۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اختتامیه اردوی راهيان نور دانشگاه‌های استان قزوين
کد خبر: ۱۸۶۳۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

ظهر امروز برگزار شد؛

اختتامیه اردوی راهيان نور دانشگاه‌های استان قزوين

اختتامیه اردوي راهيان نور دانشگاه‌هاي استان قزوين ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

اختتامیه اردوی راهيان نور دانشگاه‌های استان قزوين
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم اختتامیه اردوي راهيان نور دانشگاه‌هاي استان قزوين و جشن روز جوان ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور سردار اهوازیان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.
در این مراسم سردار عبدالفتاح اهوازیان، از فرماندهان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اکثر شهدای ما تربیت شده حوزه‌های فرهنگی و انقلابی بودند و در دوران دفاع مقدس توانستند فرماندهی عملیات‌های بزرگ ما را برعهده بگیرند.
وی در ادامه افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب توجه دشمنان نظام به کسانی بوده است که تربیت شده حوزه دینی هستند؛ زیرا دشمن از تفکر فرهنگی و دینی ما بیشتر از نیروهای نظامی‌ کشور واهمه دارد.
همرزم شهید هاشمی با بیان اینکه شهدای ما با عملکرد خود منجر به بیداری اسلامی در جهان شدند، تاکید کرد: شهدایی چون علم الهدی و علی هاشمی اولین نطفه بیداری اسلام را در عمق خاک دشمن نهادینه کردند.
وی تصریح کرد: اما امروز عده‌ای می‌گویند شما در سال 59 گیر کرده‌اید و بین نسل‌ها گسست پیش آمده است در صورتی که اینطور نیست و جوانان انقلاب چیزی از شهدای دوران دفاع مقدس کم ندارند بلکه برای روشنگری و هدایت آنها کوتاهی شده است.
سردار اهوازیان در پایان عنوان کرد: شهدای ما با عملکرد خود منجر به بیداری اسلامی شدند و از آنها یادگاری به نام وصیت نامه باقی مانده که در آن تاکید زیادی به پشتیبانی از ولایت فقیه و رهبری شده است.

مسئولان دولتی برای توانمندی‌های جوانان احترام بیشتری قائل باشند

همچنین در ادامه این مراسم مهدی برزگر، مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به برگزاری اردوی دانشجویی راهیان نور اظهار کرد: حدود 2500 دانشجو از دانشگاه‌های مختلف استان در غالب 8 کاروان خواهر و برادر به صورت تفکیک شده در این اردو شرکت کردند.
وی در ادامه اذعان کرد: از 14 تا 28 اسفندماه سال گذشته اعزام‌ها به مناطق عملیاتی جنوب آغاز شد و یک کاروان نیز در اوایل فروردین به صورت ترکیبی از دانشجویان داخلی و خارجی به غرب کشور اعزام شدند.
این مسئول بیان کرد: با نظرسنجی‌های صورت گرفته از دانشجویان در این دوره مشخص شد که رضایت از عملکرد راویان افزایش داشته است، همچنین 30 نفر از روحانیون استان برای برگزاری سخنرانی‌ها، نماز جماعت، دعا و حدیث در این دوره حضور داشتند.
وی یادآور شد: با ابلاغ وزارت علوم به دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین، این دانشگاه به عنوان قرارگاه راهیان نور استان انتخاب شد و جلسات هماهنگی با حضور دکتر نائینی رئیس دانشگاه امام از اوایل بهمن ماه شروع شد و با همکاری دوستان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفت.
برزگر با اشاره به نامگذاری شعار امسال به سال اقصاد مقاومتی و اقدام و عمل تصریح کرد: شهدا با عملکرد خود از همان ابتدا اقدام و عمل خود را نشان دادند و اگر به جوانان امروز اطمینان شود، قطعا توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند:" انقلاب را جوانان پیش بردند و امیدوارم این نهضت ادامه پیدا کند و به دست صاحب اصلی آن برسد."
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه طی 14 سال گذشته ایران اسلامی دومین کشور دفاعی و موشکی جهان است، گفت: جوانانی چون شهید حسن تهرانی مقدم برای توانمندی این حوزه پای کار آمدند و با شعار ما می‌توانیم، بدون کمک از بیگانگان حوزه دفاعی کشور را خودکفا کردند.
وی در پایان ابراز کرد: با مشاهده تاریخ درمی‌یابیم شهدای ما همه از سرزمین خود بودند نه از سایر کشورها و امیدواریم مسئولان دولتی برای توانمندی‌های جوانان احترام بیشتری قائل باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان