۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برپایی جشن‌ همراه با گناه و لهو و لعب در شأن امام زمان نیست/ مسئولین استان روی برگزاری جشن‌ها نظارت کنند
کد خبر: ۱۸۶۶۳۲ نویسنده: حجت الاسلام عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۱ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین:

برپایی جشن‌ همراه با گناه و لهو و لعب در شأن امام زمان نیست/ مسئولین استان روی برگزاری جشن‌ها نظارت کنند

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: برای برگزاری مناسب جشن‌های میلاد امام زمان(عج) همه مسئول هستند؛ اما مسئولیت افرادی که جزء حاکمان نظام اسلامی به حساب می‌آیند و مسئولین فرهنگی، بیشتر است.

برپایی جشن‌ همراه با گناه و لهو و لعب در شأن امام زمان نیست/ مسئولین استان روی برگزاری جشن‌ها نظارت کنند
حجت الاسلام علی عباسی، رئیس حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اظهار کرد: باید جشن و سروری که برای بزرگان دین چون حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود، بسیار بامعرفت باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری جشن بامعرفت یعنی مطابق با مقام و شأن آن امام همام انجام بگیرد، اذعان کرد: باید مدنظر گرفت که اگر امام زمان(عج) در حال مشاهده جشنی که به نام ایشان در حال برگزاری است، باشد آیا از نحوه انجام و کیفیت آن رضایت دارند یا خیر؟
استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: اگر همه افراد جامعه این فکر را کنند که امام ناظر و شاهد برگزاری جشن آنهاست، همین موضوع در عملکرد مردم و دوستداران حضرت تاثیرگذار و کنترل کننده خواهد بود.
وی تصریح کرد: برگزاری جشن و سرور برای امام غائب باید در مسیر تعالی و تکامل ایمان افراد باشد نه اینکه ما را به انحطاطا بکشاند، ائمه ما امام هدایت هستند و هدف آنها ایجاد قرب و نزدیکی بین خدا و بندگانش است.

نباید از آموزه‌های دینی سوءاستفاده کرد

عباسی گفت: استفاده از اُرگ و ابزار لهو و لعب انسان را از خدا دور می‌کند و متناسب با شأن امام معصوم نیست.
وی با تاکید بر اینکه نباید از آموزه‌های دینی سوءاستفاده کرد، ابراز کرد: یعنی افرادی به بهانه میلاد امام زمان(عج) از آهنگ‌های مبتذل بهره ببرند و از موقعیتی که امام معصوم به وجود آورده سوءاستفاده کنند که این موضوع از نگاه دین قابل پذیرش نیست.
این کارشناس دینی عنوان کرد: برای برگزاری مناسب جشن‌های میلاد امام زمان(عج) همه مسئول هستند؛ اما مسئولیت افرادی که جزء حاکمان نظام اسلامی به حساب می‌آیند و مسئولین فرهنگی، بیشتر است.
وی ادامه داد: متولیان فرهنگی باید با برنامه‌ریزی و کنترل مناسب زمینه برگزاری بهتر این جشن‌ها را فراهم کنند.
رئیس حوزه علمیه قزوین یادآور شد: اگر برگزاری جشن‌های میلاد امام در مساجد و حسینیه‌ها زیر نظر ارگان‌های نظام اسلامی چون اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و امور مساجد باشد به طور یقین این جشن‌ها به انحراف کشیده نمی‌شود و نظارت دقیق هم صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: حتی برگزاری این جشن‌ها در فضای باز زیر نظر شهرداری و نیروی انتظامی می‌تواند با نظارت بر اماکن به خوبی انجام گیرد.
عباسی در پایان تاکید کرد: البته خطبا و مبلغان دین و مداحان هم باید در مجالس جشن و سرور این موارد را تذکر دهند تا با کنترل همه جانبه جشنی برگزاری شود که امام زمان(عج) از آن راضی باشند.
انتهای پیام/2002






دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان