۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ناگفته‌ها و تصاویر دیدنی از زندگی فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه
کد خبر: ۱۸۲۱۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۳ ساعت: ۱۱:۱۱ ↗ لینک کوتاه

به یاد فرمانده؛

ناگفته‌ها و تصاویر دیدنی از زندگی فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه

فرماندهی اولین یگان مامور در اسکورت و تامین امنیت کشتی‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی خلیج عدن و اقیانوس هند از جمله اقدامات سردار شهید محمد ناظری بشمار می‌رود.

 ناگفته‌ها و تصاویر دیدنی از زندگی فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، درپی شهادت سردار رشید اسلام، دریادار پاسدار محمد ناظری فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه در منطقه نازعات، مروری بر زندگی سراسر تلاش، حماسه، مجاهدت و انقلابی گری این سردار غیور و سرافراز و سرباز ولایت داشتیم که بخشهایی از آن در ذیل آمده است:

روز ششم خرداد ماه 1313 در یک خانواده مذهبی و متوسط به لحاظ اقتصادی در جوار حرم امامزاده حسن (ع) در جنوب تهران فرزندی به دنیا آمد که نامش «محمد» گذاشته شد.

وی در همان دوران طفولیت و کودکی بسیار سرزنده، خوشرو و دارای چهره گشاده و شاداب بود.
در دوران نوجوانی و جوانی به ورزش فوتبال علاقه زیادی داشت و جوانان بسیاری را دور خود جمع کرده بود تا از فساد، اعتیاد و فضای آلوده قبل از انقلاب به دور باشند.
در محله تیم فوتبالی به نام «شاهین» راه اندازی کرد که بعدها در سالهای 56 و 57 با همین جوانانی که با اخلاق حسنه و اسلامی جذب کرده بود، اولین تظاهرات خیابانی ضد رژیم پهلوی در خیابان قزوین و محله امامزاده حسن (ع) را ساماندهی کرده و جوانان و مردم را به همراهی با امام خمینی (ره) و اسلام ناب محمدی (ص) دعوت کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه روحیه مذهبی، انقلابی، پهلوانی و ورزشکاری که داشت، درشکل گیری «کمیته انقلاب اسلامی» نقش بسزایی ایفا کرد.
وی همچنین بی درنگ برپایی و تشکیل هیات عزاداری اهل بیت در محله امامزاده حسن(ع) را با حضور پرشور عزاداران حسینی ساماندهی کرد.
محمد در آن ایام بسیاری از جوانان بی انگیزه و چه بسا با اعتقاد کمتر را شناسایی، هدایت و جذب انقلاب کرد که عمده آنها در آینده در زمره شهدای جنگ تحمیلی قرار گرفتند.
مادربزرگش در سال 1357 و در جریان انقلاب اسلامی به شهادت رسید. برادر بزرگوارش در عملیات فتح المبین در سال 1361 به درجه رفیع شهادت نایل آمد. مادر گرانقدرش در سال 1366 و در راه زیارت خانه معبود به شهادت رسید و پدر بزرگوارش نیز از اعضای فعال بسیج مستضعفین بود.


میانداری در یکی از هیات‌های تهران در منطقه امامزاده حسن

این شهید بزرگوار از اولین مربیان و اساتید آموزش نظامی و تکاوری در پادگان امام علی (ع) تهران (سعدآباد سابق) محسوب می شد که بسیاری از فرماندهان جنگ و فرماندهان حاضر سپاه از جمله شاگردان نظامی وی بودند.
وی طی سالهای 1365 و 1366 مرکز آموزش هوابرد در سپاه را بنیان نهاد و سهم بسزایی نیز در راه اندازی دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) سپاه داشت.
شهید محمد ناظری علاوه بر اینکه رکوردار پرش هوایی در سطح تکاوری سپاه بود، متخصص در فنون دریایی، غواصی، بارریزی هوایی، هلی برن و رشته های رزمی از جمله جودو و همچنین از متخصصین طرح ریزی عملیات های منظم و نامنظم به شمار می رفت.

سردار محمد ناظری از جمله فرماندهان محور در عملیات های فتح یک، دو، سه و چهار بود. بسیار ساده زیست، متواضع و گمنام عمل می کرد و علاوه بر این در عمده عملیات های 8 سال دفاع مقدس مشاور سردار حاج قاسم سلیمانی در لشکر 41 ثار الله کرمان بود و در همین دوران پرافتخار دچار عارضه شیمیایی شد.

سردار ناظری اوایل دهه 70 وارد نیروی دریایی سپاه شد و مسئولیت های متعددی را عهده دار گردید. این شهید والامقام موسس یگان ویژه تکاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و طی 10 سال اخیر تا هنگام شهادت این یگان را فرماندهی کرد و در این مدت حضور مقتدر، شجاعانه و بی باک خود در دریا و رویارویی با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بویژه آمریکای جنایتکار را در صحنه های مختلف به نمایش گذاشت.

فرماندهی اولین یگان مامور در اسکورت و تامین امنیت کشتی های تجاری در آب های بین المللی خلیج عدن و اقیانوس هند از جمله اقدامات وی بشمار می رود.
جانباز شهید دریادار پاسدار محمد ناظری به مثابه پدری دلسوز و مهربان نسبت به نیروهای تحت امر خود رفتار می کرد و نقش رهنما و هادی برای آنان داشت و با نفوذ در قلوب رزمندگان و کارکنان یگان های تحت مسئولیت خود انسان های زیادی را مجذوب اسلام ، انقلاب، نظام و سپاه کرد؛ انسان هایی که به مانند خود، ولایتمدار، انقلابی و مهیای حماسه آفرینی و فداکاری در راه قرآن و عترت و دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و بحری و عزت و شرافت ایران اسلامی هستند.

سردار محمد ناظری در شامگاه بیست و یکم اردیبهشت ماه سال 1395 همزمان با ایام میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در حین مأموریت در منطقه نازعات (خلیج فارس) به علت عارضه شیمیایی به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.
انتهای پیام/1404

منبع: سپاه نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان