۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اقتصاد مقاومتی در چالش دانشجویی/ منطقه آزاد در دانشگاه آزاد
کد خبر: ۱۸۳۹۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۶ ساعت: ۱۵:۴۳ ↗ لینک کوتاه

تریبون آزاد در قزوین برگزار شد؛

اقتصاد مقاومتی در چالش دانشجویی/ منطقه آزاد در دانشگاه آزاد

تریبون منطقه آزاد با موضوع «اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

اقتصاد مقاومتی در چالش دانشجویی/ منطقه آزاد در دانشگاه آزاد
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، در حوزه ی دانشگاه و دانشجویی پیرو بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و ایجاد فضای باز برای دانشجویان تریبون منطقه آزاد با موضوع «اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.
در این تریبون دانشجویی منطقه آزاد که با استقبال خوب دانشجویان خواهر و برادر این دانشگاه مواجه شد به بررسی مولفه های اقتصاد مقاومتی و الزامات آن همچنین نقش دانشجو و دانشگاه در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی پرداخته شد.
دانشجویان در این تریبون آزاد بر لزوم توجه دولتمردان و مسئولان به تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی تاکید و خواستار وضع قوانین دقیق برای نظارت بر واردات بی رویه کالاهای مشابه در داخل شدند.
یکی از دانشجویان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: توصیه های مکرر رهبر انقلاب نشان دهنده اهمیت موضوع و نارضایتی رهبر انقلاب از مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.
دیگر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه با سیاست زدگی نمی توان مسیر رشد و پیشرفت را طی کرد تاکید کرد: باید به دنبال الگوی بومی برای توسعه و پیشرفت کشور باشیم تا در آینده به خودکفایی در تولید محصولات اساسی و رشد اقتصادی برسیم.


یکی دیگر از حاضران در این تریبون دانشجویی منطقه آزاد ضمن انتقاد از کیفیت کالاهای ایرانی آن را زمینه عدم رغبت برای خرید کالای ایرانی عنوان کرد و افزود: باید برای ارتقاء کیفیت کالاهای ایرانی فکری شود تا رغبت لازم جهت خرید کالاهای ایرانی و به تبع آن بالا رفتن میزان اشتغال در کشور ایجاد شود.
تاکید بر ادامه چنین تریبون های دانشجویی جهت بیان دغدغه ها و درخواست های قشر دانشجو پایان بخش این تریبون آزاد بود.
بی شک کرسی های آزاد اندیشی فضایی را بوجود می آورند تا دانشجویان بتوانند دیدگاه های خود را در معرض دیگران قرار داده و نوعی تمرین نقش آفرینی درجامعه و آینده خود داشته باشد چرا که بنا بر سفارش های مکرر مقام معظم رهبری دانشجویان باید در یک فضای نقادانه قرار گرفته تا در عرصه ی اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کنند و سیاسی باشند اما سیاسی کار و سیاست باز نشوند.
انتهای پیام/2002 

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان