۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تروریست‌ها در خان‌طومان بیش از ۴۰۰ کشته داده‌اند/ دشمنان در سوریه به دنبال جنگ رسانه ای برای جبهه مقاومت هستند
کد خبر: ۱۸۲۱۰۹ نویسنده: سیدهادی افقهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۳ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

سید افقهی در مصاحبه با صبح قزوین:

تروریست‌ها در خان‌طومان بیش از ۴۰۰ کشته داده‌اند/ دشمنان در سوریه به دنبال جنگ رسانه ای برای جبهه مقاومت هستند

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تروریست‌ها در خان‌طومان بیش از ۴۰۰ کشته داده‌اند با این حال جنگ نرمی را در رسانه‌ها به راه انداختند که ما نباید فریب جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن را بخوریم.

تروریست‌ها در خان‌طومان بیش از ۴۰۰ کشته داده‌اند/ دشمنان در سوریه به دنبال جنگ رسانه ای برای جبهه مقاومت هستند
سید هادی افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‎‌و گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، با اشاره به مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه اظهار کرد: در این نشست هیئت مذاکره کننده رسمی دولت سوریه با برنامه و در چارچوب کاری مشخص وارد ژنو شدند؛ اما در طرف مقابل گروه معارض یک تیم نبود بلکه تیم‌های مختلف با رویکرد‌ و موضع گیری‌های متفاوت حاضر شدند.
وی در ادامه اضافه کرد: از حضور چهارتیم عمده در این نشست می‌توان نام برد، تیم بزرگ کمیته عالی گفت‌وگو با حضور تروریست‌ها (احرار الشام، جیش الاسلام) که مورد حمایت ریاض بودند، تیم دیگر مورد حمایت مسکو در راس آن قدیر جمیل بود.
کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تیم سوم که مورد حمایت قزاقستان بود، افزود: تیم قاهره با حمایت مصر و بسیاری از شخصیت‌ها انفرادی یا معارض در این نشست حضور داشتند که همین دلیل باعث بلاتکلیفی در جبهه معارضین شد.
سید افقهی بیان کرد: گروه‌های معارض زمانی که احساس کردند، نمی‌توانند کاملا ابتکار عمل را در مذاکرات بدست بگیرند و کاستی‌های خود را به هیئت رسمی سوریه تحمیل کنند شروع به کار شکنی و ترک میز مذاکره کردند.
وی با اشاره به 2 موضوع مهمی که گروه‌های معارض در این نشست به آن توجه داشتند، گفت: ابتدا اینکه بشار اسد در حکومت انتقالی که قرار است، تشکیل شود اصلا نقشی نداشته باشد و دیگر اینکه دولت وحدت انتقالی با نظر دولت سوریه شکل نگیرد.
کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه دولت سوریه در این مذاکرات هیچ کدام از پیش شرط‌های گروه‌های معارض را قبول نکرد، تصریح کرد: گروه‌های معارض به دلیل اینکه در پشت میز مذاکره چیزی بدست نیاوردند شروع به عملیات گسترده و تصرف در مناطق مختلف حلب کردند و اخیرا عملیاتی در منطقه خان طومان انجام دادند.

چرا روس‌ها همواره آتش‌بس را تمدید می‌کنند؟


سید افقهی با بیان اینکه خان‌طومان یکی از چندین عملیات انجام شده در سوریه است، ابراز کرد: 3 هزار نیروی تازه نفس از مرز ترکیه با سلاح های جدید و آموزش دیده و با مدیریت مستقیم کشور ترکیه وارد این منطقه شدند، متاسفانه دشمن همزمان با شکستن آتش بس و شروع جنگ در این منطقه وارد عرصه جنگ نرم هم شده‌ است.
وی در ادامه اضافه کرد: در جنگ سوریه آمریکا با روسیه برای آتش بس به توافق رسیده بودند که با شکستن آتش بس این سوال مطرح می‌شود که وقتی که تروریست‌ها در خان‌طومان به رزمندگان حمله می‌کردند روسیه‌ای ها کجا بودند؟ این سوالی است که حتما باید از روسیه پرسیده شود.
کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه روسیه باید بیشتر مراقب حوادث و اتفاقات منطقه باشد، گفت: نکته‌ مهمی که باید در این میان به آن توجه کرد این است که چرا روس‌ها همواره آتش‌بس را تمدید می‌کنند؟
سید افقهی با اشاره به جنگ تبلیغاتی تروریست‌ها در منطقه خان‌طومان اظهار کرد: تروریست‌ها فکر می‌کردند می‌توانند با این جنگ تبلیغاتی به پیش‌روی ادامه بدهند که اینطور نشد و رزمندگان حملات سنگینی را برعلیه آن‌ها انجام دادند و تلفات سنگینی نیز به آن‌ها وارد کردند.
سید افقهی در پایان با اشاره به اینکه دشمنان برخی عکس‌ها را مونتاژ کرده و به اسم عکس‌ اسرای خان‌طومان منتشر کرده‌اند،خاطر نشان کرد: تروریست‌ها در خان‌طومان بیش از 400 کشته داده‌اند با این حال جنگ نرمی را در رسانه‌ها به راه انداختند که ما نباید فریب جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن را بخوریم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان