۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات خوداشغالی به مددجویان اعطا شد/ ایجاد ۵۱۴ فرصت شغلی در سال گذشته
کد خبر: ۱۸۶۹۷۷ نویسنده: غفار رمضانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین:

۳۱ میلیارد ریال تسهیلات خوداشغالی به مددجویان اعطا شد/ ایجاد ۵۱۴ فرصت شغلی در سال گذشته

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین با اشاره به ایجاد ۵۱۴ فرصت شغلی در استان گفت: سال گذشته در حدود ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان اعطا شد.

۳۱ میلیارد ریال تسهیلات خوداشغالی به مددجویان اعطا شد/ ایجاد ۵۱۴ فرصت شغلی در سال گذشته
غفار رمضانی، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات بهزیستی جهت تسهیل در اشتغال مددجویان اظهار کرد: پرداخت حق بیمه خویش فرمایی به معلولین به منظور پایداری شغل به مدت 60 ماه و همچنین اعطای سهم 23 درصدی بیمه ویژه کارفرمایان با هدف اشتغال مددجویان به مدت 5 سال از جمله اقدامات تشویقی بهزیستی برای اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی است.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به معلولین و یا زنان سرپرست خانوار برای ایجاد کسب و کار خرد، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از طریق پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، کمک‌های بلاعوض اعتبارات توانمند سازی (توانبخشی، اجتماعی و سرمایه کار) از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اشتغال 70 مددجو در شرکت‌ها و کاریابی‌ها خاطرنشان کرد: با استفاده از قانون سه درصد استخدام، یک نفر در اداره تامین اجتماعی شهرستان تاکستان استخدام و مشغول به کار شد.

وی تصریح کرد: در بخش اشتغال مددجویان در مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان قزوین، امکان جذب 25 درصد نیروی انسانی فراهم شد.

رمضانی تصریح کرد: سال گذشته 20 نفر از مددجویان بهزیستی برای آموزش مهارت‌های لازم جهت ورود به بازار کار به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شده و همچنین 11 نفر توسط مراکز غیر دولتی جذب کار شدند.

وی با اشاره به صدور پروانه تاسیس یک موسسه خیریه اشتغال در سال 94 بیان کرد: بهره مندی 6 نفر از مددجویان تحت پوشش از طریق هزینه کردِ 5 درصدی مشارکت‌های نقدی عام و اعطای کمک‌های بلاعوض برای 38 نفر از مددجویان و معلولین جهت سرمایه شغل در سال گذشته بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین از ایجاد 514 نفر فرصت شغلی در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا به 255 نفر از جامعه هدف تسهیلات ارائه شد که به تفکیک شامل زنان 87 نفر، مردان 168 نفر و معتادان بهبودیافته 14 نفر است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اخذ تسهیلات عنوان کرد: ارائه مدارک فنی و حرفه‌ای، داشتن جواز کسب، معرفی نامه از جهاد کشاورزی از شرایط اخذ تسهیلات به افراد واجد شرایط است ضمن اینکه ملاک انتخاب شغل نیز مشاغل خانگی باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه مبلغ تسهیلات ارائه شده تا سقف 150 میلیون ریال است، ادامه داد: سال گذشته در حدود 31 میلیارد ریال تسهیلات که بیشتر در زمینه کشاورزی، دامداری و بخش خدمات بود به متقاضیان اعطا شد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان