۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری ۳۷۰۰ آزمون از ابتدای اجرای طرح نهضت حفظ قرآن در قزوین
کد خبر: ۱۸۶۱۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

برگزاری ۳۷۰۰ آزمون از ابتدای اجرای طرح نهضت حفظ قرآن در قزوین

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری ۳۷۰۰ آزمون در قالب ۵ هزار جزء از ابتدای اجرای طرح نهضت حفظ قرآن تاکنون خبر داد.

برگزاری ۳۷۰۰ آزمون از ابتدای اجرای  طرح نهضت حفظ قرآن در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، هشتمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم شب گذشته (29 اردیبهشت ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.
سعید وزیری نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این همایش اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان، کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی به مدد تعالیم انسان ساز قرآن کریم و بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) است.
شهرداری قزوین، بزرگ‌ترین پشتیبان هیئات مذهبی سطح شهر
وی شهرداری قزوین را بزرگ‌ترین پشتیبان هیئات مذهبی سطح شهر قزوین عنوان کرد و افزود: سالانه به طور میانگین 100 میلیون تومان در راستای حمایت از فعالیت هیئت‌های مذهبی سطح شهر قزوین توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین هزینه می‌شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از اختصاص سالانه 400 میلیون تومان اعتبار به فضاسازی شهری در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی خبر داد و گفت: عمده این هزینه مربوط به ایام شهادت‌ها و ولادت‌های ائمه معصومین(ع) است.
وی تصریح کرد: طرح نهضت حفظ قرآن در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری درباره تربیت حافظان قران کریم همچنین توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی و تشویق حافظان قرآن از سال 92 شروع شده است و امروز شاهد برگزاری هشتمین مرحله تجلیل از حافظان هستیم.
وزیری نژاد ادامه داد: امروز در این مراسم از هزار و 120 نفر از حافظان قرآن کریم در قالب هزار و 550 جزء قرآن تجلیل به‌عمل خواهد آمد که تا پایان سال جاری دو مرحله دیگر تجلیل از حافظ قرآن برگزار می‌شود.
اختصاص 400 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی مساجد
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 3 هزار و 700 آزمون برگزار و نزدیک به 5 هزار جزء در این مدت به محفوظات حافظین شهر قزوین اضافه شده است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت احداث مساجد در شهر قزوین بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری، بحث احداث مساجد کوچک محلی در مناطق فاقد مسجد است که در این زمینه فقط در سال گذشته 400 میلیون تومان به صورت نقدی و 600 میلیون تومان به صورت غیر نقدی هزینه شده است.
وی عنوان کرد: در مجموع یک میلیارد تومان هزینه صرف توسعه و احداث مساجد در سطح شهر قزوین شده است.
وزیری نژاد با اشاره به اختصاص 400 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی مساجد بیان کرد: قریب 200 برنامه در طی سال در 14 مسجد محوری سطح شهر در قالب طرح محله ما برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان