۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مجموعه خادمان مصداق بارز پیاده‌سازی مطالبات رهبری در حوزه‌های مختلف است
کد خبر: ۱۸۵۸۲۱ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۹ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی مجموعه فرهنگی خادمان مهدی قزوین:

مجموعه خادمان مصداق بارز پیاده‌سازی مطالبات رهبری در حوزه‌های مختلف است

سخنگوی مجموعه فرهنگی خادمان مهدی بیان کرد: مجموعه خادمان مهدی مصداق بارز پیاده سازی مطالبات رهبری در حوزه‌های مختلف است و هر کدام از مجموعه‌های اقماری ما در تراز انقلاب عمل کردند و در حیطه وظایف خود شاخص بودند.

مجموعه خادمان مصداق بارز پیاده‌سازی مطالبات رهبری در حوزه‌های مختلف است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، نشست خبری مجموعه فرهنگی خادمان مهدی با حضور اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در مسجد ولایت قزوین برگزار شد.
حمید خورشیدی، سخنگوی مجموعه فرهنگی خادمان مهدی استان قزوین در این نشست با اشاره به تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلاب‌های صورت گرفته در جهان اظهار کرد: با توجه به آرمان‌های امام راحل در شکل گیری انقلاب می‌توان به تفاوت‌های اساسی نظام ما با دیگر انقلاب‌های شکل گرفته پی برد.
وی در ادامه افزود: مردم در هر انقلابی به دنبال پیاده سازی عدالت، رونق و شکوفایی اقتصادی هستند؛ اما برقراری عدالت هدف اصلی امام برای برپایی حکومت اسلامی نبود بلکه ایشان قله‌ای را انتخاب کرد که آن اعتلای کلمه توحید در جهان بود.
این فعال فرهنگی جنس انقلاب ایران را از نوع حرکت خودجوش مردمی دانست و گفت: عامل دیگر در پیروزی انقلاب ما اهداف فرهنگی بود، از زمان شروع مبارزات انقلابی تا به امروز پیروزی‌های نظام ما با حرکت‌های خودجوش مردمی شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه در ادبیات امام راحل و رهبر معظم انقلاب زیرساخت اصلی انقلاب حرکت فرهنگی است، عنوان کرد: این فضای فرهنگی و اهداف آن در آرمان‌های انقلاب تبیین شده و راهکار تحقق آن حرکت‌های خودجوش مردمی است.

اجرای 100 برنامه در طول سال توسط مجموعه فرهنگی خادمان مهدی


خورشیدی اذعان کرد: ما در مجموعه فرهنگی خادمان مهدی با وام گرفتن از نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب 17 سال پیش کار خود را به صورت مردمی و خودجوش شروع کردیم، در ابتدای امر هدف این جمع حفظ فضای دینداری برای خودمان بود؛ اما پس از گذشت یک دهه به این نتجه رسیدیم که فضای دینداری را با دین یاری ادغام کنیم.
وی ادامه داد: این مجموعه در ابتدای تاسیس در فضای هیئت انواع فعالیت‌هایی که در راستای ترویج انقلاب پیش بینی شده بود را در دستور کار خود قرار داد و سپس پس از یک دهه فعالیت تشکیلاتی منسجم با زیرمجموعه‌های اقماری زیر نظر مجموعه اصلی اهداف خود را پیش برد.


سخنگوی مجموعه فرهنگی خادمان مهدی قزوین به معرفی 5 مجموعه اقماری خادمان مهدی پرداخت و بیان کرد: هیئت دانشجویی خادمان، کانون فرهنگی- هنری مسجد ولایت، هیئت امنای مسجد ولایت، موسسه خادمان موعود و پایگاه بسیج ولایت در حوزه‌های مختلف تعیین شده به فعالیت مشغول هستند.
وی اضافه کرد: مجموعه خادمان مهدی در طول سال 100 برنامه تحت 30 عنوان کلی و 120 هزار نفر ساعت انجام می‌دهد و از ابتدای تشکیل این مجموعه تا به امروز 910 هفته از تقویم اجرایی انجام شده است.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه مدل اجرایی مجموعه خادمان برگرفته از سبک زندگی ائمه است، ابراز کرد: مخاطبان عام و خاص برای برنامه‌های فرهنگی این مجموعه تعریف شده و حتی ما کادرسازی و تربیت نیرو هم در دستور کار خود قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: در 5 مجموعه اقماری خادمان مهدی استان برنامه‌هایی چون اِحیای نیمه شعبان، 54 برنامه مناسبت مذهبی و دو عنوان برنامه شاخص در طی سال اجرایی می‌شود؛ همچنین برنامه‌هایی چون دوره آموزش مهدویت، همایش‌های ماهانه و تئاتر بانوی بی نشان انجام شده است.
خورشیدی با اشاره به برنامه‌های کانون فرهنگی مسجد ولایت قزوین ابراز کرد: کادرسازی و تربیت نیرو در این کانون انجام می‌گیرد و برنامه‌های معرفتی، اردویی، ورزشی و تفریحی، خلاقیتی وآموزش خانواده در قالب 8 گروه دانش آموزی و دانشجویی انجام شده و در سال 12 تا 15 اردو برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: برگزاری فعالیت‌ها و تصمیمات با محوریت مسجد تجربه بی نظیری بود؛ زیرا حیات مجموعه خادمان مهدی با ورود به پایگاه مردمی مسجد معنا یافت، از سوی دیگر کمتر مجموعه‌ای چون خادمان با این هماهنگی و وحدت رویه را پیدا می‌کنید.

برگزاری برنامه نیمه شعبان در سه شب

سخنگوی مجموعه فرهنگی خادمان مهدی قزوین به عوامل موفقیت این مجموعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: حضور هیئت امنای جوان با میانگین سن 35 سال، امام جمعت منصوب از سوی هیئت امنا، مسئول کانون بسیج، با تشکیل اتاق فکر مشترک تصمیمات خوبی را می‌گیرند.
وی اضافه کرد: مجموعه خادمان مهدی مصداق بارز پیاده سازی مطالبات رهبری در حوزه‌های مختلف است و هر کدام از مجموعه‌های اقماری ما در تراز انقلاب عمل کردند و در حیطه وظایف خود شاخص بودند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه هیئت خادمان مهدی با برنامه اِحیای نیمه شعبان در استان و کشور شناخته شده است، بیان کرد: در فضای دینی همه هدف ما ایجاد فضای دینی و معرفتی در مجموعه بود، اِحیای نیمه شعبان از 12 سال پیش شروع شد و هدف ما ایجاد فضایی حقیقی نسبت به فراگیری معرفت نسبت به امام زمان(عج) بود.
وی در ادامه افزود: اجرای سلسله برنامه‌های معرفت افزایی، برپایی نمایشگاه، ختم صلوات و چله‌های مهدوی از برنامه‌های ما برای مراسم نیمه شعبان است که امسال مسابقه آذین بندی هیئت‌های مذهبی و مردمی را در استان برگزار می‌شود.
خورشیدی از برگزاری برنامه نیمه شعبان در سه شب خبر داد و گفت: در سال جاری علاوه بر برنامه اِحیای نیمه شعبان، 2 شب نیز پس از نمازمغرب و عشا برنامه سخنرانی با حضور حجت الاسلام حیدری کاشانی انجام می‌شود و برنامه اِحیا نیز ساعت 11 و نیم با سخنرانی، تلاوت مجلسی، دعای کمیل و زیارت آل یاسین و برگزار نماز استغاثه همراه است.
وی در پایان اذعان کرد: کانون ولایت چندین مرتبه در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرد، طرح راهی به سوی آسمان در 24اُمین اجلاس نماز مقام نخست را به خود اختصاص داد و طرح اِحیای نیمه شعبان در سال 89 مورد تقدیر رهبری قرار گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان