۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حمایت وزارت علوم از محصول آگار تولید شده در پارک علم و فناوری هرمزگان
کد خبر: ۱۸۳۵۱۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

حمایت وزارت علوم از محصول آگار تولید شده در پارک علم و فناوری هرمزگان

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بازدید از غرفه محصولات پارک علم و فناوری هرمزگان در جشنواره شیخ بهایی از حمایت محصولات تولیدی این پارک خبر داد.

حمایت وزارت علوم از محصول آگار تولید شده در پارک علم و فناوری هرمزگان

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بازدید از غرفه محصولات پارک علم و فناوری هرمزگان در جشنواره شیخ بهایی از حمایت محصولات تولیدی این پارک خبر داد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه خلیج فارس، دکتر محمد فرهادی در این بازدید ضمن حمایت از فناوری‌های تولید شده در پارک‌های علم و فناوری، تولید آگار از جلبک‌های آگاروفیتی (آگار بومی خلیج فارس) در پارک هرمزگان را مهم ارزیابی کرد و افزود: وزارت علوم در راستای ماموریت خود از آگار بومی خلیج فارس به عنوان کالای دانش بنیان حمایت های لازم را خواهد داشت.

دکتر علی احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در بازدید از غرفه پارک هرمزگان با بیان اینکه این محصول یکی از نیازهای اصلی آزمایشگاهی در دانشگاههای کشور است، افزود: معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم به جهت بازاریابی محصول آگار همکاری لازم را خواهد داشت.

وی همچنین از انجام مکاتبات لازم با دانشگاه‌های کشور جهت استفاده از این قابلیت خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری‌هایی که صورت خواهد گرفت زمینه برای توسعه فناوری واحدهای فناور مستقر در پارک فراهم شود.

بر اساس این گزارش، علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در بازدید وزیر علوم از غرفه پارک هرمزگان، به محصولات تولید شده در این پارک اشاره و اظهار داشت: یکی از خصوصیات فناوران مستقر در پارک هرمزگان فعالیت برروی فناوری های بومی منطقه است که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

وی به محصول آگار تولید شده توسط شرکت فناوران زیست سبز دریا مستقر در پارک هرمزگان اشاره کرد و افزود: این آگار محصولی استراتژیک در علوم آزمایشگاهی است که ایران در حال حاضر برای تامین نیاز خود، این آگار را از کشورهای آلمان، اسپانیا و... وارد می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌هایی که از این محصول در پارک علم و فناوری هرمزگان صورت خواهد گرفت، این جلبک طی ماه‌های آینده در حجم انبوه کشت و برداشت شود.

به گفته فتی، تولید این محصول علاوه بر رفع نیازهای آزمایشگاهی باعث کارآفرینی برای فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و شیلات خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان