۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین احداث ۳۰ درصد فضای آموزشی استان توسط خیرین
کد خبر: ۱۸۲۳۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۳ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین اعلام کرد:

احداث ۳۰ درصد فضای آموزشی استان توسط خیرین

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین با بیان اینکه ۳۰ درصد فضای آموزشی استان توسط خیرین احداث شده است، گفت: ۱۶۰ پروژه خیرساز با تعداد ۵۵۰ کلاس درس در سطح استان ساخته شده است.

احداث ۳۰ درصد فضای آموزشی استان توسط خیرین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین ظهر امروز (پنج شنبه) با حضور مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.
مهدی ارمغان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: مجمع خیران مدرسه ساز در سال 1377 تاسیس شد و از آن تاریخ تاکنون خیرین با ما همکاری داشته و با کمال مهر و محبت مجمع خیرین را در تحقق اهدافش یاری کردند.
وی با بیان اینکه 30 درصد فضای آموزشی استان توسط خیرین احداث شده است، افزود: در این دوره 160 پروژه خیرساز با تعداد 550 کلاس درس در سطح استان ساخته شده است و از خیران انتظار داریم تا همچون گذشته ما را یاری کنند تا بتوانیم در حد توان، امکانات آموزشی دانش‌آموزان استان را فراهم کنیم.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین با اشاره به موارد مورد نیاز در استان خاطرنشان کرد: احداث و تکمیل فضای آموزشی، هوشمند سازی مدارس، اهدای زمین، بهسازي و تعمیرات مدارس، احداث نمازخانه و استاندارد سازی سیستم گرمایشی از جمله نیازهای استان است که امیدواریم با همت خیرین انجام شود.
وی از تکمیل 26 مدرسه نیمه تمام استان به یاری خیران در سال گذشته خبر داد و گفت: تعهد خیرین در سال گذشته 15 میلیارد تومان تعهد بوده که 80 درصد آن تحقق یافته است.
وی یادآور شد: از سال گذشته تا به امروز 160 کلاس درس با 20 هزار مترمربع احداث و آماده بهره برداری شده است و یک سوم مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
در ادامه سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: ارتباط خوب بین اداره کل نوسازی و توسعه مدارس با دستگاه‌های استان برای آموزش و پرورش منشأ خیرات و برکات است.
وی افزود: یکی از دلایل تلاش برای افزایش مشارکت خیرین، تقویت مدارس دولتی است چرا که خیرین مدرسه ساز از بازوان توانمند و سرمایه‌های ارزشمند نظام هستند. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: طی هفته اخیر در همه مناطق 14 گانه استان، جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شد.
وی تصریح کرد: اردوگاه شهید بابایی قزوین یکی از سرمایه‌های عظیم با فضا و امکانات مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و همچنین قابل استفاده برای فرهنگیان است که نیازمند مساعدت معاون وزیر در تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تسریع روند احداث پروژه می‌باشد.
وی در پایان همچنین خواستار افزایش اعتبارات تخریب و بازسازی و بخش سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس استان شد و از خیران که با روحیه و فرهنگ جهادی در عرصه مدرسه سازی تلاش می‌کنند، تشکر کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان