۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخی حافظان قانون را به سکوت وامی‌دارند تا زمین‌خواری ‌کنند
کد خبر: ۱۸۳۴۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۵ ساعت: ۱۶:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جشنواره فیلم سبز:

برخی حافظان قانون را به سکوت وامی‌دارند تا زمین‌خواری ‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: زمین‌خواری به نابودی محیط زیست و منابع طبیعی ما منجر می‌شود، متأسفانه گاهی اوقات این تخلفات با اسناد قانونی انجام شده که نشان می‌دهد برخی حافظانِ قانون را به سکوت واداشته‌اند

برخی حافظان قانون را به سکوت وامی‌دارند تا زمین‌خواری ‌کنند
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز که همزمان با سراسر کشور در استان قزوین و در فرهنگسرای بانو برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در آیات سوره حشر ترسیم زیبایی از آینده زندگی بشر و بحث بهشت و جهنم کرده و ما نیز باید از این موارد برای زندگی دنیای خود الهام بگیریم.

وی با بیان اینکه دنیا و آخرت دو روی یک سکه هستند، گفت: این موضوع امکانپذیر نیست که زندگی دنیای ما جهنمی و آخرت بهشتی شود، برای عاقبت به خیری باید دنیایی بهشتی را برای خود بسازیم.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: اهل بهشت و اهل جهنم یکسان نیستند، اصحاب بهشتی به رستگاری می‌رسند و این سعادت باید از طریق دنیای انسان‌ها کسب شده و در قیامت از ساخته‌های ما رونمایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال زمین و آسمان زیبایی را تحویل بشر داده است، مگر اینکه دست بشر جایی را تخریب کرده باشد، بنابراین خدای متعال همیشه تأکید دارد که با دقت و با تفکر به این آفریده‌های الهی نگاه کنید تا به خوبی مشاهده کنید هیچ اشکال و کاستی در آن دیده نمی‌شود و همه چیز گویای عظمت، زیبایی و رحمت رحمانیه الهی است.

وی ادامه داد: همه این نعمات و زیبایی‌ها امانت خدای متعال است که باید به اهلش داده شود و اگر با نقص به نسل‌های آینده سپرده شود در امانت خدا خیانت شده است.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: خدای متعال درباره زمین می‌فرماید:" ما این زمین را با همه امکانات برای شما آفریدیم، از پستی و بلندی‌های زمین استفاده کرده و از رزق آن بخورید." از این کلام برداشت می‌شود که ما باید از زمین و محیط زیست به خوبی محافظت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: از نگاه قرآن حاکمان فاسد یکی از عناصری هستند که زمین را به آلودگی می‌کشانند زیرا برای آنها حفظ منابع محیط زیستی ارزشمند نیست بلکه به دنبال منافع خود هستند؛ این حاکمان منفعت طلب با وارد شدن به هر منطقه‌ای آنجا را به فساد می‌کشانند و زراعت، باغبانی و عمران و آبادانی را نابود می‌کنند.

وی بیان کرد: کلمه ملوک یا حاکمان که در قرآن آمده به معنای نگاه استکباری و زیاده خواهی عده‌ای است که منفعت طلبی، مقطعی نگری و نداشتن نگاه به آینده و منافع نسل‌های بعدی رویه آنهاست؛ این افراد منفعت طلب با نگاه زیاده خواهی خود عزت را به ذلت تبدیل می‌کنند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه برای آبادانی زمین ابتدا باید انسان آباد شود، اذعان کرد: انسان آباد زمین آباد را حفظ می‌کند و مانع تخریب محیط زیست شده و حتی زمینه ساخت و رفع مشکلات محیط زیست را فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: آبادانی محیط زیست و کره زمین را باید از آبادانی کره قلبمان شروع کنیم و این راهکاری است هک در منابع دینی و قرآنی به ما آموزش داده می‌شود.

وی گفت: امیرالمؤمنین (ع) در نامه 31 نهج‌البلاغه می‌فرماید:" ای فرزندم برای آبادانی قلبت، ذکر خدا را در آن پرورش بده." یعنی نگاه دینی انسان‌ها را کامل می‌کند و بدون این نگاه انسان از دورن متلاشی شده و خودش را فراموش می‌کند.

امام‌جمعه قزوین با تاکید بر این‌که انسان با آباد کردن خود آبادگر جهان می‌شود؛ تصریح کرد: انسانی که خود را گم کرد دچار قتل، غارت، دزدی، خیانت، فساد و تخریب اطرافش می‌شود و در این انسان، خود شیطانی و حیوانی مستولی شده و این افراد به اطراف خود آسیب می‌رسانند.

آیت‌الله عابدینی در استان عنوان کرد: در نگاه قرآنی همه چیز این دنیا محترم است و ما در قبال همه آفریده‌های اطرافمان مسئول هستیم؛ بنابراین زمانی که به این میزان درباره حفظ طبیعت و نعمت‌های الهی سفارش شده، ناپسند است که در بین ما مسلمانان کوه خواری، زمین‌خواری و دریاخواری دیده شود.

وی بیان کرد: ریشه همه این خواری‌ها که به ذلت منجر می‌شود به قانون‌گریزی و قانون خواری مربوط است و قانون در نگاه متخلفان مورد احترام نیست.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه این زمین خواری به نابودی محیط زیست و منابع طبیعی ما منجر می‌شود، تاکید کرد: متاسفانه گاهی اوقات این تخلفات با اسناد قانونی انجام شده که نشان دهنده این است که برخی حافظانِ قانون را به سکوت واداشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: گاهی چند انسان ناهنجار دست به دست هم می‌دهند و کشور را به نابودی می‌کشانند بنابراین تا ما انسان‌ها خود را آباد نکنیم توان آباد کردن محیط اطرافمان نداریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان