۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین عناصر فتنه باید سپاسگزار باشند/ حصر کمترین مجازات برای سران فتنه است
کد خبر: ۱۸۱۸۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

عناصر فتنه باید سپاسگزار باشند/ حصر کمترین مجازات برای سران فتنه است

شفیعی ها گفت: عناصر فتنه باید سپاسگزار نظام جمهوری اسلامی ایران باشند که فقط به حصر خانگی محکوم شده اند/ حصر کمترین مجازات برای سران فتنه است.

عناصر فتنه باید سپاسگزار باشند/ حصر کمترین مجازات برای سران فتنه است
محمد حسین شفیعی ها مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین ضمن اشاره به فتنه سال 88 اظهار کرد: ماهیت و رخداد تلخی که در سال 88 روی داد یک امر روشن و شفافی است برای کسانی که می خواهند حقایق را درک کنند.
شفیعی ها تصریح کرد: شکوه حضور مردم در پای صندوق های رای نشان از تعلق خاطر عموم مردم به نظام جهوری اسلامی که تجلی آن در شکل رسمی و استاندار بین المللی یعنی انتخابات  به نحو بی سابقه و خیره کننده ای رخ داد.
وی عنوان کرد:  در این انتخابات بیش از 85 درصد مردم بعد از گذشت 3 دهه از وقوع انقلاب برای انتخاب رئیس جمهور دلخواه خویش، شکوه و عظمت فراوانی را می توانست در عرصه بین المللی  برای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه دست آوردهای این انتخابات توسط برخی از داوطلبین ریاست جمهوری قدر دانسته نشد و هوا و هوس های نفسانی موجب خدشه دار شدن این دستاورد عظیم شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: این افراد فتنه ای را آغاز کردند و بر آن دامن زدند که آسیب های زیادی به کشور و نظام وارد و کشور را به عقب زد.
اگر آن دستاوردها حفظ می شد و فتنه ای رخ نمی داد فضای کشور پر از امید، نشاط ، کار و تلاش می شد و در نقطه بسیار بهتری از موقعیت کنونی قرار داشتیم.
فتنه 88 ناشی از بی تدبیری و خیانت فتنه گران بود شفیعی ها تصریح کرد: با یک تحلیل روشن می توان به این نتیجه رسید که این فتنه ناشی از بی تدبیری و خیانت فتنه گران بود که با هوشمندی و تیزبینی رهبر انقلاب و بصیرت و روشن دلی مردم بعد از 8 ماه  در حماسه 9 دی خنثی و وضعیت امنیت به جامعه برگشت.
  images (8) وی عوامل ایجاد این فتنه را در سال 88 چنین ترسیم کرد: در این معنا که طراحی این قضیه از ناحیه دشمنان بیرونی و قسم خورده نظام بود شکی نیست.
چرا که آنها هیچ گاه راضی به حیات جمهوری اسلامی ایران نخواهند بود.
اما کسانی که در عرصه فعالیت های سیاسی حضور داشته و برای کسب قدرت تلاش می کنند اگر نتوانند ظرفیت های درونی خود را تنظیم کنند و ندانند که اهداف و انگیزه آنها از حضور بر چه مبنایی است به سادگی ابزار دست دشمن خواهند شد.
این مقام مسئول افزود: نمونه این مسئله را می توان در فتنه 88 دید که عناصر اصلی آن پرورش یافته نظام بودند و مسئولیت های خطیری در طول عمر آن داشتند.
اما به راحتی آلت دست دشمن شده و به واسطه خود شیفتگی تحت تاثیر انها قرار گرفتند و شیطان بر آنها غلبه نمود.
وی اضافه کرد: این افراد به راحتی آفتاب گرمابخش انقلاب و حضور مردم را انکار کردند و با موضوعی به نام تقلب فتنه ای را در کشور دمیدند که خسارات زیادی به نظام وارد کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ابراز کرد: باید همواره درس های این واقعه مهم تاریخی را مرور و یاد آوری کنیم تا خدای ناکرده مجددا دچار چنین فتنه هایی نشویم.
سران فتنه اگر عاقل بودند وقتی هم نوایی دشمن را دیدند باید برمی گشتند و توبه می کردند شفیعی ها ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی هر کس می تواند آزادانه دیدگاه ها و خواسته های خود را ابراز نماید اما نکته مهم این است که برداشت ها و تحلیل های ما در راستای دشمن قرار نداشته باشد.
وی به فرمایش امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: حضرت امام شاخص خوب و معتبری را برای ما بیان داشته اند و آن این است هر گاه دشمن از سخنان ما خرسند و شاد شد بدانیم که اشتباه بوده و از آن برگردیم، اما اگر دشمن از سخن ما مورد رنجش واقع شد آن درست است.
آن مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از نکات قابل تامل در این فتنه این بود کسانی که با شعار حمایت از آرمان های امام و با عنوان نخست وزیر انقلاب وارد صحنه انتخابات شدند دقیقا پا روی سخن آن حضرت گذاشتند و نقطه مقابل دیدگاه ها و فرمایشات معمار کبیر انقلاب عمل کردند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: تمامی فعالیت هایی که در طول روزهای بعد از انتخابات توسط سران فتنه رخ داد اعم از سخنرانی ها، مصاحبه ها و بیانیه های 18 گانه ای که صادر شد باعث شادی دشمنان و طیف های طولانی و رنگارنگ دشمن شد به گونه ای که آنها نیز با سران فتنه هم نوا شدند و این فتنه را رقم زدند.
وی گفت: اگر این افراد عاقل بودند وقتی این هم نوایی دشمن را دیدند باید برمی گشتند و توبه می کردند.
شفیعی ها به اقدامات مقام معظم رهبری برای آگاه کردن عناصر فتنه از عواقب کارهای خود اشاره و ادامه داد: رهبر انقلاب در طول 8 ماه عمر فتنه بسیار تلاش داشتند تا سران فتنه متوجه عمق گفتار و سخنان و تحریک ها خود شوند و از تور دشمن خارج گردند اما تمنیات نفسانی و خود شیفتگی آنها موجب عدم درک آنها شد و آنها همچنان آلت دست دشمنان قرار گرفتند.
حصر کمترین مجازات برای سران فتنه است وی به اقدامات برخی سیاسیون و رسانه ها مبنی بر درخواست رفع حصر از سران فتنه اشاره و تصریح کرد: حصر یکی از اقدامات لازم برای کنترل عناصر فتنه گر می باشد.
این کوچکترین مجازاتی است که برای سران فتنه به واسطه مصالح جامعه در نظر گرفته شد.
این مقام مسئول ادامه داد: این بسیار بی خردی است برای کسانی که هنوز تغییری در مواضع خود نداشته اند و ابراز ندامت نکرده اند تقاضای کاهش مجازات داشت.
وی در پایان تاکید کرد: عناصر فتنه باید سپاسگزار نظام جمهوری اسلامی ایران باشند که فقط به حصر محکوم شده اند.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان