۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین مهار بیابان‌زایی با کمک بسیج سازندگی
کد خبر: ۱۸۶۲۴۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مهار بیابان‌زایی با کمک بسیج سازندگی

استاندار قزوین گفت: یکی از چالش‌های جدی این استان در شرایط فعلی، توسعه بیابان است که برای مهار آن می‌توان از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کرد.

مهار بیابان‌زایی با کمک بسیج سازندگی

استاندار قزوین گفت: یکی از چالش‌های جدی این استان در شرایط فعلی، توسعه بیابان است که برای مهار آن می‌توان از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کرد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه قزوین، فریدون همتی، استاندار قزوین در جلسه ستاد عالی پشتیبانی اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی را در کنار خود می‌داند و این نهاد در مسیر مذکور از هرگونه پشتیبانی برخوردار است.

وی افزود: بسیج در این مسیر دولت را کمک می‌کند تا دولت بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد زیرا مردم جامعه یک یا چند نهاد را برای پاسخگویی نمی‌شناسند، بلکه همه ما را به‌عنوان متولیان نظام می‌شناسند، بنابراین باید با بسیج تمام امکانات بتوانیم در مسیر توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های موفقی برداریم.

استاندار قزوین اضافه کرد: این یک چشم‌انداز استراتژیک است و همه باید به آن توجه داشته باشیم که هر اقدام و عمل ما موجب امیدواری مردم نسبت به نظام می‌شود.

همتی ادامه داد: اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم که برای پیمانکاران صرفه اقتصادی ندارد به بسیج سازندگی واگذار می‌شود، چرا که این نهاد بحث سودآوری را در خدمت به مردم می‌داند و هدف اصلی آن خدمت‌رسانی به مردم به‌ ویژه در مناطق محروم است.

وی خاطرنشان کرد: توانمندی‌هایی که بسیج سازندگی در اختیار دارد و در حال حاضر در سطح کلان و خرد به دولت کمک می‌کند، برای تولید، توسعه و ایجاد اشتغال است.

استاندار قزوین تصریح کرد: با توانمندی مالی بسیج سازندگی، پروژه‌های خوب و بزرگی در حال شکل‌گیری است که حرکت مفید و قابل‌تقدیری به شمار می‌رود.

همتی گفت: بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف اعم از عمرانی، فرهنگی و آموزشی، بهداشتی درمانی و خدماتی در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری بسیج سازندگی گام خوبی برای مسکن فقرا در استان قزوین برداشته می‌شود، اظهار کرد: برای تحقق این مهم می‌توانیم، زمین در اختیار بسیج سازندگی قرار دهیم و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز منابع مالی آن را تأمین کند.

استاندار قزوین افزود: ساخت مسکن محرومان در استان قزوین با همکاری بسیج سازندگی موجب می‌شود که قیمت تمام‌ شده‌ اجرای این پروژه در شرایط فعلی به میزان قابل‌ توجهی کاهش یابد و علاوه‌ بر آن قطع‌ به‌ یقین کیفیت پروژه‌ها نیز به‌خوبی رعایت شده است.

همتی اضافه کرد: در بسیج سازندگی، بخش تولید و در واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک تجربه خوبی داریم؛ بنابراین دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در صدور مجوزهای لازم باید همکاری بی‌وقفه‌ای با بسیج سازندگی داشته باشند تا فعالیت‌های این حوزه به‌سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: استان قزوین از ظرفیت بسیج سازندگی باید برای خرید محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم استفاده کند، چراکه در فصل برداشت گندم قرار داریم و اگر اقدامات لازم برای این امر صورت نگیرد، راه برای سوءاستفاده سودجویان بیش‌ازپیش باز می‌شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان امکان وقوع حریق در اقصی نقاط استان قزوین وجود دارد بنابراین با همکاری بسیج سازندگی می‌توان در اطفای حریق نیز گام‌های خوبی برداشت.

همتی با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در اجرای طرح هادی روستاهای استان قزوین مطرح کرد: بسیج سازندگی با توجه به توانمندی‌هایی که در اختیار دارد، می‌تواند قیمت تمام‌شده اجرای طرح‌های هادی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بخشی از استان قزوین را مشکل بیابان‌زایی تهدید می‌کند، تصریح کرد: یکی از چالش‌های جدی این استان در شرایط فعلی توسعه بیابان است که برای مهار آن می‌توان از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کرد تا به‌سرعت اقدامات عملی را اجرایی کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های فروش محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی حوزه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: چندین مرکز عرضه باید شناسایی‌شده و ساماندهی شود تا بتوانیم محصولات تولیدی این حوزه را به فروش برسانیم.

وی گفت: اگر مکان‌یابی صحیحی برای این امر صورت گیرد قطع‌ به‌یقین به دلیل قرار گرفتن استان قزوین در کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور می‌توان موفقیت‌های زیادی درفروش محصولات کسب کرد.

همتی یادآور شد: در فصل تابستان نیز با توجه به افزایش تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی استان قزوین می‌توان از ظرفیت بسیج سازندگی در کنار راهنمایی و رانندگی برای نظم و انضباط بخشی به محورهای مواصلاتی استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان