۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "شایسته سالاری" شایسته ملت ماست نه چوب خشک سالاری/ برای سربازی امام زمان باید سرباز خوبی برای دین باشیم
کد خبر: ۱۸۶۸۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۱ ساعت: ۱۶:۳۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

"شایسته سالاری" شایسته ملت ماست نه چوب خشک سالاری/ برای سربازی امام زمان باید سرباز خوبی برای دین باشیم

امام جمعه قزوین با بیان اینکه برای سربازی امام زمان باید سرباز خوبی برای دین باشیم، بیان کرد: "شایسته سالاری" شایسته ملت ماست نه چوب خشک سالاری، چوب خشک سالاری فرهنگ غلطی است از دوران جاهلیت باقی مانده است.

"شایسته سالاری" شایسته ملت ماست نه چوب خشک سالاری/ برای سربازی امام زمان باید سرباز خوبی برای دین باشیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته شهر قزوین با تبریک میلاد حضرت حجت(عج) اظهار کرد: برپایی عدالت جهانی یکی از ویژگی منتظر واقعی است.
وی در ادامه افزود: اگر فردی نسبت به ظلم و ستم به مردم غزه، افغانستان، یمن و بحرین بی تفاوت باشد این فرد یک عضو بیهوده و دورانداختنی است؛ پیامبر(ص) درباره امام زمان می‌فرماید:" او کسی است که زمین را از قسط و عدل پر می‌کند."
این خطیب نمازجمعه با بیان اینکه در دوران حکومت امام زمان(عج) زمین پر از عدالت می‌شود، گفت: ستمگران و طاغوتیان زمین را به فساد و ناامنی کشانده‌اند و جهان را دچار آشوب کرده و داعش را برای نابودی اسلام ایجاد کردند؛ اما امام زمان همه این شرایط را با برپایی عدالت جهانی تغییر می‌دهد.
وی اذعان کرد: انسان‌ها با اندیشه جهانی می‌توانند خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کنند؛ کلام امام که فرمودند ما انقلاب خود را به همه جهان صادر می‌کنیم یعنی آمادگی برای سربازی حضرت.

آیا با چوب خشک می‌توان وضعیت اقتصادی مردم را سروسامان داد؟


عابدینی تاکید کرد: باید آرزوی عدالت جهانی و نابودی ظلم و ستم در شخصی باشد تا لیاقت سربازی امام را پیدا کند.
وی ادامه داد: ویژگی دیگر فرد منتظر این است که اهل شایسته سالاری باشد؛ یعنی تلاشش در انتخاب‌هایش براساس مبانی دینی صورت بگیرد؛ متاسفانه در ادبیات سیاسی استان ما یک غلطی مطرح شد که برای استان ما بسیار بد بود.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: برخی‌ها گفتند اگر ما چوب خشک را در زمین فرو کنیم مردم به آن رأی می‌دهند؛ این افراد هم به کاندیداهای محترم توهین کردند که باید از آنها خجالت کشیده و عذرخواهی کنند و هم به ملت فرهیخته و باشعور سیاسی این استان اهانت کردند و باید از آنها عذرخواهی کنند.
وی تصریح کرد: حال اگر به قول آنها مردم به چوب خشک رأی دادند در این شرایط می‌توان مشکل بیکاری و ازدواج، اوضاع آشفته کارخانه‌های ورشکسته را حل کرد؟ آیا با چوب خشک می‌توان وضعیت اقتصادی مردم را سروسامان داد؟
عابدینی با بیان اینکه "شایسته سالاری" شایسته ملت ماست نه چوب خشک سالاری عنوان کرد: چوب خشک سالاری فرهنگ غلطی است از دوران جاهلیت باقی مانده، اسلام ظهور کرد تا انسانیت را به ما یاد دهد تا شایستگان برای ما تصمیم سازی کنند.
وی یادآور شد: ویژگی دیگر یک فرد منتظر ایجاد آمادگی برای سربازی در رکاب آن حضرت است که در تمام لحظات زندگی این هدف باید دنبال شود.
نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: باید بررسی کنیم آیا به درد امام زمان می‌خوریم یا خیر؟ زمانی که نتوانیم عدالت و انصاف را در زندگی خود پیاده کنیم چگونه سرباز امامی شویم که از ما انتظار همراهی برای اجرای عدالت جهانی را دارد؟
وی در ادامه افزود: هرکس به اطرافیان خود و خانواده‌اش ظلم کند و حق مردم را رعایت نکند و مسئولین وظیفه و رسالت و گام سنگین خدمت رسانی را به خوبی انجام ندهند، نمی‌توانند سرباز مناسبی برای امام زمان باشند.

ویژگی دیگر یک فرد منتظر امیدواری به پیروزی قطعی است

امام جمعه قزوین گفت: انسانی که قصد برقراری عدالت در جهان را دارد باید با بهره مندی از نعمات الهی از عمر خود به خوبی استفاده کرده و یاری رسان مستضعفان عالم باشد، برای سربازی نظام امام زمان(عج) باید سرباز خوبی برای دین باشیم.
وی اضافه کرد: برخی‌ها ایمان و اخلاق را کنار گذاشته و به دنبال این هستند که چه افرادی روی کار می‌آیند و چقدر برای آنها منفعت دارند تا به دنبال آنها حرکت کنند، در صورتی که این فرد باید با دینش هماهنگ باشد.
این خطیب نمازجمعه یادآور شد: امام صادق(ع) درباره منتظر واقعی امام زمان(عج) می‌فرماید:" منتظر واقعی مانند کسی است که شمشیر برهنه در دست گرفته و در خدمت پیامبر اسلام اعلام آمادگی کرده است و دفاع می‌کند."
وی تصریح کرد: منتظر واقعی در فضای امروز کسی است که همه توانمندی‌ها، سرمایه‌های انسانی، آبرو و قلم و مالش را برای برافراشته نگه داشتن پرچم حق استفاده می‌کند این فرد سرباز آماده حضرت است.
عابدینی ادامه داد: سرباز واقعی امام زمان از بصیرت، صراحت کلام، شهامت و شجاعت و خانواده و زندگی خود برای انجام دادن رسالت اصلی خود برای حفظ دین استفاده می‌کند.
وی بیان کرد: ویژگی دیگر یک فرد منتظر امیدواری به پیروزی قطعی است، امید با یقین کارساز خواهد بود، خدای متعال فرموده آینده جهان آینده عدالت و برافراشته شدن پرچم قسط است.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان