۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاری که در وقت نماز انجام شود، برکت ندارد
کد خبر: ۱۸۱۸۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۲ ساعت: ۱۵:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد:

کاری که در وقت نماز انجام شود، برکت ندارد

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: باید به نماز اهمیت بدهیم حتی اگر پدر و مادر ما به کار دیگری مشغول هستند آنها را به خواندن نماز دعوت کنیم؛ زیرا هرکاری که در وقت نماز انجام شود، برکت ندارد.

کاری که در وقت نماز انجام شود، برکت ندارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در جشن عبادت دانش آموزان دختر 12 روستای عشایر استان قزوین که در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای برپایی نماز و دین بود، اظهار کرد: علامت دوستان امام متصل بودن به نماز است.
وی در ادامه افزود: در نماز پاسخ سلام ما به پیامبر(ص) توسط ایشان داده می‌شود اما متوجه نمی‌شویم و ایشان در علامت حقیقت ما را تحویل می‌گیرد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: از خاندان پیامبر بزرگتر و برجسته‌تر در دینا نداریم اهل نماز با ائمه اطهار سلام و علیک می‌کنند، سلام کردن مستجب اما جواب سلام واجب است بنابراین در نماز با گفتن السلام علیک ایها النبی، ایشان پاسخگوی ما می‌شوند.
وی با بیان اینکه افرادی که اهل نماز نبوده یا نماز را سبک می‌شمارند از دوستان ائمه اطهار نیستند؛ گفت: زیرا نماز علامت دوستی با خدا و دوست داشتن پیامبر و امامان معصوم است؛ قرآن درباره اینگونه از دوستی‌ها می‌گوید:" چه زیبا شما یادگرفتید که برای خودتان دوستان مومن انتخاب کنید."
عابدینی خطاب به دختران دانش آموز ابراز کرد: اینکه امروز شما به سن تکلیف رسیدید یعنی به طور رسمی اجازه ورود به نماز را دارید؛ البته شاید قبلا نماز می‌خواندید اما هم اکنون به صورت رسمی با خدای متعال صحبت می‌کنید.
وی با بیان اینکه برای ورود به مدرسه نماز باید به سن تکلیف برسیم، بیان کرد: قانون دین ما را به صورت رسمی برای سفره نماز دعوت می‌کند زیرا سعادت حقیقی در پرتوی نماز است، افرادی که اهل نماز نیستند در دنیا و آخرت سعادتمند نمی‌شوند برای رشد و دستیابی به مقامات معنوی راه و آدرس آن برپایی نماز است.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: انسان تمایل دارد با کسی حرف بزند که سخنان او را شنیده و پاسخ همه نیازهای ما را به درستی بدهد و خدای متعال چنین جایگاهی دارد؛ البته پدرومادر همیشه شنونده حرف‌های فرزندان خود هستند اما هیچ کس به جز خدا نمی‌تواند از حرف‌های دل ما مطلع شود.
وی اضافه کرد: خدای متعال صحبت‌های ما را شنیده و هرچه بخواهیم به ما می‌دهد در قرآن آمده مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را؛ ما در رکوع نماز برای خدای متعال خضوع کرده و خم می‌شویم اما در دنیا برای کسی این کار را نمی‌کنیم حتی دشمن ما آمریکا با تهدید هم توان دیدن ذلت ملت ایران را ندارد.
امام جمعه قزوین بیان کرد: ما در رکوع نماز با خم شدن و سجده کردن و پیشانی بر خاک نهادن خود را در نزد خدای متعال بالا می‌بریم و بزرگ و عزیز بودن خدای متعال را نشان می‌دهیم؛ برای طی کردن راه بندگی باید خود را در نزد خدا کوچک کنیم.
وی با بیان اینکه اقامه نماز با جماعت توصیه فراوانی شده است، گفت: در نماز می‌خوانیم خدایا ما تو را می‌پرستیم یعنی من با همه انسان‌ها و مسلمانان جهان یک سرود و سخن را تکرار می‌کنیم؛ زیبایی نماز خواندن آن در اول وقت و به جماعت است.
عابدینی تاکید کرد: باید به نماز اهمیت بدهیم حتی اگر پدر و مادر ما به کار دیگری مشغول هستند آنها را به خواندن نماز دعوت کنیم؛ زیرا کاری که در وقت نماز انجام شود، برکت ندارد.
وی در پایان عنوان کرد: اگر نماز جماعت در محل زندگی ما برگزار می‌شود پدرومادرهای خود را برای شرکت در نمازجماعت و نمازجمعه تشویق کنیم و یک همیار نماز باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

محمد / ۲۳ ارد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

سلام ان نمازی که شما میگویید مقدمه اش رزق حلال در شکم است که با سیطره برای اسلامی بانکها جایی پیدا نمی شود...
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان