۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نظارت دقیق بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان+تصاویر
کد خبر: ۱۸۳۱۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۵ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور جمعی از مدیران حوزه علمیه قزوین صورت گرفت؛

نظارت دقیق بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان+تصاویر

با حضور جمعی از مدیران حوزه علمیه قزوین بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان نظارت صورت گرفت.

نظارت دقیق بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان+تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جمعی از اساتید و مدیران مدارس حوزه‌های علمیه استان با حضور در یکی از کشتارگاه‌های مرغ از نزدیک بر نحوه نظارت بر ذبح شرعی بازدید کردند.
حجت الاسلام علی عباسی، رئیس حوزه علمیه قزوین در این بازدید گفت: بدون تردید نیاز انسان به غذا و فرآورده‌های غذایی و سالم از نیازهای ذاتی اوست.


وی در ادامه افزود: جامعه‌ای سالم است که غذای سالم و بهداشتی تولید کند و رعایت اصول ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور همواره باید مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.


مدیر حوزه علمیه استان قزوین به مسئله بسیار مهم ذبح شرعی اشاره کرد و اذعان داشت: در احکام اسلامی آمده است که اگر حیوان حلال گوشتی به شکل شرعی ذبح نشود تمام اجزاء آن حرام می‌شود و قابل استفاده نخواهد بود.


وی تصریح کرد: غذای حرام بر روح و جسم انسان بسیار تاثیرگذار است و از این نظر باید در همه کشتارگاه‌های کشور واستان این مسئله مدنظر قرار گیرد.


مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن حضور کارشناسان و روحانیون حوزه در این مراکز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مراکز امور دام و طیور روحانیون حوزوی و ناظرین شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح استان مستقر بوده و از نزدیک نظارت دقیق بر ذبح شرعی دارند.


انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان