۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دست‌اندرکاران امر زکات در استان انگیزه کافی، وحدت رویه‌ یکسانی دارند
کد خبر: ۱۸۶۲۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رییس شورای زکات استان قزوین:

دست‌اندرکاران امر زکات در استان انگیزه کافی، وحدت رویه‌ یکسانی دارند

رییس شورای زکات استان قزوین گفت: مجموعه‌ای که در استان قزوین دست‌اندرکار امر زکات هستند، انگیزه کافی، وحدت و رویه‌ی یکسان دارند و این مهم لطف خدا و فرصت ارزشمندی است.

دست‌اندرکاران امر زکات در استان انگیزه کافی، وحدت رویه‌ یکسانی دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته(چهارشنبه) در دیدار آیت‌الله عالمی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، همتی استاندار و اعضای شورای زکات استان قزوین اظهار کرد: استاندار و معاونان، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، جامعه طلبگی و فعالان عرصه رسانه که دست‌اندرکار امر زکات هستند، برای این معنا انگیزه کافی، وحدت و رویه‌ی یکسان دارند و این مهم لطف خدا و فرصت ارزشمندی است.
وی تصریح کرد: اگر هر نهادی که در حوزه زکات مسئولیتی داشت مسیر جدایی را می‌رفت و پراکندگی و تشتت به وجود می‌آمد، دچار مشکلات زیادی می‌شدیم، اما خوشبختانه در این حوزه همه با جدیت پای کار هستند.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که اسلام بر پنج ستون نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار است، افزود: امام باقر (ع) فرموده‌اند که ولایت از همه آن‌ها برتر است زیرا ولایت کلید همه آنهاست.
رییس شورای زکات استان قزوین در این خصوص ادامه داد: این‌که امام باقر (ع) ولایت را از همه ستون‌های اسلام با اهمیت‌تر برشمرده و در نهایت به نماز، زکات، حج و روزه برگردانده، به این خاطر است که نماز، زکات، روزه و حج زمانی اثرگذار می‌شود که با ولایت همراه شوند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در مساجد، خیرات و صدقات را جمع‌آوری و در نهایت بین فقرا توزیع کنند، مشخص نیست که آن فقیری که از این طریق کمکی دریافت می‌کند آیا اولویت دارد یا خیر؟ و یا ممکن است از جاهای دیگر نیز کمک دریافت کند.


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این خصوص اضافه کرد: اگر می‌خواهیم این مشکلات به وجود نیاید، باید با نظام، حکومت و سیستم هماهنگ باشیم و اعمال ولایت در امر زکات یعنی با آن سیستمی که ولی امر مسلمین برای ما بستر سازی کرده، هماهنگ باشیم و هماهنگی با برنامه‌های کمیته امداد که هم تجربه دارد و هم فقرا را می‌شناسد، یکی از راهکارهاست.
عابدینی افزود: خداوند از هر راهی وارد شده تا به ما کمک کند که اگر مؤدی زکات هستیم، بتوانیم زکاتمان را بپردازیم. مثلاً خداوند می‌فرماید اگر می‌خواهید نمازتان پذیرفته شود، به زکات ربط پیدا می‌کند و در قرآن خواندن، ازدواج، تربیت فرزندان و زیاد شدن مال این امر و فریضه الهی دخیل می‌شود.
امام‌جمعه قزوین گفت: در بخش زکوات واجبه این نیست که زکات دهندگان فقط همان‌هایی هستند که زکاتشان را به ما پرداخت می‌کنند و لایه‌های پنهانی نیز وجود دارد که به زکات مقید هستند اما هماهنگی به نظام ولایت و رهبری را توجه نمی‌کنند و در زکات مستحبی هم این مسئله بیشتر وجود دارد.
وی اظهار کرد: بنابراین بیشتر از آن چیزی که ما در قزوین آمار می‌دهیم، مردم در امر پرداخت زکات دخیل هستند و باید همه تلاش کنند تا از راهش زکات خود را پرداخت کنند و راهش این است که با مراجع تقلید و نظامِ ولایت هماهنگ باشند؛ بنابراین بیشتر از آمار و ارقام، مردم در عرصه زکات حضور دارند و این ما هستیم که باید به آن‌ها نظم بدهیم و به میدان و کار تشکیلاتی بیاوریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان