۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رفع مشکلات اقتصادی مردم قزوین باید در اولویت قرار بگیرد
کد خبر: ۱۸۲۳۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۳ ساعت: ۱۴:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان در جلسه مجمع نمایندگان استان:

رفع مشکلات اقتصادی مردم قزوین باید در اولویت قرار بگیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مشکلات حوزه اقتصاد را یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین چالش‌های استان برشمرد و گفت: باید با جدیت با این پدیده مقابله و مشکلات حوزه اقتصادی را برطرف کرد.

رفع مشکلات اقتصادی مردم قزوین باید در اولویت قرار بگیرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، نخستین جلسه مجمع نمایندگان در سال 95 با حضور آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، همتی استاندار قزوین و سه نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز(پنج شنبه) در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد.
در این جلسه آیت‌الله عابدینی مشکلات حوزه اقتصاد را یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین چالش‌های استان برشمرد و اظهار کرد: حقوق و دستمزد کارگران آن‌قدر پایین است که با دریافت به‌موقع حقوقشان هم با مشکل روبرو می‌شوند، حال اگر حقوق آن‌ها قطع و یا با اخراج روبرو شوند چگونه می‌توانند زندگی کنند؟
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین رفع مشکلات حوزه اقتصادی و اشتغال را یک ضرورت جدی دانست و افزود: اگر مسئولان معتقد هستند که بیش از یک میلیون شغل در کشور ایجاد شده، باید سهمی از آن به استان قزوین اختصاص پیدا می‌کرد اما گزارش‌ها افزایش بیکاری در استان را نشان می‌دهد و باید با جدیت با این پدیده مقابله و مشکلات حوزه اقتصادی برطرف شود.
وی در ادامه به برخی از فرمایشات امام حسین (ع) پس از ورود به کربلا اشاره و با بیان این‌که مخاطب صحبت‌های حضرت همه مردم بودند، خاطرنشان کرد: امام می‌فرمایند: «الناس عبید الدنیا» یعنی مردم، برده دنیا هستند و دین را همانند چیزی که طعم و مزه داشته باشد، می‌انگارند و تا مزه آن را بر زبان خود احساس می‌کنند آن را نگاه می‌دارند و هنگامی که بنای آزمایش باشد، تعداد دینداران اندک می‌شود.


امام‌جمعه قزوین ادامه داد: در مبانی دینی از کلمه «بنی آدم» معنای آدمیت و انسانیت متبادر است اما زمانی که انسان (الناس) به میان می‌آید این معنا عمیق‌تر شده و بحث انس و الفت با خدا و دین و کتاب خدا و هم نوعان از آن تفسیر می‌شود.
عابدینی با بیان این‌که اگر «اسماء الحسنی» برای خداست باید همه چیزمان را با آن هماهنگ کنیم، یادآور شد: دین در نگاه برخی، دکور زندگی است و تا زمانی که معیشت و امورشان با دین می‌گذرد، دین‌دار هستند اما وقتی‌که پای امتحانات سختِ مواضع اصولی، انسانی و دینی به میان می‌آید، دین‌دارها کم می‌شوند و این واقعیت تلخی است که در جوامع وجود دارد.
وی گفت: ما از آن‌هایی که اصلاً دین نداشته و در مقابل دین بوده‌اند، احساس خطر نمی‌کنیم اما نامهربانی‌های برخی که در جبهه‌ها بوده‌اند، نان دین را خورده‌اند و نامشان را از دین گرفته‌اند دل انسان را آزرده می‌کند و در روایات هم توبیخ‌ها متوجه این جنس آدم‌هاست.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: نفس مَرکَب خوبی است تا انسان را به مقاصد بالایی برساند، به شرط آن‌که انسان بتواند بر آن مسلط و سوار بر آن شود و انبیاء، ائمه اطهار و اولیاء الهی بر نفس خود سوار بودند و به آن درجه از مقام و جایگاه رسیدند.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: امام علی (ع) در خطبه 87 فرموده‌اند که خداوند به عالمان ربانی کمک و یاری رسانده و آن‌ها به کمک خداوند سوار بر نفس شدند و در عصر ما امام خمینی (ره) و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب از جمله کسانی هستند که بر نفسشان غلبه کردند.
وی تصریح کرد: امام علی (ع) در ادامه فرمایشاتشان در خصوص عالمان ربانی فرموده‌اند: گروه دیگری هست که خودش را عالم می‌نامد اما عالم نیست و نادانی و جهالت‌هایی را از جاهلان و گمراهی‌هایی را از گمراهان اقتباس کرده است و از این مختصر علم به‌عنوان دامی برای دیگران بهره می‌برد و با این کار دین را ابزار دنیا قرار داده و چنین فردی مرده زنده نماست.
عابدینی اذعان کرد: این‌ها دستورات مهمی از امام حسین (ع) و امام علی (ع) است و باید نقشه راه ما مسئولان قرار گیرد تا بر مبنای هوای نفس کاری را انجام ندهیم.

حل مشکلات اقتصادی نیازمند اصلاح نظامات اداری است


همتی استاندار قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: باید شرایط را تحلیل کنیم و ببینیم چرا نمی‌توانیم به‌سرعت مشکلات را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: سال گذشته 350 واحد بحرانی شناسایی شد و در بررسی‌ها مشخص شد سایر واحدها هم با 50 تا 80 درصد ظرفیت تولید می‌کنند. برخی از آن‌ها هم تمایلی به پرداخت مالیات و سایر هزینه‌های تولید از جمله آب، برق و گاز را ندارند؛ درحالی‌که مالیات یکی از منابع اصلی درآمدی دولت است.
استاندار قزوین ادامه داد: حوزه اقتصاد به‌صورت سیستمی است که اگر مشکلی به یک حوزه وارد شود، به‌سرعت به سایر حوزه‌ها سرایت کرده و سیستم را دچار اختلال می‌کند.
این مسئول با اشاره به سود بالای بانکی، خاطرنشان کرد: متأسفانه سود بالای بانکی و برخی دیگر از موانع موجب می‌شود که قیمت تمام شده محصولات تولیدکنندگان ایرانی بالا رفته و در نهایت تولیدات ایرانی در بازراهای بین المللی توان رقابت با محصولات مشابه را نداشته باشند.
وی در پایان گفت: برای حل مشکلات و دستیابی به پیشرفت و توسعه اقتصادی باید در نظام بودجه‌ریزی، نظام برنامه‌ریزی، نظام بانکی، نظام مالیات و نظام اداری انقلابی صورت گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان