۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نظام اداری کشور دارای اشکالات ساختاری است/ فساد اداری موجب اخلال در اقتصاد کشور می‌شود
کد خبر: ۱۸۳۸۷۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نظام اداری کشور دارای اشکالات ساختاری است/ فساد اداری موجب اخلال در اقتصاد کشور می‌شود

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اداری کشور دارای اشکالات ساختاری است. فساد اداری موجب اخلال در رشد اقتصادی، ایجاد نظام مالیاتی ناسالم،‌ رشد ناسالم نقدینگی و در نهایت اخلال در جریان تولید و توزیع کشور می‌شود.

نظام اداری کشور دارای اشکالات ساختاری است/ فساد اداری موجب اخلال در اقتصاد کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، کاظم جلالی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (26 اردیبهشت 95) گفت: باید اعتراف کرد که اوضاع داخلی کشور به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد در تراز نام بلند ایران اسلامی در منطقه و جهان نیست. رشد اقتصادی کشور منفی و یا بسیار پایین است.

وی ادامه داد: بیکاری جوانان و به ویژه تحصیلکردگان همانند بمب ساعتی به ساعت صفر نزدیک می‌شود. اقتصاد کشور از رکود کشور رنج می‌برد و کارخانه‌ها با ظرفیت پایین و عمدتا به شکل غیر اقتصادی اداره می‌شوند. رتبه کسب و کار نامناسب است فاصله طبقاتی شدت یافته و توزیع درآمد نابرابر است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه عمومی افزایش وافری یافته اما هزینه‌ها در بخش جاری ناشی از فربه شدن دولت متمرکز است. بخش عمده‌ای و افزایش  هزینه‌های دولت در اثر تورم مستهلک می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: نقدینگی به رشد فزاینده بالای 800 هزار میلیارد تومان رسیده است و دولت طرح‌های عمرانی نیمه تمام کلنگ زده شده دولت قبل به اعتباری بالغ بر 500 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. کشاورزان دچار مشکلات سخت معیشتی هستند و کار کشاورزی را تامین کننده نیازهای زندگی خود نمی‌یابند. حقوق بازنشستگان پایین و کفاف زندگی ‌آنان را نمی‌کند و کارگران با حداقل حقوق زیر بار فشار اقتصادی در حال له شدن هستند.

وی افزود: کشور با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم‌ می‌کند و از سوی دیگر مسائل مرتبط با محیط زیست از سطح مشکل فراتر رفته و در برخی مناطق به فاجعه تبدیل شده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظام اداری کشور دارای اشکالات ساختاری است. فساد اداری موجب اخلال در رشد اقتصادی، ایجاد نظام مالیاتی ناسالم،‌ هدفگیری نادرست برنامه‌های اقتصادی، بی ثباتی در انباشت سرمایه، رشد ناسالم نقدینگی و در نهایت اخلال در جریان تولید و توزیع کشور است.

جلالی خاطرنشان کرد: همه باید هوشیار باشیم که آستانه تحمل صاحبان اصلی انقلاب یعنی مردم مستضعف و پابرهنه در حال کم شدن است و دیگر وقت اختلاف و دعوا نیست. نظام باید کارآمد و گره گشای مشکلات مردم باشد و در همین راستا باید دولت را کمک کرد.

وی افزود: ما هزینه برجام را پرداخت کرده‌ایم پس بگذاریم مردم از منافع آن برخوردار شوند. باید با هدف حل مشکلات مردم و استفاده بهینه از فضای جدید بین‌المللی دست در دست هم دهیم بگذاریم ای بسا این فضا دیری نپاید و تغییر کند و آنگاه به واسطه عدم استفاده از فرصت کنونی افسوس بخوریم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بی تردید در مقابل خارجی و دشمنان به ویژه زیاده خواهی‌های آمریکا همه باید از موضع واحد برخوردار باشیم و سیاست خارجی را دستاویز رقابت‌های داخلی نکنیم.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس دهم با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری باید به راه‌حل مشکلات اساسی کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی بیاندیشد.

 

 

 

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان