۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجرای طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در قزوین
کد خبر: ۱۸۳۹۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۶ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مطرح کرد

اجرای طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در قزوین

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در راستای توانمندسازی محله‌های هدف اجرا می‌شود.

 اجرای طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در قزوین
بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از توانمند سازی 4 محله در استان خبر داد و اظهار کرد: دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی کشور طرحی با عنوان "فقر زدایی با رویکرد اجتماع محور" تعریف و در سطح چندین محله در استان با همکاری و مشارکت کلینیک‌های مددکاری اجتماعی به اجرا گذاشته است.
وی افزود: رشد و توسعه جوامع در ابعاد مختلف علاوه بر تغییرات مثبت از قبیل رفاه و آسایش، معظلات، چالش‌ها و آسیب‌های متعددی را نیز پیش روی جوامع قرار داده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: استفاده از مشارکت جامعه برای حل مسائل و مشکلات، یکی از رویکردهای مقابله با مسائل و آسیب‌های اجتماعی است.

وی در ادامه تاکید کرد: توانمندسازی افراد محلات به منظور کاهش فقر از طریق روش‌‎های مشارکتی و بر اساس تدوین و اجرای برنامه های مداخله‌ای از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آید .

رحمانی با اشاره به روند اجرای طرح در محلات عنوان کرد: پس از انتخاب محله‌های هدف طی فرآیند طراحی شده، افراد و خانواده‌های داوطلب ساکن آن محله‌ها از طریق مشارکت فعال و دریافت آموزش‌های لازم و با کمک کلینیک‌های مجری طرح، به طراحی و اجرای مداخلاتی در جهت کنترل فقر در محله خود اقدام می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: با اجرای این طرح 4 محله در شهرستان تاکستان‌، قزوین و البرز توانمندسازی شده‌اند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهداف اجرای طرح فقر زدایی محلات بیان کرد: هدف از اجرای طرح توانمندسازی محلی، شناخت و ارزیابی مسائل و نیازهای محیط پیرامون در محله و توانایی برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم و پاسخگویی به مسائل و نیازها به صورت پایدار است.

وی درباره اهداف اختصاصی این طرح عنوان کرد: تعریف و اجرای حداقل 4 طرح اعتماد سازی براساس نیازهای مشهود در 4 محله هدف، برقراری تعامل مناسب بین مراکز توسعه محله و کارشناسان نهاد‌های دولتی دست اندرکار در هر شهر هدف از جمله اهداف این طرح می‌باشد.

رحمانی در پایان بیان کرد: آموزش افراد محلی و نمایندگان محلات و غیردولتی مرتبط با طرح، ارتقاء و نهایی کردن مدل آموزشی در خصوص توانمند سازی محلی به عنوان مرکز توسعه از دیگر اهداف مهم این طرح است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان