۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دختر ۶ ساله با قصور پزشکی جان خود را از دست داد+تصاویر
کد خبر: ۱۸۱۸۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۲ ساعت: ۱۵:۵۳ ↗ لینک کوتاه

بازهم اشتباه پزشکی؛

دختر ۶ ساله با قصور پزشکی جان خود را از دست داد+تصاویر

الینا فروتن دختر شش ساله که هشت روز پیش برای عمل لوزه در بیمارستان بستری شده بود در اثر بی توجهی پزشکان دچار مرگ مغزی شد.

دختر ۶ ساله با قصور پزشکی جان خود را از دست داد+تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، چند روزی است که بحث به کما رفتن الینا فروتن دختر شش ساله گرگانی در بیمارستان طالقانی باعث ناراحتی افکار عمومی شده است. 
تماس های متعدد از طرف خانواده و افراد مختلف باعث شد تا این پایگاه خبری پیگیر این قضیه بشود و از این جهت ظهر امروز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه به سراغ والدین این کودک در مقابل بیمارستان طالقانی رفتیم تا اصل موضوع را جویا شویم.



فروتن پدر این کودک که از این موضوع خیلی متاثر بود، گفت: ساعت 16:30 دقیقه 13 اردیبهشت ماه دخترم را برای عمل لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان بستری کردم و آن شب آنجا بود.

وی ادامه داد: ساعت 9:20 دقیقه فردای آن روز دخترم الینا را به اتاق عمل بردند و ساعت 10:25 دقیقه عمل تمام شد و ساعت 11:30 قیقه از اتاق عمل بیرون آوردند در حالیکه اعضای بدنش ورم کرده بود.

پدر الینا اضافه کرد: دخترم برای لحظه ای که به هوش آمد می گفت جیگرم می سوزد و پرستاران وقتی این وضعیت را دیدند ساعت 16 بعد از ظهر به دکتر خبر دادند تا سریعتر بیاید.

فروتن بیان کرد: ساعت 16 که دکتر آمد مجددا الینا را به اتاق عمل بردند و با وصل کردن شیلنگ می خواستند با وارد کردن تنفس ورم بدن الینا را از بین ببرند ولی ناگهان دیدم که الینا را به ICU انتقال دادند و معلوم شد که به کما رفته است.



این پدر داغدار یادآور شد: دخترم دچار مرگ مغزی شده و الان هشت روزه که در icu بستری است و هنوز هیچ پزشکی مرگ الینا را تایید نمی کند و ما هم سرگردان مانده ایم، هیچکس هم از رئیس بیمارستان تا پزشکان جوابگوی ما نیستند و من به دانشگاه علوم پزشکی و حراست و دادستانی و جاهای مختلف مراجعه کردم اما هنوز جوابی نداده اند .

فروتن گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی می گویند باید فوت کودک تایید بشود تا ما به شکایت شما رسیدگی کنیم و تا زمانی که زنده است نمی توانیم پیگیری کنیم ، از آن تاریخ به بعد چند شب در نمازخانه بیمارستان خوابیدم اما درب را از پشت آن قفل کردند ، برخی شبها نیز داخل ماشین خوابیدم و الان هشت روزه که خواب و خوراک نداریم.

وی اظهار کرد: ما به بیمارستان درخواست دادیم که 5 تا پزشک بیاورند و مرگ مغزی و یا وضعیت الینا را مشخص کنند اما هیچکس هنوز به ما جوابی نداده است.

پدر الینا از اهدا اعضای بدن دلبندش خبر داد و گفت : خدا خودش این بچه را به من داده و الان هم گرفته اما من بچه ام را سالم به این بیمارستان آوردم و اینطور با اشک و غصه آن را ترک می کنم ، برایم سخت است ، از پزشکان می خواهم که بیشتر دقت کنند و دلشان برای بچه های مردم بسوزد.



شنیده ها حاکیست که قبلا هم به تناوب چنین اخباری از این بیمارستان به گوش رسیده و می طلبد مسئولین استان گلستان و دانشگاه علوم پزشکی دقت بیشتری نسبت به کودکان و خردسالانی که به این مرکز مراجعه می کنند، داشته باشند.

گفتنی است تماس های متعدد با مسئولین بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی جهت دادن توضیح در باره علت این حادثه هنوز جواب نداده است.

انتهای پیام/2002

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان