۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جمع آوری ۳۰۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته
کد خبر: ۱۸۵۹۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۹ ساعت: ۱۵:۱۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد زکات کشور خبر داد:

جمع آوری ۳۰۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته

رئیس ستاد زکات کشور بیان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد و در بخش‌ها و مواردی که به لحاظ شرعی جایز و لازم بود زکات جمع آوری شده مصرف شد.

جمع آوری ۳۰۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، آیت الله عالمی، رئیس ستاد زکات کشور ظهر امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی  بیان کرد: بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده و این هنر شماست که بکوشید زمینه را برای به وجود آمدن عرصه ای که شایستگی ظهور و آمدن حجت خدا را داشته باشد، فراهم کنید.
وی یادآور شد: امام و مقام معظم رهبری راجع به مسئله کشاورزی اهمیت خاصی قائل هستند و انتظار نیز از جهادگران جهاد کشاورزی بیشتر از سایر دستگاه‌ها است؛ بنابراین توصیه می‌شود با تلاش و اخلاص در کار و در راستای جلب رضای خدا بکوشید و این به معنای واقعی عبادت است.
عالمی ابراز کرد: در همه استان‌ها سال زراعی فرا نرسیده و در بخشی از استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی کشور جمع آوری محصول شروع شده بنابراین هنوز آماری از جمع آوری زکات در سال جاری نداريم.
وی اضافه کرد: در سال گذشته نزدیک به 300 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد و در بخش‌ها و مواردی که به لحاظ شرعی جایز و لازم بود زکات جمع آوری شده مصرف شد.
رئیس ستاد زکات کشور عنوان کرد: در سال جاری نیز با توجه به نزولات جوی خوبی که در عموم استان‌ها وجود داشت پیش بینی می کنیم که زکات پرداختی بیش از سال گذشته باشد.
وی درباره مصارف زکات اظهار کرد: براساس مصوبه شورای زکات، از رقمی که جمع آوری می‌شود 40 درصد برای بخش‌های عمرانی و 60 درصد به فقرا اختصاص می‌یابد و آنچه در سال گذشته عملیاتی شد نیز به همین صورت بود و روند کار این است که مصرف زکات بیشتر به سمت فقرا باشد.
نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی درباره نقش رسانه‌ها در فرهنگسازی زکات گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش خوبی را در رابطه با فرهنگسازی برای زکات داشته باشند و فرهنگسازی برای زکات به این معنا است که این امر برای مردم کاملا تبیین شود که زکات یک فريضه الهی است و در صورتی که زکات داده شده و پذیرفته شود سایر اعمال نیز قبول می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این موارد و آیات و روایاتی که در این خصوص وجود دارد باید به سمع و نظر مردم برسد و رسانه‌ها کانال‌هایی هستند که این حقایق و فرهنگ را به مردم می‌رساند بنابراین نقش رسانه‌ها در ترویج زکات بالا است.
انتهای پیام/2002

منبع: شبستان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان