۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۷ هزار کلاس درس استان نیازمند هوشمند‌سازی است
کد خبر: ۱۸۲۳۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۳ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین:

۷ هزار کلاس درس استان نیازمند هوشمند‌سازی است

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: از ۹ هزار ۴۸۲ کلاس درسی که در استان وجود دارد، ۷ هزار کلاس درس نیاز به هوشمند سازی و دو سوم نیازمند استاندارد سازی گرمایشی است.

۷ هزار کلاس درس استان نیازمند هوشمند‌سازی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، عسگر علی جوانبخت، مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین ظهر امروز( پنج شنبه) در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت و همت بلند خیرین و با رویکرد گسترش عدالت آموزشی برگزار شده است.
وی افزود: خیرین مانند شهدا و رزمندگان اسلام، حماسه آفرینند اما حماسه آنها از نوع جنس دیگری است به طوری که شهدا با جان خود ایثار می‌کنند و خيران مال خود را در راستای اعمال خداپسندانه انفاق می‌کنند که هر دو ماندگار است و شما خیران با عمل خود نشان دادید که اهل عمل هستید.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت امر مهمی است زیرا موضوع آن انسان است و بر اساس سند چشم انداز 1404 باید زیرساخت‌ها، استاندارد سازی و تجهیزات آموزشی و پرورشی را فراهم سازیم و فضایی شاد، زیبا و مستحکم داشته باشیم.
وی عنوان کرد: از 4هزار و 244 ساختمان آموزشی و غیر آموزشي استان، 2هزار و 856 ساختمان داری استحکام است و 640 ساختمان نیاز به تخریب و بازسازی دارد.
جوانبخت با بیان اینکه یک سوم مدارس استان نیازمند تخریب و مقاوم سازی است، افزود: از مجموع ساختمان‌های یاد شده در استان 748ساختمان نیز نیازمند به مقاوم سازی دارد.
وی عنوان کرد: از 9 هزار 482 کلاس درسی که در استان وجود دارد، 7 هزار کلاس درس نیاز به هوشمند سازی و دو سوم نیازمند استاندارد سازی گرمایشی است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: 57 فضای آموزشی در شهرک مهرگان مورد نیاز است که 18 واحد آموزشی در حال ساخت بوده که هشت واحد نیز به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: یک سوم مدارس استان قزوین دوشيفت است و با توجه به اینکه 73 درصد جمعیت استان شهرنشین هستند از این رو در شهرک‌های اقماری همچون محمود آباد، ناصرآباد، بیدستان و شریف آباد نیاز به احداث واحد آموزشی است.

جوانبخت تاکید کرد: با توجه به اهمیت مباحث آموزشی و تاثیر آن در رشد و توسعه کشور برای رسیدن به عدالت آموزشی نیاز به تغییر نگاه نسبت به بودجه آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره اهمیت آموزش و پرورش بیان کرد: مقام رهبری فرمودند صرف هر هزینه‌ای در آموزش و پرورش در واقع سرمایه گذاری است و نکته مهم دیگر توجه عموم مردم و فراهم شدن زمینه مشارکت آنها در جریان مدرسه سازی است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در پایان عنوان کرد: از 15 میلیارد تعهد خیرین در سال گذشته، 75 درصد محقق شده که امیدواریم این رقم در سال جاری به 18 میلیارد تومان افزایش یابد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان