۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بازداشت ۱۰ ماهیگیر فلسطینی در سواحل غزه
کد خبر: ۱۸۴۴۲۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بازداشت ۱۰ ماهیگیر فلسطینی در سواحل غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند که نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی همزمان با شصت و هشتمین سالگرد "نکبت" ۱۰ ماهیگیر فلسطینی را در سواحل شمالی غزه بازداشت کردند.

بازداشت ۱۰ ماهیگیر فلسطینی در سواحل غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند که نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی همزمان با شصت و هشتمین سالگرد "نکبت" 10 ماهیگیر فلسطینی را در سواحل شمالی غزه بازداشت کردند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )‌، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این منابع اظهار داشتند: قایق‌های اسرائیلی در ساحل شهر "بیت لاهیا"، واقع در شمال غزه به سه قایق ماهیگیری حمله کرده و 10 ماهیگیر سوار بر آنها را که بیشترشان از اعضای یک خانواده بودند، بازداشت کردند.

مرکز مدافع حقوق بشر "المیزان" که در غزه فعال است، در بیانیه‌ای مطبوعاتی با تاکید بر حق ماهیگیران در انجام فعالیت‌های خود در دریای غزه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه این ماهیگیران و بازداشت آنها را محکوم و اعلام کرد:‌ نیروی دریایی اسرائیل مرتبا قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را نقض می‌کند.

این مرکز در ادامه، جامعه جهانی به ویژه کشورهایی را که کنوانسیون چهارم ژنو را امضا کردند به انجام وظیفه اخلاقی خود و اقداماتی برای لغو محاصره غزه دعوت کرد.

در همین حال شبکه المیادین اعلام کرد که از این 10 ماهیگیر هشت تن آزاد شدند.

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی سوم آوریل گذشته برای اولین بار از زمان محاصره غزه، به ماهیگیران فلسطینی اجازه داد که تا فاصله 9 مایلی در دریای مدیترانه فعالیت کنند. اما این امر تنها به ساحل میانی تا ساحل جنوبی غزه محدود شد و ماهیگیران در باقی مناطق از فعالیت در بیش از شش مایلی سواحل مذکور منع شدند.

نزار عیاش، رئیس اتحادیه ماهیگیران فلسطینی در غزه نیز در این رابطه اظهار داشت:‌ تعدادی از نیروهای دریایی اسرائیل پس از بازداشت 10 ماهیگیر فلسطینی آنها را به بندر نظامی "اسدود" منتقل و ضمن مصادره دو قایق آنها، قایق سوم را که ماهیگیران سوار بر آن بودند،‌ غرق کردند.

عیاش افزود: ارتش اسرائیل تصور کرد که این قایق‌ها از محدوده مجاز (9 مایل دریایی) عبور کرده‌اند.

ارتش اسرائیل تا این لحظه بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

مرکز المیزان نیز اعلام کرد که کادرش از ابتدای ماه گذشته میلادی بازداشت 24 ماهیگیر و مصادره 9 قایق توسط اسرائیل را ثبت کرده‌اند.

طبق گزارش اتحادیه ماهیگیران فلسطینی از زمان پایان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه در 26 اوت 2014 تاکنون بیش از 100 ماهیگیر از چند ساعت تا چند روز بازداشت شده‌اند. علاوه بر این هنوز پنج ماهیگیر فلسطینی به اتهام جابجایی برخی کالاها برای مقاومت غزه در بازداشت این رژیم هستند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان