۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پروین; از نظر من پرسپولیس قهرمان است/ استقلال خوزستان همه را شوکه کرد
کد خبر: ۱۸۴۰۰۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پروین; از نظر من پرسپولیس قهرمان است/ استقلال خوزستان همه را شوکه کرد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: با عملکردی که بازیکنان پرسپولیس داشتند به نظرم این تیم قهرمان لیگ برتر است.

پروین; از نظر من پرسپولیس قهرمان است/ استقلال خوزستان همه را شوکه کرد

علی پروین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در خصوص نایب‌قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت: به نظرم پرسپولیس با فوتبالی که ارائه داد و نتایجی که گرفت قهرمان شد. بازیکنان از ابتدای فصل عزم خود را جزم کرده بودند و تا لحظات آخر بسیار خوب جنگیدند. خود من هم فکر نمی‌کردم بازیکنان تا اینجا بتوانند با همه توان بازی کنند. اما وقتی پرسپولیس به میانه جدول آمد گفتم این تیم می‌تواند سهمیه بگیرد. با این همه اگر تمرکز بازیکنان در بازی آخر به نتیجه خودشان بود شاید عملکرد بهتری داشتند.

وی ادامه داد: پرسپولیس باید مقابل راه‌آهن بدون استرس بازی همیشگی خودش را ارائه می‌کرد. قطعا در این صورت هم راه‌آهن را بهتر شکست می‌دادند و هم می‌توانستند گل‌های بیشتری بزنند. به نظرم بازیکنان تمرکز‌شان در بازی با راه‌آهن بر روی نتایج تیم‌های دیگر بود که نباید این اتفاق می‌افتاد. استرس در چهره بازیکنان از همان ابتدای بازی مشخص بود اما در کل من به بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه پرسپولیس خسته نباشید می‌گویم که فضای آرامی را برای فعالیت بازیکنان آماده کردند و از طرفی بازیکنان دغدغه مالی نداشتند و به همین دلیل بدون حاشیه به کار خود پرداختند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره هواداران این تیم هم که با وجود قهرمان نشدن در لیگ برتر این تیم را تشویق کردند، افزود: این مسئله جای تشکر زیادی از هواداران دارد. آنها با وجود اینکه تیم‌شان قهرمان نشد اما 30 دقیقه بعد از پایان بازی پرسپولیس را تشویق کردند تا شخصیت فرهنگی و اخلاقی خودشان را بیشتر از قبل نشان دهند و همه فهمیدند که پرسپولیس بهترین هواداران را دارد که سرمایه اصلی باشگاه هستند. به نظرم با همه این شرایط لیگ پانزدهم را باید دیگر تمام شده بدانیم و باید از حالا به فکر حضور موفق در لیگ برتر و درخشش در آسیا باشیم.

پروین در خصوص عملکرد استقلال در لیگ امسال هم افزود: استقلال امسال به بازیکنان جوان خوبی بها داد و تا روز آخر پا به پای مدعیان جنگید. این مسئله نشان از کیفیت بالای بازیکنان استقلال دارد. به نظرم هر بار که استقلال و پرسپولیس شرایط خوبی داشتند تیم ملی ما بهتر بوده و قطعا حضور بازیکنان با انگیزه پرسپولیس و استقلال در تیم ملی باعث می‌شود تا تنور فوتبال گرم باشد. من باید به مدیریت این باشگاه، مربیان و بازیکنان استقلال خسته نباشید بگویم که زحمت‌شان را کشیدند.

سرمربی اسبق پرسپولیس در خصوص هجمه‌هایی که اخیرا به یحیی گل‌محمدی بابت باخت مقابل استقلال خوزستان صورت گرفته، گفت: اول اینکه باید بگویم کیفیت لیگ امسال بالا بود و تیم‌هایی مثل تراکتورسازی و ذوب‌آهن در حد قهرمان ظاهر شدند. درباره سؤال شما هم باید بگویم که یحیی گل‌محمدی از شاگردان خوب من است که استعداد بالایی هم در مربیگری دارد. او در بازی اهواز هیچ تقصیری نداشت و نباید او را مقصر قلمداد کرد. مگر امیر قلعه‌نویی مقابل الهلال چند بازیکن اصلی‌اش را بیرون نگذاشت تا مقابل استقلال در تهران با تیم اصلی بازی کند؟ من به یحیی گل‌محمدی حق می‌دهم چرا که او کار حرفه‌ای انجام می‌دهد. البته ذوب‌آهن مقابل استقلال خوزستان بازی خوبی انجام داد و حتی موقعیت‌های خوبی هم داشت اما دروازه‌بان استقلال خوزستان آنها را مهار کرد.

پروین درباره هجمه‌هایی که به داوری‌ها در چند وقت اخیر وارد شده، افزود: به نظر من داوران ما از داوران زحمتکش و سالمی هستند که به خوبی کار می‌کنند. اگر هم اشتباهی بوده قطعا سهوی بوده است و هیچ عمدی در کار نبود. اینکه کسی بگوید داوری‌ها مشکل دارد من قبول نمی‌کنم. اگر کسی ادعایی دارد باید با مدرک آن را ثابت کند. به نظرم کیفیت داوران ما بالا رفته و کسی نمی‌تواند سلامت داوران ما را زیر سؤال ببرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه نظرش در خصوص قهرمانی استقلال خوزستان چیست، افزود: قهرمانی استقلال خوزستان همه ما را شوکه کرد. اگر از خود من تا 2 ماه پیش می‌پرسیدند که استقلال خوزستان قهرمان می‌شود من می‌گفتم نهایتا سهمیه آسیایی بگیرند. شاید خوشبین‌ترین هواداران هم فکر نمی‌کردند استقلال خوزستان قهرمان لیگ شود. اما این تیم با بازیکنان گمنام کاری کرد که تیم دیگری نتوانست انجام بدهد. استقلال خوزستان با کمترین هزینه دست به کار بزرگی زد و قهرمان شد. به نظرم استقلال خوزستان نشان داد که مثل لسترسیتی انگلیس می‌توان موفق شد و این موضوع اتفاق کوچکی نیست چرا که همه فهمیدند یک تیم برای موفقیت حتما نباید هزینه‌های میلیاردی انجام دهد چرا که در فوتبال ایران تیم‌هایی بودند که هزینه‌های زیادی کردند اما موفق نشدند.

وی خاطرنشان کرد: عبدالله ویسی از مربیان توانای فوتبال ایران است که نمونه‌اش را در ایران کم داریم. در تاریخ فوتبال ایران کمتر تیمی بوده که با بازیکنان گمنام بتواند قهرمان شود. مردم خوزستان سرگرمی به جز فوتبال ندارند و خوشحالم که آنها قهرمان شدند و لذت بردند. خوزستان مهد فوتبال است و قطعا اگر فوتبال در خوزستان زنده باشد آنها فوتبالیست‌های بهتری به فوتبال ملی تحویل می‌دهند. امیدوارم مسئولان استان خوزستان از این تیم حمایت کنند تا در آسیا هم نتیجه بگیرند نه مثل برخی تیم‌های شهرستانی که با وجود قهرمانی سال بعد افت شدیدی می‌کنند.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان