۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین چرخ لنگ معيشت مردم عامل شرمندگی است نه انتقاد از برجام
کد خبر: ۱۸۵۶۱۷ نویسنده: فرهاد احمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۹ ساعت: ۹:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

چرخ لنگ معيشت مردم عامل شرمندگی است نه انتقاد از برجام

امروز دسته‌ای از مردم كه براي تامين ضروريات اوليه زندگي خود درمانده اند نزد خانواده خود شرمنده اند چرا كه اكنون نه تنها صداي چرخ زنگ زده معيشت آنان شنيده نمي شود.

چرخ لنگ معيشت مردم عامل شرمندگی است نه انتقاد از برجام
صبح قزوین ،----- فرهاد احمدی.

جناب آقاي هاشمي رفسنجاني در راه بازگشت سفر از شمال در روز پنجشنبه گذشته مورخ 23/2/95 به دعوت و دلالت يكي از ياران قديم خويش، شيخ قدرت عليخاني، مدتي در شهر قزوین توقف نمود و در سالن ورزشي دانشگاه آزاد، در حضور جمعي از مسئولين شهر و دولت تدبير و اميد و نيز مردمي كه از مناطق دور و نزديك استان بنابر ماهيت مردمي، اين ديدار و همايش در محل حاضر شده بودند، در خصوص برخي از مسائل جاري سخناني بر زبان آوردند كه ماحصل آن تعريف و تمجيد بلا وجه از پديده برجام و كوشش در جهت تخريب وجه منتقدان آن و نيز خدشه وارد ساختن به جايگاه رفيع اعضاي محترم شوراي نگهبان بود. از جمله افاضات ايشان كه نقل مي شود اين موارد است:
1- : "برجام راه‌هاي بسته را بر ما گشوده است به طوري كه رشته‌هايي كه قبلا بر دست متخصصان بود امروز باز شده است و اگر دولت مشكلات حل شده به واسطه برجام را منتشر كند اين افرادي كه مي گويند برجام دستاوردهايي نداشته است به واسطه اين دروغ نزد خانواده خود شرمنده مي شوند" . . .


2-"در دولت قبل نفت توسط برخي از افراد با واسطه فروخته مي شد ولي امروز به قبل از تحريم بازگشته ايم" . . . البته در همين بخش به بابك زنجاني هم اشاره نموده و سوءاستفاده او را تقبيح كردند.
3- وی همچنين ضمن اشاره ضمني به موضوع باطل شدن آراي نماينده منتخب مردم اصفهان خاطر نشان كردند: « چرا كسي كه صلاحيتش محرز شده بود را رد مي كنند؟ بايد از عاقبت اين كار بترسيد، با آبروي افراد بازي نكنيد» . . .
البته اگر نگارنده يا احدي از دلسوزان نظام يا بقول آقايان"دلواپسان" و حاميان شوراي نگهبان اجازه حضور در جلسه ياد شده را
مي يافتند، ديگر نيازي به نگارش اين مكتوب نبود اما از آنجا كه گمان نمي رود پدر معنوي و ركن ركين سياست گذاري دولتي كه دانستن را حق مردم مي داند و ايضا انتقاد را هم از جمله حقوق مسلم آنان، قاطبه استادان را تنها از آن روي كه مبادا خداي ناكرده سخني كه از آن بوي تقابل با برجام استشمام شود بر زبان آرند در حضور در آن جلسه محروم ساخته باشند. با وجود اين، خواندن عبارت هايي از سخنراني ياد شده كه در رسانه هاي مجازي و جمعي انعكاس يافته، هر شنوده منصفي را وامي دارد تا سخنان آيت الله را با ميزاني كه اسلام، امام رحمه الله و مقام عظماي ولايت عرضه كرده اند بسنجد:
طبيعي است كه شنونده، مراد حقيقي آقاي رفسنجاني از گشوده شدن راه‌هاي بسته را در نيابد. آيا تحريم‌ها برداشته شده اند؟
آيا مبادلات بانكي به صورت پيش از تحريم ها انجام مي شود آيا در وضع اقتصاد و تورم و بيكاري تغيير مثبت چشمگيري ايجاد شده است و در يك كلام آيا دشمني و خباثت دولت آمريكا نسبت به ملت ايران كمتر شده است؟
چرا دولت تدبير و اميد سياهه اي از اين گشايش ها را منتشر نمي كند و در معرض قضاوت افكار عمومي قرار نمي دهد.


البته امروز دسته‌ای از مردم كه براي تامين ضروريات اوليه زندگي خود درمانده اند نزد خانواده خود شرمنده اند چرا كه اكنون نه تنها صداي چرخ زنگ زده معيشت آنان شنيده نمي شود كه صداي گردش سانتريفيوژهاي ما نيز قطع شده و يا بسيار ضعيف به گوش مي رسد. و جان کلام در این باب همان است که امام جمعه محبوب شهرمان فرمودند: " تعطیلی کارخانه ها ما را نزد خانواده هایمان شرمسار می‌کند نه دستاوردهای برجام " . . .
اين كه بيش تر نفت توسط برخي افراد با واسطه فروخته مي شد حرف درستي ست كه اين خود ناشي از تحريم ‌هاي شديد و ناجوانمردانه دولت‌هاي قلدر اروپايي و امريكا بود كه هنوز به قوت خود باقي است اما آيا اينكه امروزه ما نفت خود را بدون واسطه و مستقيم اما به ثمن بخس عرضه كنيم تا سهميه قبل از تحريم را به دست آوريم هم كاري درست به نظر نمي رسد.
حتما حضرت آيت الله باخبرند كه با سياست ژنرال هاي نفتي، ايران اكنون نفت خود را به زير قيمت بازارهاي جهاني و ارزان تر از نفت عربستان عرضه مي كند.
چنانكه به گفته كارشناسان در حدود سه ماه است كه نفت سبك ايران در بازار آسيا 60 سنت كمتر از شاخص هاي نفت خاورميانه فروخته مي شود اشاره به بابك زنجاني و سوءاستفاده وي از بيت المال هم نادرست نيست اما بهتر بود كه آقای رفسنجانی پيش تر از آن به نحوه ی پيدايش شخصيت هايي چون بابك زنجاني و تقدیر و تشکر از وی به عنوان کارآفرین نمونه در سال های 85 و 86 می‌پرداختند.
"بابک زنجانی"هایی که گاه در هيئت شهردار مجرم اسبق تهران و دبير كل حزب برساخته و مورد تاييد حضرت آيت الله خودنمايي می‌كنند و گاه نيز خود را در چهره مفسدان كلان اقتصادي و مرتشيان مجرمی چون م.ه مي نمايانند.


در باب انتقاد حضرت آيت الله به شوراي نگهبان هم عجيب به نظر مي رسد كه ايشان خود را از ماهيت موضوع بي خبر نشان دهند: شوراي محترم نگهبان كه برطبق قانون مي بايست در همه مراحل انتخابات حضور و نظارت داشته باشد در مرحله ای از انتخابات با علم به خلاف عالمانه و عامدانه يكي از نامزدها، آراي ايشان را باطل اعلام كرده، حال باید پرسید آيا شورا مرتكب خلاف شده است؟ في المثل كارمندي كه از شرايط استخدامش دارا بودن فلان مدرك تحصيلي است ولي با وجود عدم تحقق اين شرط به استخدام دولت درآمده و پس از مدتي آشكار شده که فاقد اين شرط لازم بوده، باید به کار خود ادامه دهد و احیانا مورد تشویق هم قرار گیرد؟
آيا كسي كه بدون التزام به معقوله حجاب كه ضروري اسلام است با کتمان عدم التزام خود كانديداي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي گرديد با آبروي خود بازي كرده است و يا مرجعي كه پس از كشف موضوع، آن را به طور خصوصي با ايشان در ميان گذارده و یا جرياني خاص براي بهره برداري سياسي موضوع را رسانه اي كرده تا بلكه از اين نمد براي خود كلاهي بدوزد؟
حضرت آيت الله، از شما تقاضا می‌کنیم تا دعا نمایید و از خدا بخواهید که همه ما را درصراط مستقيم انصاف و عدالت و ادامه مسیر نورانی حضرت امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و شهیدان گلگون کفن ثابت قدم نگاه دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان