۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حوزه های مختلف کشور با دغدغه‌های رهبری فاصله دارند
کد خبر: ۱۸۴۶۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۷ ساعت: ۱۵:۱۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین در بازدید از مدرسه التفاتیه:

حوزه های مختلف کشور با دغدغه‌های رهبری فاصله دارند

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: اگر دغدغه‌های رهبری در همه بخش‌ها به اجرا در می‌آمد امروز دزدی و فساد در کشور وجود نداشت، هر چند تمام بخش‌های کشور با دغدغه‌های رهبری فاصله دارند اما این فاصله روز به روز در حال کاهش است.

حوزه های مختلف کشور با دغدغه‌های رهبری فاصله دارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه ظهر امروز(دوشنبه) در بازدید از مدرسه علمیه التفاتیه قزوین با تأکید بر افزایش برنامه‌های بصیرت افزایی در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: بحث بصیرت افزایی مورد تأکید رهبری است و باید بیش از پیش به این امر مهم در حوزه‌ها پرداخته شود.
وی به تشریح علم از منظر دینی پرداخت و اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «علم نوری است که خدا در قلب هر بنده‌ای که بخواهد و بپسندد قرار می‌دهد» یعنی اگر طلبه هم باشیم ممکن است در چارچوب علمی که امام صادق تعریف کرده‌اند قرار نگیریم.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به آیه 35 سوره نور، تأکید کرد: انسان‌هایی که نزد خداوند ارزش و جایگاه والایی دارند و خودشان را به گناه و معصیت آلوده نکرده‌اند، با نور الهی هدایت می‌شوند و اگر می‌خواهیم مشمول هدایت خداوند قرار گیریم باید از هر نوع انحراف، گناه و معصیت به دور باشیم.
رییس شورای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: اگر انسان از نور و هدایت الهی بهره‌مند نشود، هر چقدر هم که صاحب علم و دانش، حافظ قرآن و نهج‌البلاغه باشد، علم او بی‌حاصل و بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا علوم حوزوی ما را به نوری که در قرآن به آن اشاره شده و امام صادق فرموده‌اند می‌رساند یا خیر اظهار کرد: علوم حوزوی ابزار و وسیله‌ای برای رسیدن به نور هستند. باید در علوم به دنبال خدا بگردیم و علم را وسیله‌ای برای رسیدن به خدا دیده و برای وجه الله به سراغ علم آموزی برویم.
عابدینی با بیان راه کارهایی که انسان را مورد توجه خداوند قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: هر کسی که 40 شبانه روز خودش را برای خداوند خالص کند، به هواهای نفسانی نه بگوید، زبانش جز خواست خدا چیزی نگوید، چشم‌های خود را مدیریت کند، لقمه حلال بخورد، از اعمال گذشته توبه و در حقیقت خود را برای لیله القدر آماده نماید، چشمه‌های حکمت و معرفت از درونش به جوشش در می‌آید و بر زبانش جاری می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین علم را به دو نوع کسبی و جوششی تقسیم‌بندی کرد و افزود: تنها با علوم کسبی موفقیت به دست نمی‌آید و علاوه بر آن نیازمند علوم جوششی نیز هستیم و اگر دلمان به نهج البلاغه، قرآن، احادیث و روایات پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) متصل شود، همه جا ما را یاری خواهند کرد.
وی با تأکید بر این‌که طلبه‌ها باید قدر اساتید خود را بدانند، اظهار کرد: هر چند در برهه ای مجتهدانی در استان حضور داشتند اما امروز هم اساتید توانمندی در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تدریس هستند؛ متأسفانه یک عادت بدی که وجود دارد این است که پس از این‌که اساتید از دنیا می‌روند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و باید تلاش کنید تا زمانی که آن‌ها در میان ما هستند قدرشان را بدانید.


امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: حوزه علمیه با مدیریت فعلی بسیار پویا، فعال و دغدغه مند شده است اما تمام بخش‌های کشور با آن چه که مورد توجه رهبری است فاصله دارد و هر چند سرعت کم شدن این فاصله افزایش پیدا کرده اما نیازمند برنامه‌ریزی جدی‌تر هستیم.
رییس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: یکی از راه‌های افزایش بصیرت این است که عقل باید دانا و اراده توانا باشد و هر دو با تقوا تأمین می‌شود و اگر تقوا داشته باشیم خدا به انسان قدرت تشخیص می‌دهد و هیچ‌گاه از تشخیص مسیر درست باز نخواهیم ماند.
عابدینی با تأکید بر این‌که باید در کارها معیارهای رهبری مورد توجه قرار داشته باشد، اضافه کرد: اگر دغدغه‌های رهبری در همه بخش‌ها به اجرا در می‌آمد امروز دزدی و فساد در کشور وجود نداشت و در بخش بین‌المللی نیز اسرائیل از میان رفته بود. هر چند تمام بخش‌های کشور با دغدغه‌های رهبری فاصله دارند اما این فاصله روز به روز در حال کاهش است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان