۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جزییات محدودیت‌های ترافیکی نیمه شعبان اعلام شد
کد خبر: ۱۸۵۷۰۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

جزییات محدودیت‌های ترافیکی نیمه شعبان اعلام شد

وزارت راه و شهرسازی جزییات محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی آخر هفته از چهارشنبه تا یکشنبه سوم خرداد‌ماه را اعلام کرد.

جزییات محدودیت‌های ترافیکی نیمه شعبان اعلام شد

وزارت راه و شهرسازی جزییات محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی آخر هفته از چهارشنبه تا یکشنبه سوم خرداد‌ماه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ، با توجه به تعطیلی‌های چند روزه آخر هفته که از تعطیلی یکشنبه هفته آینده همزمان می‌شود احتمالا جاده‌های کشور بار ترافیکی سنگینی را خواهند دید.

از این‌رو وزارت راه و شهرسازی فهرستی از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در طول این روزها را اعلام کرده است.

براین اساس، تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه لغایت 2 بامداد روز دوشنبه در محورهای کرج – چالوس، هراز – فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و برعکس ممنوع خواهد بود.

همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت نیز در محور کرج به چالوس ممنوع اعلام شده است.

در این محور همچنین از روز جمعه 31 در ساعت 15 الی ساعت 2 بامداد روز شنبه تردد انواع وسائل نقلیه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه از ساعت 17:30 روز جمعه الی 2 بامداد شنبه از 15 کیلومتری جنوب مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع بوده است.

همین شرایط برای روز یکشنبه نیز ادامه دارد و تردد‌ها از ساعت 14 روز یکشنبه از کرج به مرز‌ن‌آباد یک طرفه و از ساعت 16:30 از جنوب مرزن‌آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.

همچنین در محور هراز نیز محدودیت‌های ترافیکی اعمال می شود. به این ترتیب تردد انواع تریلر در این جاده ممنوع است و تردد کامیون‌ها نیز به استثنای مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه الی 8 صبح روز دوشنبه ممنوع خواهد بود.

همچنین تردد انواع وسائل نقلیه از ساعت 13 روز یکشنبه تا ساعت 3 بامداد روز دوشنبه از رود‌هن به آب‌اسک است.

در محور فیروزکوه تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای مواد سوختی و فاسد‌شدنی در طول این ایام ممنوع اعلام شده است.

در محور قدیم رشت – قزوین و اردبیل – آستارا نیز محدودیت تردد کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی ممنوع اعلام شده است.

همچنین وزارت راه و شهرسازی شش جاده را نیز به دلیل مداخلاتی جوی مسدود اعلام کرده است. براین اساس محورهای شمشک به دیزین، رودان به بندرعباس، سی‌سخت به بیده، بخشی از باند رفت آزادراه رشت به قزوین، محدوده توته کابن ، کمربندی دهلران و اندیشمک و محور اولنگ به شاهرود جاده‌هایی هستند که به دلیل مداخلات جوی مسدود اعلام شده‌اند.

همچنین براساس اعلام این وزارتخانه محورهای دماوند – فیروزکوه، کرج – چالوس، آزاد‌راه تهران – قم و محور قدیم این دو شهر، آزادراه تهران – ساوه، محور اختصاصی فرودگاه امام خمینی (ره) و محور هراز جاده‌های منتهی به پایتخت هستند که در طول این روزها در بخش‌هایی از آنها محدودیت‌های ترافیکی به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای وجود دارد.

همچنین وزارت راه و شهرسازی آمار جاده‌های پرتردد کشور در طول یک شبانه‌روز گذشته را اعلام کرده که براین اساس محورهای کرج – تهران، کرج – قزوین، قزوین – کرج و تهران – کرج با ثبت بیش از 100 هزار تردد پرترافیک‌ترین جاده‌های ایران بودند. پس از آن نیز در فهرست 10 جاده اصلی تماما راه‌هایی قرار دارند که به پایتخت منتهی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان