۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نیروی دریایی آمریکا به زودی بزرگترین ناوشکن خود را تحویل می‌گیرد
کد خبر: ۱۸۴۵۵۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نیروی دریایی آمریکا به زودی بزرگترین ناوشکن خود را تحویل می‌گیرد

نیروی دریایی آمریکا قرار است بزرگترین ناوشکن خود را که تکنولوژی پیشرفته‌ای هم دارد، به زودی دریافت کند.

نیروی دریایی آمریکا به زودی بزرگترین ناوشکن خود را تحویل می‌گیرد

نیروی دریایی آمریکا قرار است بزرگترین ناوشکن خود را که تکنولوژی پیشرفته‌ای هم دارد، به زودی دریافت کند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یونیفورم‌های خدمه و قطعات یدکی این ناوشکن بزرگ به نام "زوموالت" با 610 فوت در حال انتقال هستند.

این ناوشکن نخستین کلاس از ناوشکن‌هایی است که توسط کمپانی کشتی سازی "Bath Iron Works" ساخته شده؛ آخرین بار ناوشکن "Arleigh Burk" بود که در سال 1989 به رودخانه "کنبک" انداخته شد. این کمپانی کشتی سازی هفته جاری این ناوشکن جدید را به نیروی دریایی می‌دهد.

یکی از مسئولان در امور برق کشی این ناوشکن گفت: ما با بسیاری از موانع کنار آمده‌ایم تا این ناوشکن را بسازیم. ما به ساخت این ناوشکن افتخار می‌کنیم.

یکی از خصیصه‌های این ناوشکن این است که به راحتی نمی‌توان آن را در رادار شناسایی کرد و برق آن توسط توربین‌های مشابه مورد استفاده در بویینگ 777 تامین می‌شود. همچنین سلاح جدید در آن به کار گرفته شده که می‌تواند هدف را در 100 مایلی بزند. قوه محرکه پیشرفته‌ای هم در آن به کار گرفته شده که اجازه می‌دهد تا این ناوشکن بزرگ به راحتی حرکت کند.

هزینه نهایی این ناوشکن 4 / 4 میلیارد دلار است.

کارمندان این کمپانی کشتی سازی قصد دارند تا دومین کلاس این ناوشکن را به نام "Michael Monsoor" بسازند و ماه آتی میلادی آن را کامل کنند همچنین کارهای برای ساخت سومین و کلاس نهایی این ناوشکن به نام "لیندون بی.جانسون" در دست انجام است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان