۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ابراهیم الجعفری; سازمان ملل جهان را از حقیقت اوضاع عراق آگاه کند
کد خبر: ۱۸۴۳۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ابراهیم الجعفری; سازمان ملل جهان را از حقیقت اوضاع عراق آگاه کند

وزیر خارجه عراق از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست جهان را از حقیقت حوادثی که در عراق رخ می‌دهد، آگاه کنند.

ابراهیم الجعفری; سازمان ملل جهان را از حقیقت اوضاع عراق آگاه کند

وزیر خارجه عراق از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست جهان را از حقیقت حوادثی که در عراق رخ می‌دهد، آگاه کنند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نوشته روزنامه رأی الیوم، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در سخنانی گفت: عراق با تلاش‌های گروه‌های ملی از بحران عبور خواهد کرد؛ گروه‌هایی که تنها حفظ وحدت و تجربه دموکراتیک آن برایشان مهم است. نیروهای مسلح ما و نیروهای مردمی و عشایر و پیشمرگ‌ها به پیروزی‌های بزرگی علیه تروریست‌های داعش دست یافتند.

وی از سازمان ملل خواست میزان کمک خود را از عراق در جنگش علیه تروریسم و بحران اقتصادی افزایش دهد.

ابراهیم الجعفری تأکید کرد که نهادهای بین المللی باید واقعیت حوادث کنونی عراق را منعکس کنند و جهان را از قهرمانی‌های نیروهای مسلح و دیگر نیروهای ما که با تروریست هایی می‌جنگند که از بیش از 100 کشور آمده‌اند، آگاه سازند و چهره عراقی‌ها را در جنگ شان علیه تروریسم خدشه‌دار نکنند.

الجعفری همچنین در دیدار با یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل در عراق اوضاع امنیتی، تحولات نظامی وتلاش‌ها برای حل بحران سیاسی در کشور ش را مورد بررسی قرار داد.

از سوی دیگر ماجد الغراوی، عضو کمیته دفاع و امنیت در پارلمان عراق نسبت به حملات احتمالی داعش در بغداد هشدار داد و از نیروهای امنیتی خواست تا هوشیار باشند.

بغداد در روزهای اخیر شاهد حملات انتحاری زیادی از سوی داعش بوده است.

در همین راستا فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق با حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور دیدار و با وی درباره آخرین تحولات سیاسی برای حل بحران کنونی بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف درباره آمادگی‌ها برای تحقق پیروزی‌های بیشتر علیه داعش و افزایش تلاش‌ها برای ممانعت از تکرار حملات تروریستی و راه‌های حل بحران اقتصادی بحث و گفتگو کردند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان