۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین توجه به نظام آموزشی یکی از مهمترین مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: ۱۸۳۰۰۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

توجه به نظام آموزشی یکی از مهمترین مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی

تجربه‌ها و مهارت‌ها در اقتصاد مقاومتی وقتی اهمیت دارد که دانش بنیان و علمی باشد.

توجه به نظام آموزشی یکی از مهمترین مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی

تجربه‌ها و مهارت‌ها در اقتصاد مقاومتی وقتی اهمیت دارد که دانش بنیان و علمی باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر صبح قزوین ، دکتر سید مازیار میر، کارشناس اقتصادی عنوان کرد: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه کشور دارای بیش از چهار میلیون دانشجو است ، اگر مسئولان و جوانان فعالیت علمی خود در مراکز علمی را به نحو احسن انجام دهند، شاهد شتاب رشد علمی کشور خواهیم بود، بر این اساس ارزیابی عملکرد نظام آموزشی مهمترین مولفه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت : جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از منابع انسانی گسترده و کارآمد و ظرفیت‌های علمی بالا، مستعد انتقال از یک اقتصاد منبع بنیان به یک اقتصاد دانش بنیان است. این در حالیست که تحقق هدف دستیابی به جایگاه اول علمی و فناوری در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ در سطح منطقه با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم نیازمند توجه به آموزش و رویکرد دانش بنیان در برنامه ریزی کشور است.

میر خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان نیازمند سهم بالایی از فکر و اندیشه انسانی است و لازمه آموزش و تربیت نیروی انسانی توانمند و با مهارت، وجود نظام آموزشی مؤثر وکارآمدی است که در تمامی سطوح تحصیلی و سنی همواره دانش نیروی انسانی را ارتقا دهد. بنابراین گسترش کمّی و کیفی ساختار آموزشی کشور و اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش و ترویج روحیه پژوهش و نوآوری در تمام عرصه‌های نظام آموزشی در راستای تحقق راهبرد اقتصاد دانش بنیان نیازمند اهتمام جدی است.

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان