۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین طلاب روحیه انقلابی بودن و انقلابی ماندن را در خود تقویت کنند
کد خبر: ۱۸۵۹۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۹ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین در مراسم عمامه گذاری طلاب:

طلاب روحیه انقلابی بودن و انقلابی ماندن را در خود تقویت کنند

نماینده ولی‌فقیه استان قزوین گفت: طلاب باید روحیه انقلابی بودن و انقلابی ماندن را در خود تقویت کنند تا زرق و برق دنیا آن‌ها را از هدف و رسالتی که در جامعه دارند دور نسازد.

طلاب  روحیه انقلابی بودن و انقلابی ماندن را در خود تقویت کنند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی مجتهد شیعی، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و جمعی از مدیران دستگاهی اجرایی استان، اساتید، طلاب و روحانیون در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: علم در حوزه علمیه بسیار متفاوت‌تر و نورانی‌تر از سایر مکان‌هاست، زیرا این نوریست که خداوند در قلب هر یک از بندگانش بخواهد، قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید ائمه اطهار را الگوی خود قرار دهند،گفت: طلابی که امروز مشرف به پوشیدن لباس پیامبر می‌شوند باید بکوشند مردم را بیشتر از گذشته با خلق و خو و منطق پیامبر(ص) و اولیای الهی آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: طلاب باید از منطق و رفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی غافل نشوند زیرا هم اکنون رفتار ایشان بیشترین شباهت را به ائمه اطهار و اولیای الهی دارد.

عابدینی با اشاره به فرمایشات و دغدغه رهبرانقلاب در مورد جوانان تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه رهبری، دین اسلام و هدایت مسلمانان است، روحانیون و مبلغان وظیفه دارند به شبهاتی که استعمارگران در ذهن مردم و جوانان به وجود می‌آورند پاسخ‌گو باشند.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال به عالمان دینی شرح صدری برای تحمل مسئولیت، حکمت و علم الهی می‌بخشد تا بتوانند پاسخگوی سؤالات و شبهات مردم باشند هرگز در برابر دو راهی فتنه‌ها سرگردان نشوند.

امام جمعه استان قزوین با اشاره به اهمیت انقلابی بودن طلاب ابراز کرد: طلاب باید روحیه انقلابی بودن و انقلابی ماندن را در خود تقویت کنند تا زرق و برق دنیا هدف اصلی و رسالت آن‌ها در جامعه را از آن‌ها نگیرد.

عابدینی در پایان خاطر نشان کرد: با قیام مردم ایران امام آمد و جمهوری اسلامی در کشور ایران برقرار شد اگر مردم جهان قیام کنند بدون شک امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد.

حجت الاسلام علی عباسی رئیس حوزه علمیه در این مراسم با تبریک روز جوان و ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار کرد: 30 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین امروز مصادف با روز جوان ملبس به لباس پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه لباس روحانیت لباس تقواست، گفت: مردم به این لباس مقدس که لباس اولیای الهی است حساسیت ویژه‌ای دارند زیرا این لباس روحانیت لباس زهد و تقوا است.

رئیس حوزه علمیه ادامه داد: طلاب اهل علم که امروز به این لباس ملبس می شوند باید بیش از گذشته در جهت حفظ شان این لباس در جامعه تلاش کنند.

عباسی با اشاره به خودسازی طلاب ابراز کرد: طلاب باید لباس اخلاق را همراه با این لباس بر تن کنند و بیش از همیشه به فکر خودسازی باشند و خود را برای پاسخ‌گویی شبهات و هدایت جامعه آماده و چراغ دین را در جامعه روشن کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه طلاب نماینده دین در جامعه هستند، خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون باید رفتار و گفتارشان همراه با اسلام و معنویت باشد زیرا این‌ها نماینده دین و سخنگوی شریعت اسلام هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم 30 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین با خواندن سوگندنامه لباس روحانیت را بر تن کردند.

 

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان