۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نگاه رئیس جمهور به حوادث پاریس، بروکسل و خان طومان چه تفاوتی باهم داشت
کد خبر: ۱۸۳۱۳۴ نویسنده: سیدمیثم موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۵ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

نگاه رئیس جمهور به حوادث پاریس، بروکسل و خان طومان چه تفاوتی باهم داشت

مدافعین حرم نه موهای بلوند دارند و نه چشم آبی‌اند و نه کشته مبارزه با افراطی‌گری، چون از نظر حسن روحانی و برخی منوّرالفکر‌های کابینه یازدهم اینها تندرو هستند.

نگاه رئیس جمهور به حوادث پاریس، بروکسل و خان طومان چه تفاوتی باهم داشت
صبح قزوین ؛----- سیدمیثم موسوی.
۳سال نشستن حسن روحانی بر مسند بلند پایه‌ترین مقام اجرایی کشور، پر است از اما و اگرها و بایدها و نبایدهایی که انتظار می‌رود رئیس جمهور حقوقدان ما برای احقاق حق مردم پاک این سرزمین و پاسخ به ابهامات آنها اقدامی عملی کند. اما در لابلای اظهارات چندپهلوی روحانی به دنبال پاسخی برای یک ابهام می گردم. ابهامی برگرفته از ۳خبر.

خبر اول:

۲۲ آبان سال گذشته بود که خبر حمله تروریستی به شهر پاریس و کشتار وحشیانه آن سر تیتر تمام اخبار دنیا شد. ۴۸ ساعت قبل از این خبر همه جا حرف از سفر حسن روحانی به اروپا بود که به هنگام وقوع این حادثه اولین سوال که به ذهن ها خطور کرد این بود که روحانی به این سفر می رود یا خیر!
دیری نپایید خبر آمد که این سفر به زمان دیگری موکول شد و هنوز ۲۴ ساعت از تاریخ حادثه نگذشته بود که پیام تسلیتی از جانب آقای روحانی به اولاند رئیس جمهور فرانسه نقل محافل خبری شد. روحانی مراتب همدردی خود را با مو بلوندها و چشم آبی ها ابراز نمود و مبارزه هرچه سریعتر با افراط و خشونت را در پیام ارسالی خواستار شد.

ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در مصاحبه‌ای در فرودگاه مهرآباد با بیان این‌که «این حوادث تروریستی در پاریس باعث قربانی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه شد و من این موضوع را تسلیت می‌گویم» افزود: اقدامات تروریستی به هر شکلی محکوم است و ایران به عنوان قربانی تروریسم مخالف این موضوع است و تأکید دارد که باید با تروریسم و افراطی‌گری مبارزه کرد.

و عده ای از هموطنان ما که که فقط منتظر یک حادثه ای در قاره سبز هستند شاخه‌گل به دست مقابل در سفارت‌خانه فرانسه صف کشیدند که مبادا از این قائله عقب بمانند و پیام های اینستاگرامی و توئیتری بازیگران سینمای ایران که به مثابه حادث شدن یک نسل کشی بزرگ، تمام غم دنیا را به مردم کشورمان منتقل کردند. همان‌هایی که فتوا می دهند که عزاداری محرم افسردگی می اورد!

عده‌ای رفتند و شمع روشن کردند که ای وای به داد چشم آبی‌ها برسید اینها حق میزبانی در تورهای گردشگری بر گردن ما دارند و اگر پاریس ناامن بشود ما عید کجا برویم و دلارهایمان را کجا خرج کنیم! راست هم می‌گفتند!

خبر دوم:

جامعه اروپایی هنوز در شوک حادثه پاریس بود که با گذشت قریب به ۵ماه از آن حادثه در (۳ فروردین ۱۳۹۵) سه انفجار در بروکسل، پایتخت بلژیک رخ داد که دو انفجار آن در فرودگاه بروکسل و دیگری در ایستگاه مترو بود. در این انفجار ۳۴ نفر کشته و ۱۳۶ نفر زخمی شدند. این حملات مرگبارترین اقدام تروریستی در خاک بلژیک نام گرفت.

داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته‌است. جالب بود، این انفجار هم در ایام تدارک سفر آقای رئیس جمهور به اروپا رخ داد. دوباره خبر لغو این سفر به دلیل شرایط ناامنی در وین و بروکسل رسانه ای شد و این بار زمان گفتن تسلیت و همدردی به زیر ۱۲ ساعت کشید و در همان روز اول توئیت آقای روحانی فعال شد و حملات تروریستی در بروکسل را به شدت محکوم کرد و به دولت و مردم اروپا تسلیت گفت.


خبر سوم:

جمعه هفته گذشته(۱۸ اردیبهشت ۹۵) ساعت ۸شب بود که ناگهان خبری دل تمام مردم ایران و مخصوصاً مازندرانی ها را لرزاند و همه را واداشت تا در شبکه های اجتماعی به دنبال پیگیری این خبر و در جستجوگرها دنبال مکانی باشند که مدافعین حرم در آنجا محاصره شده و به شهادت رسیده بودند.

خان طومان نام شهری بود که کمتر کسی در ایران اسمش را شنیده بود، ولی محاصره بچه‌های مازندرانی توسط تکفیری‌ها و خبر شهادت مدافعین حرم این شهر را به مرکز توجه همگان بدل کرد.
در فاجعه خان طومان ۱۳ نفر شهید، ۱۸ نفر مجروح و ۵ الی ۶ نفر از پاسداران ایرانی اسیر شدند. الحق و النصاف باید از امثال بهنوش بختیاری‌ها تشکر کرد که در صفحه شخصی خود پیام گذاشتند و تسلیت گفتند و به شهادت رسیدن هموطنان خود واکنش نشان دادند.

تا به امروز یک پیام از آقای رئیس جمهور در خصوص این شهدا و تسلیت گفتن به خانواده های مظلوم ایشان صادر نشده است.


تصاویر شهدای مدافع حرم در خان طومان – تلویزیون تکفیری‌های احرارالشام

عکس‌های مدافعین حرم را که می بینید نه موهای بلوند دارند و نه چشم آبی‌اند و نه کشته مبارزه با افراطی‌گری! چون از نظر حسن روحانی و برخی منوّرالفکرهای کابینه یازدهم اینها تندرو هستند!

جوانان مازندرانی که اکثرا بچه خردسال دارند و احساس تکلیف کرده، وظیفه دانسته و بدون هیچ چشم‌داشت دنیوی در جبهه‌های حق علیه باطل در دفاع از حرم اهل بیت(س) و حریم انقلاب خمینی ترک دیار گفته‌اند و در خاک غربت مظلومانه در خون خود غلطیدند ولی ارزش صدور یک پیام تسلیت و اعلام انزجار از مسببّین این حادثه دردناک را نداشتند.

تعدادی از رزمندگان سپاه مازندران که در خان طومان به شهادت رسیدند

جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران، بدانید جایگاهی که امروز نزد شما به امانت است و فضایی که برای مذاکره فراهم آمده از پسابرجام نیست که از جانفشانی‌های این بچه‌هاست.
اگر سلام وزیر خنده روی شما را در پشت میز مذاکره علیک می گویند از آبروی شیربچه‌های امام‌خمینی(ره) و سربازان و مقلدین امام‌خامنه‌ای عزیز است.
انتهای پیام/2002



منبع: شهرمینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان