انجام گرفت تراز تجاری ما در سال گذشته مثبت شد که در این موضوع بسیار خرسندیم اما وقتی این مسئله برای ما خوشحال‌کننده‌تر می‌شود که صادرات ما بیشتر متکی به مغز انسان‌ها و از جنس تولید داروها و صادرات آنها باشد.

وی با بیان اینکه دولت از بخش خصوصی حمایت جدی دارد گفت: هم‌اکنون بسته حمایتی از صادرات را تدوین کردیم که ظرف امروز و فردا به دستگاه‌های مورد نظر ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: ما با تدوین این بسته به دنبال ایجاد خطوط اعتباری برای کشورهای هدف به منظور صادرات محصولات‌مان هستیم.

جهانگیری در ادامه سخنان خود خطاب به تولیدکنندگان دارو گفت: تولیدات دارو در داخل کشور باید با کیفیت و قیمت مناسب انجام بگیرد که هم تولیدکننده و هم بیمار و خانواده وی راضی باشند.

وی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی در تولید دارو حمایت جدی کنیم، افزود: بخش خصوصی ما قادر است مسئولیت تولید و اقتصاد کشور را به دوش بگیرد و باید از این ظرفیت و پتانسیلی که وجود دارد بهترین استفاده را کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: امیدوارم نقش بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان پررنگ‌تر باشد و در این میان نیز دولت هم حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان