۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طمع آمریکا به ۵۳ میلیارد دلار دیگر!
کد خبر: ۱۸۵۳۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۸ ساعت: ۱۷:۴۲ ↗ لینک کوتاه

در پی رفتارهای منفعلانه دولت

طمع آمریکا به ۵۳ میلیارد دلار دیگر!

، یک عضو اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد ایران باید ۵۳ میلیارد دلار دیگر به آمریکا غرامت بدهد!

طمع آمریکا به ۵۳ میلیارد دلار دیگر!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، اُرد کیتری در نشریه این بنیاد مدعی شد آمریکا می‌تواند با انتساب برخی حملات تروریستی به ایران، علاوه بر 2 میلیارد دلار اخیر، 53 میلیارد دیگر غرامت را مطالبه کند!


وی می‌نویسد: دیوان‌عالی آمریکا رأی داده است که دولت ایران باید از محل دارایی‌های مسدود شده خود دو میلیارد دلار به بازماندگان انفجار پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در سال 1983 در بیروت پرداخت کند؛ این اقدام گرچه گام مهمی برای جبران خسارت وارد شده از تروریسم ایران به قربانیان آمریکایی محسوب می‌شود، اما ناقص است. براین اساس قربانیان آمریکایی تروریسم ایران، می‌توانند نزدیک به 53 میلیارد دلار دیگر از دولت ایران طلب کنند و 26 میلیارد دلار از این مبلغ غرامت به بازماندگان است و 30 میلیارد دلار نیز مبلغی است که به‌عنوان مجازات برای نهادهای دولتی و مقامات ایرانی تعیین شده است.

عضو اندیشکده FDD‌ (اف‌دی‌دی) می‌نویسد: «تا زمانی که ایران این پرونده‌های عظیم را که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، حل و فصل نکند، همچنان روابطش با آمریکا و گسترش روابط تجاری این کشور با اروپا و سایر کشورها تحت‌الشعاع آن قرار خواهد داشت». ارد کیتری 11 سال به‌عنوان مشاور در وزارت امور خارجه آمریکا مشغول به کار بوده است.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها اندکی قبل از حوادث تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 تأسیس شد. این مرکز که در شهر واشنگتن واقع شده، «آسیب‌پذیرترین نقاط ضعف ایران» را «عملیات رسانه‌ای آن، جایگاه آن در آمریکا و اروپا، و سرمایه‌های ایران در خارج از مرزها» تعریف و تصریح کرده است که هدف خود در قبال ایران را از طریق تمرکز بر این نقاط ضعف محقق می‌کند.

یادآور می‌شود دولت و وزارت خارجه کشورمان غیر از برخی کلی‌گویی‌های انتقادی علیه رژیم آمریکا هیچ اقدام قاطعی برای بازپس‌گیری اموال ملت ایران انجام نداده و به‌جای آن مشغول فرافکنی و بدگویی علیه دولت سابق ــ به‌جای دولت اصلاحات که عامل اصلی سرمایه‌گذاری 2 میلیاردی مذکور می‌باشد ــ بوده است.

انتهای پیام/1404

منبع: کیهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان