۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امروزه سرمایه گذاری‌های هنگفتی روی علوم شناختی می‌شود
کد خبر: ۱۸۶۴۶۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

امروزه سرمایه گذاری‌های هنگفتی روی علوم شناختی می‌شود

دبیر توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور گفت: این علم در اکثر کشورهای دنیا و به ویژه در حوزه دفاعی مورد توجه است و امروزه کشورها سرمایه گذاری‌های بسیار هنگفتی را در این زمینه می‌کنند.

امروزه سرمایه گذاری‌های هنگفتی روی علوم شناختی می‌شود

دبیر توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور گفت: این علم در اکثر کشورهای دنیا و به ویژه در حوزه دفاعی مورد توجه است و امروزه کشورها سرمایه گذاری‌های بسیار هنگفتی را در این زمینه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )-منطقه آذربایجان شرقی، دکتر کمال خرازی در همایش علوم شناختی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد:خوشبختانه این استان و تبریز،گام‌های بسیار مثبتی را در زمینه فناوری، اقتصاد دانش بنیان و علوم شناختی برداشته است.

وی با بیان اینکه علوم شناختی به تمامی ابعاد زندگی انسان، دست اندازی می‌کند ادامه داد: علوم شناختی یک حوزه میان رشته‌ای است که در تعامل با سایر حوزه‌ها می‌تواند نقش بسیار مثبتی در توسعه و شکوفایی ایران اسلامی داشته باشد.

وی علوم شناختی را یکی از فناوری‌های همگرا در قرن معاصر دانست و تصریح کرد: حتی آموزش و پرورش کشور نیز باید مبتنی بر علوم شناختی باشد تا بتوانیم میزان عمق یادگیری کودکان را افزایش دهیم.

دبیر توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخش‌های مختلف علوم شناختی در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد تصریح کرد: این علم در اکثر کشورهای دنیا و به ویژه در حوزه دفاعی مورد توجه است و سرمایه گذاری‌های بسیار هنگفتی را در این زمینه می‌کنند.

خرازی همچنین با اشاره به رابطه بین علوم شناختی و شبکه‌های مجازی و ضرورت توجه بیش از پیش به ظرفیت‌های این حوزه عنوان کرد: امیدواریم با توجه اصولی به علوم شناختی، تحولات عظیمی در رفاه انسان در قرن حاضر ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه‌های موفق برخی کشورها در زمینه نقشه برداری از مغز انسان و حیوان گفت: تمامی کشورها در تلاش هستند که نقشه راه‌های مغزی انسان را ترسیم کنند.

به گفته وی نقشه‌برداری از مدارهای مغزی انسان، تحول عظیمی در علم روانشناسی و روانپزشکی ایجاد می‌کند.

خرازی در پایان سخنان خود به رشته‌های مصوب وزارت علوم در دوره تحصیلات تکمیلی شامل دکتری علوم اعصاب شناختی، دکتری روانشناسی شناختی، دکتری زبان شناسی شناختی و ...اشاره کرد و گفت: برنامه‌های در دست تهیه نیز شامل کارشناسی ارشد علوم شناختی در مطالعات نظری هنر،کارشناسی ارشد علوم شناختی، طراحی و خلاقیت و کارشناسی ارشد علوم شناختی در رسانه است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان