۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بسیاری از شهرها از علما و مجتهدان خالی شده است
کد خبر: ۱۸۵۹۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۹ ساعت: ۱۶:۲۴ ↗ لینک کوتاه

آیت الله فاضل لنکرانی در قزوین:

بسیاری از شهرها از علما و مجتهدان خالی شده است

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: در دوره‌های گذشته مدارس علمیه بسیاری در شهرها وجود داشت و عالمان و بزرگان بسیاری بودند اما متاسفانه امروزه شهرها از مجتهدین و علما خالی شده است.

بسیاری از شهرها از علما و مجتهدان خالی شده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی مجتهد شیعی و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین که ظهر امروز(چهارشنبه) در شبستان امیر المومنین(ع) مسجد نبی برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه خدمت به دین و مردم است که در بحبوحه فتنه‌ها و افکار انحرافی استعمارگران روشنگری ‌کنند.
وی در ادامه افزود: در عصر غیبت، حوزه و روحانیت مسئولیت صیانت از دین و دینداری جامعه را بر عهده دارند و امروزه همواره از انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در جامعه اسلامی و پیروزی انقلاب بیان کرد: امام راحل تربیت یافته حوزه بودند و روحانیت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب ایفا کرد، حوزه‌های علمیه باید از دیانت مردم در مقابله با مذاهب استعماری و انحرافات صیانت کنند تا دین و شریعت در نظام حفظ شود. 
 فاضل لنکرانی در ادامه اضافه کرد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی و روحانیت انقلابی سکان‌دار نظام هستند که با همراهی ملت بصیر و انقلابی در برابر همه توطئه‌ها با اقتدار ایستاده است.
حوزه‌های علمیه باید در شهرها تقویت شود
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه طلاب باید تزکیه نفس و تقوا را در اولویت خود قرار دهند، تصریح کرد: اگر یک طلبه حتی در بیابان هم به دنبال علم باشد به درستی می تواند آثار این علم را به خوبی درک کند. یک طلبه باید با جدیت به تحصیل علم و تهذیب نفس بپردازد و به دنبال کسب علم و حقیقت باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه شهر‌ها از مجتهدین خالی شده‌اند، ابراز کرد: در دوره‌های گذشته مدارس علمیه بسیاری در شهرها وجود داشت و عالمان و بزرگان بسیاری بودند اما متاسفانه امروزه چنین نیست در صورتی که حضور علما و بزرگان در شهرها ضرورت دارد. 
وی تاکید کرد: زمانی حضرت امام(ره) از قم به قزوین سفر کردند تا پای درس مرحوم آیت الله رفیعی قزوینی(ره) بنشینند یا در شهر اصفهان در هر محله ای مجتهدی به نامی وجود داشت برای تحقق این امر باید حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها تقویت شود. 
طلاب ساده زیستی را سر لوحه زندگی خود قرار دهند
فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه طلاب باید بیش از گذشته جاذبه داشته باشند، گفت: طلبه باید خود را وقف دائم دین کند چرا که برای سربازی امام زمان(عج) مفتخر به لباس رسول خدا(ص) شده است.
 وی با اشاره به اینکه طلاب باید از بزرگان و علما الگو بگیرند، بیان کرد: طلاب و ورحانیون با الگو گیری از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان، ساده زیستی را  سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان خاطر نشان کرد: یادگیری علم در حوزه علمیه، بارزترین مصداق علم الهی است لذا خانواده‌ها فرزندان خود را برای حضور در حوزه های علمیه و سربازی امام زمان(عج) تشویق کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم معنوی جمعی از طلاب مدارس علمیه قزوین به دست آیت الله فاضل لنکرانی معمم شدند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان