۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین جوانان جهان، مهم‌ترین مخاطب پیام‌های انقلاب اسلامی هستند
کد خبر: ۱۸۶۳۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

جوانان جهان، مهم‌ترین مخاطب پیام‌های انقلاب اسلامی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: امروز جوانان جهان، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مخاطب پیام‌های ما هستند و اگر بخواهیم تحولی در دنیا اتفاق بیفتد باید آنها را به‌عنوان شنونده‌های اصلی پیام‌های انقلاب اسلامی قرار دهیم.

جوانان جهان،  مهم‌ترین مخاطب پیام‌های انقلاب اسلامی هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در همایش نگرانی مشترک و تجلیل از نویسندگان نامه به رهبر فرزانه‌ انقلاب پیرامون نامه معظم‌له خطاب به جوانان غرب اظهار کرد: مقام معظم رهبری با قلم شیوا و رسای خود خطاب به جوانان غرب نامه‌ای نوشتند، که این نامه حرکت بزرگ و سرنوشت‌سازی بود.

روحیه حق‌پذیری و عدالت‌خواهی جوانان از ویژگی‌های مثبت دوران جوانی است
وی افزود: مقام رهبری با اقدام ارزشمند خود، جوانان را مخاطب قرار دادند تا آنها خود فکر کنند و تصمیم بگیرند.
این مسئول بیان کرد: نگاشتن این نامه، موجی را در سطح جهان ایجاد کرد که فرصت استثنایی و بی‌نظیری بود تا ما نیز به سهم خود به عنوان سربازان این جبهه‌ فرهنگی به تکلیف‌مان در جهت صدور اسلام و انقلاب اسلامی به سراسر دنیا و بیداری اذهان جوانان سایر کشورها عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: همان طور که پدران و مادرانمان در ایجاد انقلاب اسلامی ایران نقش ایفا کردند، ما هم در ایجاد انقلاب جهانی که در محدوده‌ ذهن و فکر افراد رخ خواهد داد، به وظیفه خود عمل کنیم.

این مسئول گفت: فارغ از محتوای نامه‌ رهبر انقلاب، خطاب قرار دادن جوانان به عنوان سرمایه‌های تحول اجتماعی، از نکات برجسته این نامه است، موردی که پیش از این رهبر انقلاب بار‌ها از روحیه آرمان‌خواهی، حق‌پذیری و عدالت‌خواهی جوانان به عنوان ویژگی‌های مثبت دوران جوانی یاد کرده بودند.

جامعه جوان جهانی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مخاطب پیام‌های ما هستند
حقایق‌پور افزود: باید توجه کرد که امروز جامعه جوان جهانی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مخاطب پیام‌های ما هستند و اگر بخواهیم تحولی در دنیا اتفاق بیفتد باید بتوانیم بر روی جوانان تاثیر گذاشته و آنان را به‌عنوان شنونده‌های اصلی پیام‌های انقلاب اسلامی قرار دهیم.

حقایق‌پور گفت: به دنبال انتشار این نامه‌ گرانبها، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اجرای طرح مسابقه‌ بزرگی با عنوان «نگرانی مشترک» که برآمده از نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در نامه‌هایشان خطاب به جوانان سراسر دنیاست، تلاش کرد تا جوانان و مردم ایران اسلامی نیز مخاطب فرازهای اندیشمندانه‌ این نامه باشند.

این مسئول افزود: همچنین بسیاری از نکات مندرج در این پیام، راهگشای تفکر جوانان خودمان نیز می‌باشد، زیرا آنها همواره به عنوان سربازان بی‌نام و نشان فرهنگی و انقلابی، گوش به فرمان ایشان آماده‌ جانفشانی و حراست از دستاوردهای گران سنگ جمهوری اسلامی هستند.

انتشار 20 هزار برگه نامه در قالب فراخوان مسابقه
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در جهت برگزاری این مسابقه، بیش از 20 هزار برگه‌ نامه، همراه با متن پیام رهبری در قالب فراخوان طی ایام دهه‌ی فجر تا 22 اسفند سال 94 و همزمان با بزرگداشت روز شهدا منتشر شد.

وی افزود: جوانان بسیاری در دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و همه‌ مراکز علمی و اداری استان پیام ارزشمند رهبر انقلاب را مطالعه کرده و در فضایی آکنده از گفتمان معنوی و صمیمی، بیش از یک هزار تن از شهروندان استان قزوین با نگارش نامه‌های ارزشمند خود خطاب به مقام معظم رهبری با ایشان دردودل کردند.

این مسئول بیان کرد: در این فراخوان که همکاری و مساعدت مراکز ستادی دانشگاه‌های استان قزوین شامل بین‌الملل امام خمینی(ره)، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، علوم پزشکی و آموزش و پرورش را به همراه داشت، نامه‌های دریافت شده مورد مطالعه و داوری قرار گرفت.

بیش از هزار قزوینی به رهبر انقلاب نامه نوشتند
حقایق‌پور ادامه داد: در پایان یکصد نامه‌ برتر، منتخب این اقدام فرهنگی و تاثیرگذار در سطح جامعه بود و امروز خوشحالیم که در جمع عزیزان شرکت‌کننده در مسابقه هستیم تا جوایز آنان که سفر معنوی به مشهد مقدس و زیارت حرم مصفای حضرت امام رضا(ع) است را اهدا کنیم.

وی گفت: تلاش ما بر این است که با همت روسای فرهیخته‌ دانشگاه‌های استان و در آینده‌ نزدیک مجموعه‌ نامه‌های برتر این اقدام فرهنگی را در قالب کتاب منتشر کرده و در دسترس همه‌ علاقمندان قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین امیدواریم با نظر ارزشمند نایب رییس محترم مجلس شورای اسلامی نیز بتوانیم ماحصل این اقدام فرهنگی را در اختیار دفتر معظم‌له قرار دهیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان