۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آیت الله مکارم شیرازی; خدمات هلال احمر عبادت است
کد خبر: ۱۸۲۴۴۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آیت الله مکارم شیرازی; خدمات هلال احمر عبادت است

‌آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، از فعالیت ها و خدمات جمعیت هلال احمر تجلیل کرد و با اشاره به اینکه هلال احمر در مشکلات پا به میدان می‌گذارد اقدامات این نهاد را نوعی عبادت توصیف کرد.

آیت الله مکارم شیرازی; خدمات هلال احمر عبادت است

‌آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، از فعالیت ها و خدمات جمعیت هلال احمر تجلیل کرد و با اشاره به اینکه هلال احمر در مشکلات پا به میدان می‌گذارد اقدامات این نهاد را نوعی عبادت توصیف کرد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )منطقه قم، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رییس هلال احمر کل کشور و نماینده ولی فقیه در هلال احمر خاطرنشان کرد: هلال احمر جمعیت خدمت گذار و مطلوب جامعه است و در مشکلات مهم قدم به میدان می‌گذارند و به داد آسیب دیدگان و کسانی که نیازمند کمک های فوری هستند می رسند.

وی در ادامه صلیب سرخ را ابداع غرب دانست و گفت: غربی‌ها برای استفاده از کمک مردم صلیب سرخ را ابداع کردند و ما چون نمیتوانستیم از واژه صلیب استفاده کنیم از هلال که یک شعار اسلامی استفاده کردیم و هلال احمر شکل گرفت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: گر چه وجود یک سازمان منظم تعلیمات دیده برای حوادث مختلف لازم است اما در اسلام همه به یک معنا هلال احمر هستند و همه مسؤولیت و وظیفه دارند.

وی گفت: بهترین مردم کسی است که مفیدترین مردم برای مردم باشد و به معنایی همه مردم هلال احمر هستند اما در کنار این سازمان که خوب بوده ما نیز از آن استقبال کردیم و ما محدودیتی برای کمک به نیازمندان نداریم و چه خوب است که جوانانی داوطلبانه شرکت می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: حوادث در هر جامعه ای است اما در زمان ما حوادث دردناک زیاد شده است که بسیاری از آنها ناشی از بی انضباطی ها است و لازم است که در این زمان آمادگی بیشتری باشد.

وی تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا جلوی آسیب ها را بگیرند و این یکی از بزرگترین عبادت ها است؛ در واقع خدمات هلال احمر عبادت است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت باید حمایت بیشتری بکند و بودجه بیشتری بدهد و مردم نیز باید بیشتر اهمیت دهند .

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: خیلی می خواهند کمک کنند اما به دنبال جایی برای آموزش دیدن می گردند و به دنبال جای مورد اعتماد می گردند و هلال احمر باید از دل و جان کوشش کند و حضور پررنگ تری داشته باشد.

وی تصریح کرد: حوادث سرعت می طلبد و کسی موفق تر است که سریع تر در کنار حادثه حاضر شود و باید طوری افراد را بسیج کنند که در کوتاه ترین زمان ممکن به صحنه حادثه برسند.

آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم اطلاع رسانی فعالیت های جمعیت هلال احمر از سوی مسؤولان و دست اندرکاران این جمعیت تاکید کرد و گفت: بسیاری از دستگاه ها گرفتار نقص اطلاع رسانی هستند؛ البته واقعیات را بگویید که به اطلاع جامعه رسانده شود تا مردم و دولت احساس مسئولیت بیشتری کنند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان