۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افزایش ارزش ریالی گام مثبتی در رشد اقتصادی است
کد خبر: ۱۸۳۲۹۳ نویسنده: دکتر اکبری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۵ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

کارشناس اقتصادی در مصاحبه با صبح قزوین:

افزایش ارزش ریالی گام مثبتی در رشد اقتصادی است

کارشناس اقتصادی افزایش ارزش ریالی کشورمان را گام مثبتی در رشد اقتصادی ایران دانست و عنوان کرد: ما به افزایش ارزش پول خود نیازمندیم تا بتوان کالاهای سرمایه‌ای را وارد کشور کنیم.

افزایش ارزش ریالی گام مثبتی در رشد اقتصادی است
دکتر بیت الله اکبری مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، اظهار کرد: در ادبیات اقتصادی انتظارات تورمی بر آینده اقتصاد تاثیر بسیاری دارد.
وی در ادامه افزود: تمایل سرمایه گذاران داشتن امنیت اقتصادی است، در این شرایط برای شاغلین و نیروی کار افزایش احتمال یافتن شغل بیشتر است، بنابراین تولیدکنندگان و کارگران و مصرف کنندگان به دنبال پیش بینی آینده هستند.
این کارشناس اقتصادی اذعان کرد: آینده کشور باید یک امیدواری برای تولیدکننده و مصرف کننده در داخل ایجاد کند؛ زیرا این مسئله یک عامل جلوبرنده به سوی موفقیت و پیشرفت اقتصادی است؛ ما در این حوزه به این تغییر نگاه نیاز داشتیم.
وی ادامه داد: البته این انتظارات اقتصادی در خارج از کشور ایجاد شده است و بسیاری از کشورها تمایل به مراوده اقتصادی و سیاسی با ایران هستند اما این موضوع نباید یکطرفه باشد و فقط ما بازار مصرف کننده کشورهای دیگر شویم.

برای وارد کردن کالاهای سرمایه‌ای به افزایش ارزش پول خود نیازمندیم

اکبری مقدم گفت: در وضعیت امروز این زمینه وجود دارد که کشورهای خارجی برای ارتباط و کار تجاری با کشورمان به رقابت بپردازند؛ در این صورت سودهای اقتصادی نصیب ایران خواهد شد.
وی در ادامه ابراز کرد: ثبات اقتصادی با ایجاد ثبات سیاسی در کشور متجلی می‌شود، ما در منطقه این نیاز را داریم که خود را باصلابت و باثبات نشان دهیم تا آینده روشنی را برای ایران رقم بزنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین تصریح کرد: در فضای شکل گیری کار تجاری در کشور، ما به یک رشد سریع اقتصادی دست پیدا خواهیم کرد، ایران در شرایط تحریم توانست به رشد بالا برسد اما این موضوع طولانی مدت شکل گرفت.
وی در ادامه اضافه کرد: امروز ایران اسلامی با تجربه ای که از شرایط تحریم داشته است، می‌تواند به رشد اقتصادی سرعت بیشتری ببخشد، از سوی دیگر لغو تحریم‌ها اگر با آزادشدن دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در خارج از کشور همراه باشد، این فضا یک اثر اقتصادی مثبت را به دنبال خواهد داشت.
استاد دانشگاه آزاد قزوین افزایش ارزش ریالی کشورمان را گام مثبتی در رشد اقتصادی ایران دانست و عنوان کرد: ما به افزایش ارزش پول خود نیازمندیم تا بتوان کالاهای سرمایه‌ای را وارد کشور کنیم.
وی گفت: هم اکنون ایده و خلاقیت، دانش و دانشگاه‌ها حتی نمی‌توانند سرمایه‌هایی که از گذشته وجود داشته را به صورت یکجا شکل بدهند و ما برای اینکه بتوانیم این ایده‌ها را ایجاد و تبدیل به کالا و محصول جدید کنیم که خارجی‌ها هم از ما آن را خریداری کنند، نیازمند واردات تکنولوژی هستیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان