۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ضمانتی برای اجرای برجام وجود ندارد/ گویا هاشمی فراموش کرده دستبرد ۲ میلیارد دلاری آمریکا از دستاوردهای برجام بود
کد خبر: ۱۸۵۵۷۸ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۹ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معاون مجلس:

ضمانتی برای اجرای برجام وجود ندارد/ گویا هاشمی فراموش کرده دستبرد ۲ میلیارد دلاری آمریکا از دستاوردهای برجام بود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معاون مجلس با تاکید بر اینکه برجام نتیجه‌ای برای کشورمان نداشته است، بیان کرد: غارت ۲ میلیارد دلاری آمریکا از اموال بلوکه شده ایران نمونه‌ای از دستاورد برجام بود و گویا هاشمی این موضوعات را فراموش کرده است.

ضمانتی برای اجرای برجام وجود ندارد/ گویا هاشمی فراموش کرده دستبرد ۲ میلیارد دلاری آمریکا از دستاوردهای برجام بود
روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معاون مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره دستاوردهای برجام اظهار کرد: دولتمردان و حامیان آنها در هر جلسه‌ای که حضور پیدا می‌کنند از دستاوردهای برجام و تاثیرات عظیمی که بعد از پسابرجام در کشور ایجاد شده، سخن می‌گویند.
وی در ادامه افزود: با اینکه برخی از کارشناس دولتی و حتی مسئولین رده بالای دولت یازدهم از روند اجرانشدن برجام انتقاد کرده‌اند، اما شخص رئیس جهور و امثال هاشمی حاضر نیستند به ناکارآمدبودن برجام اعتراف کنند.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس ادامه داد: چندماه از تصویب برجام می‌گذرد و ایران با عمل به مفاد آن حُسن نیت خود را نشان داده اما با کارشکنی‌ها و توطئه‌های غربی‌ها مواجه شده است و دولت هنوز حاضر به پذیرش این موضوع نیست که هیچ ضمانتی برای اجرای برجام وجود ندارد.
وی با بیان اینکه عده‌ای در کشور حاضر به پذیرش بدعهدی‌های آمریکایی‌ها نیستند، اظهار کرد: دستاوردهای عظیمی که ناشی از زحمات شهدای هسته‌ای ما بود با برجام برباد رفت و استقلال، اقتدار و عزت نظام زیر سئوال برده شد.
عباسپور با تاکید بر اینکه برجام نتیجه‌ای برای کشورمان نداشته است، گفت: غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا از اموال بلوکه شده ایران نمونه‌ای از دستاورد برجام بود و گویا هاشمی این موضوعات را فراموش کرده است.
وی اذعان کرد: دولت از ابتدای شروع مذاکرات هسته‌ای انتظاراتی را در مردم ایجاد کرد که تا به امروز محقق نشده است و پیش بینی‌های رهبر معظم انقلاب در مورد خوش بین نبودن به مذاکرات به خوبی مشخص شد، اما دولت قصد باور این شرایط را ندارد.

چرا باید حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به برجام گره زده شود؟


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از خوش بینی کاذب دولت به برجام تصریح کرد: چرا باید حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به برجام گره زده شود؟ در پسابرجام کدام سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گرفته است؟
وی ادامه داد: قرار بود با تصویب برجام سرمایه گذاری خارجی صورت بگیرد، 450 میلیارد دلار درآمدهای نفتی ما برگردد، تبادلات بین بانکی بهتر شود، پول و پاسپورت ما اعتبار پیدا کند و ارتقای کیفیت در حوزه‌های صنعتی صورت بگیرد، تا به امروز کدامیک از این موارد محقق شده است؟
این نماینده مجلس در پایان گفت: این چه اصراری است که دولت می‌خواهد از دریچه برجام مشکلات اقتصادی کشور را حل کند؟ رهبری بارها فرموده‌اند؛ نگاه به داخل؛ اما مسئولان کشور توجهی به این موضوع ندارند، تا زمانی که امید ما به برجام باشد مشکلات کشور پابرجاست.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان