۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش دو درصدی ثبت ولادت در سال جاری
کد خبر: ۱۸۶۲۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ثبت احوال استان اعلام کرد:

افزایش دو درصدی ثبت ولادت در سال جاری

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین از افزایش دو درصدی ثبت ولادت در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

افزایش دو درصدی ثبت ولادت در سال جاری
محمد صدرا آراسته، مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار متولدین یک ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در فروردین امسال یک هزار و 792 ولادت در استان قزوین به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته با یک هزار و 756 تولد در حدود دو درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: طی یک ماهه نخست سال جاری همچنین 495 نفر فوت شده‌اند که در مقایسه با فروردین سال 94 با ثبت 508 مورد در حدود 2.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین از ثبت 23 هزار ولادت در استان قزوین طی سال گذشته خبر داد و افزود: از این آمار 11 هزار و 981 نفر نوزاد پسر و 11 هزار و 349 نفر نوزاد دختر هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمار متولدین سال 94 نسبت به سال 93 با 22 هزار و 718 تولد، 2.7 درصد افزایش نشان می‌دهد و به ازای تولد هر 100 نوزاد دختر، 105.5 نوزاد پسر در استان متولد شده است.

آراسته در ادامه با اشاره به میزان ثبت فوت در استان قزوین طی سال گذشته عنوان کرد: در این مدت شش هزار و 94 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که نسبت به سال ماقبل آن با شش هزار و 33 مورد، یک درصد افزایش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: از این تعداد سه هزار و 247 واقعه برای مردان و دو هزار و 847 واقعه برای زنان به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار یاد شده به ازای ثبت هر 100 فوت در بین زنان، 114 مورد فوت مردان ثبت شده است.

آراسته با اشاره به آمار به ثبت رسیده در بخش ازدواج و طلاق افزود: آمارهای به ثبت رسیده نشان می‌دهد طی سال گذشته تعداد 10 هزار و 530 واقعه ازدواج و تعداد دو هزار و 667 واقعه طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در پایان با اشاره به بیشترین نام‌های انتخاب شده در سال 94 بیان کرد: سال گذشته بیشترین اسامی انتخاب شده برای پسران به ترتیب امیر علی، امیر عباس، ابوالفضل، محمد طاها و امیر حسین بوده و پنج نام اول برای دختران نیز فاطمه، زهرا، یسنا، نازنین زهرا و باران بوده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان