۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دلایل صلح امام حسن مجتبی (ع) / این مذاکرات با وضعیت موجود به نفع ما نیست
کد خبر: ۱۸۳۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری؛

دلایل صلح امام حسن مجتبی (ع) / این مذاکرات با وضعیت موجود به نفع ما نیست

آیت الله اسلامی اظهار کرد: مذاکرات با وضعیت موجود به نفع ما نیست. بعضی از مسئولین فکر می کنند آمریکا روزی سرکیسه را باز خواهد کرد. آن ها فکر می کنند آمریکا نذر دارد به ما برسد و رفاه عالی به ملت ایران برساند در حالی که این خیال واهی بیش نیست.

دلایل صلح امام حسن مجتبی (ع) / این مذاکرات با وضعیت موجود به نفع ما نیست

آیت الله اسلامی امام جمعه تاکستان و نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین با اشاره به چرایی صلح امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: همه امامان بزرگوار مسئولیت و وظایف خاصی بر عهده داشتند به طوری که گاه می بینیم یکی اقدام به جنگ و جهاد می کند و به تعبیری در جبهه و معرکه شهید می شود و دیگری به صلح می اندیشد و اقدام به صلح می کند.

دلایل صلح امام حسن مجتبی (ع)

آیت الله اسلامی در ادامه توضیح داد: با این تفاسیر برای آن گروهی که دست به شمشیر می زنند وظیفه عبارتست از جهاد و برای امامی که اقدام به صلح می کند، وظیفه و مسئولیتش صلح با دشمن می باشد.
امام حسن مجتبی (ع) در شرایطی قرار داشت که مجبور به صلح بود.

223090_892

امام جمعه تاکستان یادآور شد: به دلایل شرایطی که از زمان پدر بزرگوار امام حسن (ع) و بلکه خلفای گذشته باقی مانده بود همچنین به دلیل جنگ ها وغزوه های فراوان، تلفات سنگینی بر مسلمین حاکم شده و اختلافات، فراوان در امت اسلامی دیده می شود.
امام حسن مجتبی (ع) در چنین شرایطی به امامت می رسد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردمی که با امام حسن(ع) بیعت کردند همانند مالک اشتر ها، عمار و یاسرها و همانند سلمان و اباذرها نبودند بلکه بسیاری، نفاق و تربیت ناصحیح داشته، طمع در امور مال و جاه و مقام آنان را فریب داده بود.
بنابراین راهی برای امام حسن نمی ماند مگر اینکه اقدام به صلح کند.

خود را در زندگی و مبداء زمانی امام حسن قرار دهید ببینید آیا غیر از صلح راه دیگری نیز وجود داشت

وی در ادامه عنوان کرد:  تعداد مومنین مخلص دور امام حسن قلیل و انگشت شمار بود.
حضرت اقدام به صلح کرد تا ضمن حفظ خون اصحاب باوفایش به تعبیری آنان را برای کربلا و عاشورای حسینی آماده کند در نتیجه صلح امام حسن یک ضرورت و بر اساس وظیفه و مصالح زمان بود.

آیت الله اسلامی با اشاره به سخن شهید محمد باقر صدر یادآور شد: بعضی از اساتید بزرگ ما همانند شهید سید محمد باقر صدر می فرمایند " به هنگام صحبت در مورد صلح امام حسن، زمان و خود امام حسن را به زمان خود نکشید و شرایط زمان خود را برای امام حسن فرض نکنید بلکه شما می بایست خود در ظرف و شرایط زمان امام حسن قرار بگیرید.
 خود را در تاریخ و زندگی و مبداء زمانی امام حسن قرار دهید ببینید آیا غیر از صلح راه دیگری نیز وجود داشت؟"

223091_904

امام جمعه تاکستان در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اخلاق حسنه امام حسن مجتبی(ع) خاطر نشان کرد: آن امام بزرگوار از نظر اخلاق، حلم و صدر بسیار وارسته بودند و به عنوان یک الگو برای جامعه بشریت شناخته شدند.

در هر زمان باید متناسب با شرایط همان دوران اقدام نمود

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از دشمنان آن حضرت به واسطه خوش خلقی و برخورد مهربانانه امام منقلب و متحول شده، مجذوب وی  شدند متذکر شد: امام حسن مجتبی در طول زندگی خود بارها اموال خود را بین خود و مردم کوفه تقسیم کرد و همیشه به فکر محرومان، مستضعفین و بیچارگان بود.

آیت الله اسلامی تصریح کرد: باید از سیره و روش زندگی آن امام بزرگوار درس گرفته، الگو برداری کنیم و اخلاق کریمانه وی را در زندگی فردی و روابط اجتماعی لحاظ کنیم تا انشاالله بتوانیم از شفاعت آن حضرت بهرمند شویم.

6409cb74d9f34884bbaaa9df473d440b

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در هر زمان باید متناسب با شرایط همان دوران اقدام نمود.
همان گونه که جهاد و قیام امام حسین (ع) کلیت ندارد، صلح و مصالحه امام حسن مجتبی (ع) نیز کلیت ندارد.
گاهی به سبب موقعیت ممکن است یک انسان دست به قیام زند و گاهی هم، همان شخص باید اقدام به صلح نماید.

امام جمعه شهر تاکستان یاد آور شد: همانطور که می دانید امام  حسین (ع) 10 سال بعد از امام حسن مجتبی (ع) دست به قیام نزد.
حتی همانند امام حسن صلح نامه را امضا و عملا تایید نمود.
زیرا او صلح را وظیفه خود می دانست.
بنابراین این موضوع به سلیقه و کلیت بستگی ندارد که به طور قطع بگوییم امام حسین قیام گر و امام حسن اهل صلح بود.

آیت الله اسلامی عنوان کرد: صلح یکی از عناوین عالی و از معارف اسلامیست اما در این صلحها که این روزها در مورد آن بحث می شود به نظر من این صلح نیست، بلکه سازش است که در آن ذلت و خواری نهفته بوده، ملت با آن مخالف است.
در هر صورت ما تابع ولی امر هستیم و ایشان فرمودند "ما با مذاکرات مخالفتی نداریم و به اعضا هیئت ایرانی احترام کرده، از آنان پشتیبانی می کنیم.
"

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: به یقین آنچه که تا امروز به عنوان توافق نامه و مذاکره تعبیر می شود به ضرر ملت ایران و به نفع غربیها و مستکبرین تمام شد.
امیدواریم اعضای دیپلماسی کشور این نکته را مد نظر قرار داده و مسائل را بیش از این ادامه نداده، این نوع ذلت را بر ملت ما حاکم کنند.

11

وی با اشاره به تلاش متخصصین هسته ای کشور گفت: با همت و غیرت جوانان ایرانی، کشور توانست بدون نیاز به کشورها ی غربی سانترفیوژ خود را تأمین کند به طوری که کشور ما در مرز 19 تا 20 هزار سانترفیوز می باشد این در حالیست که  قصد کشورهای غربی، حقیرو ذلیل کردن ما بود.

این مذاکرات با وضعیت موجود به نفع ما نیست

این مسئول یادآور شد: مگر تحریم در کشور ما تازگی دارد.
 الان در حدود 30 سال است که کشور ما در تحریم به سر می برد.
برای حل مشکل مقام رهبری فرمودند"تولید ملی و داخلی را بالا ببرید و سران ملی را افزایش دهید".

وی در ادامه تصریح کرد: هر جا مشکلی بوده جوانان و متخصصان ما توانستند مشکل را حل کنند.
همان گونه که در بحران به وجود آمده در مورد قضیه بنزین با همت و تلاش جوانان و متخصصین نفت و با عزمی راسخ آنان، بحران به وجود آمده برطرف و کشور در بنزین به خودکفایی رسید.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در مورد مسائل اخیر کشور نیز باید گفت، این مذاکرات با وضعیت موجود به نفع ما نیست.
بعضی از مسئولین فکر می کنند آمریکا روزی سرکیسه را باز خواهد کرد وتمام بازار کشور را با نان، آب، روغن، مواد غذایی و صنعتی پر می کند.
آن ها فکر می کنند آمریکا نذر دارد به ما برسد و رفاه عالی به ملت ایران برساند.

امام جمعه تاکستان در پایان تصریح کرد: این خیال واهی بیش نیست.
آمریکا از ایران، انقلاب و حضرت امام سیلی خورده و در صدد انتقام جویی ست.
مسئولین می بایست به این نکته توجه کنند و بیش از این به ملت حقارت تحمیل نکنند.

انتهای پیام/ 7003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان