۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین فعالیت ۸ کلینیک ویژه با ۳۱ رشته تخصصی و فوق تخصصی در استان
کد خبر: ۱۸۳۶۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۶ ساعت: ۷:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

فعالیت ۸ کلینیک ویژه با ۳۱ رشته تخصصی و فوق تخصصی در استان

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: هم اکنون ۸ کلینیک ویژه با ۳۱ رشته تخصصی و فوق تخصصی در سطح استان فعالیت دارد.

فعالیت ۸ کلینیک ویژه با ۳۱ رشته تخصصی و فوق تخصصی در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، درمانگاه فرهنگیان استان قزوین عصر روز گذشته(25 اردیبهشت ماه) همزمان با 16 پروژه دیگر در 14 استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: یکی از دغدغه ‌های مهم آموزش و پرورش انجام برخی کارهای زیربنایی است که تحقق این امر نیازمند همکاری مسئولین و دستگاه‌‌های مرتبط می‌باشد.
بیش از 150 هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند
وی در ادامه افزود: درمانگاه فرهنگیان قزوین در موقعیت جغرافیایی ممتازی احداث شده است و در نظر داریم تا با توسعه این مرکز، بخش‌های تخصصی همچون بخش فیزیوتراپی، مامایی، بخش مشاوره‌ای و روان شناسی نیز راه اندازی کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدوارم با توسعه و تکمیل بخش‌های مختلف این درمانگاه، خدمات مناسبی به فرهنگیان استان در راستای حفظ و ارتقای جایگاه و منزلت آنها ارائه شود.
در ادامه روح الله بابایی صالح، منتخب مردم بوئین زهرا در مجلس هدف مهم مسئولان را خدمات رسانی مناسب به مردم عنوان کرد و گفت: درمانگاه فرهنگیان به منظور ارج نهادن به مقام و جایگاه معلمان راه اندازی شد.
منتخب مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن این درمانگاه در موقعیت جغرافیایی مناسب می‌تواند منبعی برای درآمد زایی و خدمات دهی مطلوب باشد.
قاسم بهرامی، مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: از زمان شروع به کار دولت تا به امروز، 11 میلیون نفر از کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند از طریق سازمان بیمه سلامت، دارای دفترچه بیمه رایگان شدند.
توسعه کلینیک‌های تخصصی سرپایی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تحول سلامت 
وی افزود: در استان قزوین نیز 150 هزار نفر از کسانی‌که فاقد بیمه درمانی بودند با اعطای دفترچه رایگان، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
دکتر عبدالله کشاورز، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در دولت تدبیر و امید به بحث سلامت نگاه ویژه‌ای شده است و توسعه کلینیک‌های تخصصی سرپایی یکی از اقدامات مهم انجام شده در راستای اجرای طرح تحول سلامت است.
وی با بیان اینکه بیشتر مراجعان به مراکز درمانی، به صورت سرپایی درمان می‌شوند، افزود: در حدود 1 تا 10 درصد افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند نیاز به بستری پیدا می‌کنند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: هم اکنون 8 کلینیک ویژه در سطح استان با 31 رشته تخصصی و فوق تخصصی فعالیت دارند و بیش از یک سوم کلیه متخصصین و فوق متخصصین دانشگاه تمام وقت جغرافیایی هستند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان