۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هواپیمای مسافربری مصر با ۶۹ سرنشین ناپدید شد
کد خبر: ۱۸۶۲۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۱۲:۲۳ ↗ لینک کوتاه

بامداد امروز رخ داد؛

هواپیمای مسافربری مصر با ۶۹ سرنشین ناپدید شد

یک فروند هواپیمای بوئینگ شرکت هواپیمایی مصر با ۵۹ مسافر و ۱۰ خدمه از رادار محو شده است.

هواپیمای مسافربری مصر با ۶۹ سرنشین ناپدید شد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،شرکت «اجیپت‌ایر» می گوید یک فروند هواپیمای مسافربری این شرکت، در ساعات پایانی روز چهارشنبه از رادار محو شده است. 

بر اساس گزارش شبکه خبری ان بی سی، این ایرباس 320 ساعت 23:09 به وقت محلی (01:39 بامداد پنجشنبه به وقت تهران) فرودگاه شارل دو گل در پاریس را به مقصد فرودگاه قاهره ترک کرده است. 

«اجیپت‌ایر» می گوید این هواپیما با 66 سرنشین در حال پرواز در ارتفاع 37 هزار پایی از سطح زمین بوده است. 

*مقامات مصری از  احتمال سقوط هواپیما در دریای مدیترانه خبر دادند

شبکه المیادین به نقل از برخی منابع مدعی شد هواپیمای شرکت «اجیپت‌ایر»  که از رادار محو شده در دریای مدیترانه سقوط کرده است. 

*گزارشات متناقض از محل مفقود شدن هواپیمای مصر

گزارش های متناقضی درباره فاصله این هواپیما از حریم هوایی مصر در لحظه قطع ارتباط دریافت شده است. در حالی که شرکت «اجیپت‌ایر» می گوید این هواپیما هنوز وارد حریم هوایی مصر نشده بود، وزارت هواپیمایی کشوری مصر اعلام کرده که این ایرباس، بعد از ورود به این حریم هوایی مفقود شد.   

شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرده این هواپیما ساعت 02:45 دقیقه بامداد پنحشنبه به وقت قاهره (برابر با 05:15 به وقت تهران) از رادار ناپدید شده است.

معاون این شرکت در گفت و گوی با سی ان ان اعلام کرد که خلبان هواپیمای ناپدیدشده هیچ تماسی برای اعلام وضعیت اضطرار نداشته است. وی گفت که تیمهای جستجو و امداد به محلی که هواپیما از رادار محو شده اعزام شده اند. 

خلبان هواپیما بیش از 6000 ساعت تجربه پرواز داشته که حدود 2000 ساعت آن با هواپیمای ایرباس بوده است. 

یک مقام یونانی اعلام کرده است که این هواپیمای مذکور دو دقیقه بعد از ترک آسمان یونان مفقود شده است.

*تابعیت مسافران هواپیمای مفقود شده

گزارش‌ها حاکی از آن است که مسافران این هواپیما شامل 15 شهروند فرانسوی، 30 شهروند مصری، یک انگلیسی، یک بلژیکی، دو عراقی، یک شهروند اهل کویت، یک شهروند سعودی، یک سودانی، یک شهروند اهل چاد، یک شهروند اهل پرتغال، یک شهروند اهل الجزایر و یک شهروند کانادایی بوده است.

*اعلام آمادگی یونان و فرانسه برای همکاری با مصر به منظور مشخص شدن سرنوشت هواپیما

نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه به دنبال وقوع این حادثه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر تماس تلفنی برقرار کرده است و هیچ احتمالی را در این حادثه بعید ندانسته است.

«اجیپت ایر» هم‌اکنون میزبان خانواده‌های مسافران هواپیمای مذکور در نزدیکی فرودگاه قاهره است و پزشکان، مترجمان و تمامی خدمات لازم را در اختیار آنها قرار داده است.

اولاند در این تماس تلفنی آمادگی فرانسه برای مشخص شدن سرنوشت این هواپیما و سرنشینان آن را اعلام کرد.

همزمان که رسانه‌های مصری می‌گویند هواپیما 10 دقیقه بعد از آخرین تماس، در نقطه موسوم به «کومبی» ناپدید شد، ارتش مصر اعلام کرده که مقامات یونان نیز در عملیات جست‌وجوی هواپیما مشارکت دارند.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان