۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین خانه مطبوعات باید از سیاسی بازی دور بماند/ وضعیت مطبوعات استان مطلوب نیست
کد خبر: ۱۸۶۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شفیعی ها در نخستین جلسه شورای مرکزی خانه مطبوعات:

خانه مطبوعات باید از سیاسی بازی دور بماند/ وضعیت مطبوعات استان مطلوب نیست

مدیر کل اداره ارشاد قزوین گفت: خانه مطبوعات باید از سیاست بازی بدور بماند و در این مورد هم لزوما نباید از مصوبات دولت تمکین کند اما لازم است در مورد موضوعات مورد اختلاف وارد مذاکره شود.

خانه مطبوعات باید از سیاسی بازی دور بماند/ وضعیت مطبوعات استان مطلوب نیست
به گزارش صبح قزوین، نخستین جلسه شورای مرکزی خانه مطبوعات در دوره سوم، عصر روز شنبه با حضور همه اعضا و مدیر کل ارشاد قزوین برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، علی علیمحمدی رئیس پیشین خانه مطبوعات قزوین گزارش کوتاهی در مورد فعالیت دوره دوم خانه مطبوعات قزوین ارائه داد.
وی با تاکید بر این که تلاش خانه در دوره قبل بر این بوده که پا را از اساسنامه فراتر ننهد، دفاع از حقوق مطبوعات و نگاه صنفی به فعالین این عرصه را محورهای اصلی فعالیت خانه مطبوعات در دوره قبل بر شمرد.
علیمحمدی از برگزاری جشنواره ها، ثبت خانه مطبوعات، دفاع از حقوق مطبوعات در قبال مصوبه دولت در مورد آگهی های دولتی و .
.
.
.
به عنوان نمونه های این موضوع اشاره کرد.
در ادامه محمدحسین شفیعی ها، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ضمن تشکر از فعالین این عرصه در دوره قبل و برگزاری انتخابات، تشکیل این نهاد را گامی موثر در تقویت جامعه رسانه ای استان برشمرد.
11 وی با اشاره به افرادیکه در دوره قبل حضور فعالی نداشتند یا در انتخابات شرکت نکردند و ضمن درخواست از آنها برای روشن نگه داشتن چراغ خانه مطبوعات تاکید کرد: بهای این خانه را که مرکز رسیدگی به مشکلات مطبوعات و اهالی رسانه است را باید خود متولیان آن به آن بدهند.
شفیعی ها بیان داشت: نگاه ما و مجموعه خانه مطبوعات باید این باشد که مسائل مطبوعات مورد تحلیل و رسیدگی قرار بگیرد تا باعث تقویت آنها شود.
خانه مطبوعات باید از سیاست بازی بدور بماند و در این مورد هم لزوما نباید از مصوبات دولت تمکین کند اما لازم است در مورد موضوعات مورد اختلاف وارد مذاکره شود.
مدیر کل ارشاد قزوین اظهار داشت: وضعیت مطبوعات، وضعیت مطلوبی نیست و اگر بخواهد از جانب آگهی ها آسیب ببیند در این بخش ایجاد خطر می شود.
وی با اشاره به لزوم همگرایی در اهالی رسانه گفت: اگر اثبات کنیم یک جریان داریم که در این عرصه فعالیت می کنند دیگران هم نگاه مثبت خواهند داشت که موجب فعالیت رسانه ای مثبت می شود.
شفیعی ها گفت: با این هدف که وضعیت نشریات تقویت شود و به حرفه ای بودن نزدیک تر شود مشکل و مسائل مالی بخصوص در برگزاری جشنواره ها باید حل شود و این یکی از وظایف خانه مطبوعات با مشارکت دیگران است.
12 وی در خصوص انتخابات دوره سوم بیان داشت: هنگام برگزاری انتخابات از تهران تماسی با این اداره در مورد برگزاری انتخابات انجام شد اما با توجه به اینکه خانه مطبوعات قزوین به عنوان یک مرکز مستقل در اداره ثبت به ثبت رسیده است و زیر نظر تهران نبوده و وابستگی به آنها ندارد مسئله ای برای برگزاری انتخابات وجود نداشت.
وی گفت: در این موضوع ارشاد تنها نقش نظارتی و همکاری با خانه مطبوعات دارد و با این استدلال تهران هم پاسخی نداشت و البته در ادامه بیان و توافق حاصل شد که در ادامه فعالیت خانه مطبوعات، از نقطه نظرات ارشاد و وزارتخانه هم استفاده خواهد شد و به آن عمل خواهد شد.
مدیر کل ارشاد قزوین در خصوص تایید انتخابات اظهار داشت: با توجه به استقلال خانه مطبوعات، نیاز به تایید ندارد و درصورت نیاز هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین به عنوان نهاد ناظر تشکیل و برگزاری آن را تایید می کند.
وی با تاکید بر لزوم اتحاد و مشارکت اهالی رسانه برای حل مسائل و مشکلات آنها عنوان داشت: فعالیت و تمرکز خانه مطبوعات باید در دو محور استوار باشد، اول فعالیت برای اصحاب رسانه و دوم فعالیت برای خود رسانه که برای موفقیت در هر دو محور مشارکت و همکاری همگان را طلب می کند.
شفیعی ها گفت: خدمات صنفی برای اعضا و کار محتوایی و رسانه ای هیچکدام نباید فدای یکدیگر شوند و خانه مطبوعات به هر دو موضوع توجه کافی داشته باشد.
مدیر کل ارشاد قزوین تاکید کرد: فعالیت مطبوعات و نشریه فعالیت فرهنگی است و این فعالیت با فعالیت اقتصادی متفاوت است و در این میان نشریاتی که به دنبال کاسبی هستند و به این فعالیت به عنوان یک بنگاه اقتصادی و نه فعالیت فرهنگی نگاه می کنند چهره بسیار زننده و قبیحی ایجاد می کنند.
13 وی با تاکید بر الگو گرفتن از نکات مثبت دوره های گذشته گفت: تشکیل صندوق قرض الحسنه از اقدامات مثبت دوره قبل بود که باید از این اقدام تشکر و سپاسگزاری کرد.
شفیعی ها ضمن معرفی نماینده ارشاد در خانه مطبوعات گفت: در این دوره سعی کردیم نماینده ارشاد در خانه را تقویت کنیم و در این راستا از آقای مهدی رمضانی که اشراف خوبی بر این موضوع در اداره دارد درخواست کردیم به عنوان نماینده ارشاد در خانه حضور پیدا کند.
مدیر کل ارشاد قزوین در پایان تاکید کرد: اساسنامه خانه مطبوعات باید به دقت خوانده و عمل شود و در صورت لزوم با اساسنامه کشوری هماهنگ باشد.
در ادامه جلسه دستور جلسه برای انتخابات و تعیین هیات رئیسه قرائت شد و پس از انجام رای گیری توسط بازرسین، هیات رئیسه شامل افراد ذیل برای مدت دو سال انتخاب شدند: 1- آقای سید عبدالعظیم موسوی با 9 رای به عنوان رئیس خانه مطبوعات 2- آقای علی علیمحمدی با 9 رای به عنوان مدیر اجرایی و نایب رئیس خانه مطبوعات 3- آقای محمد درافشانی با 9 رای به عنوان خزانه دار خانه مطبوعات 4- آقای علیرضا خدابخش با 9 رای به عنوان روابط عمومی خانه مطبوعات 5- آقای سعید عاشقی با 9 رای به عنوان منشی خانه مطبوعات در انتها با زمان برگزاری جلسات با روز دوشنبه هر دوهفته یکبار موافقت شد و تعیین کمیته ها و مدیران آنها به جلسه آینده موکول شد.
شایان ذکر است در نخستین جلسه خانه مطبوعات قزوین همه اعضا و بازرسین حضور داشتند.
انتهای پیام/6001/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان