۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین ۹ دی انقلاب را بیمه کرد/ ابطال بی دلیل انتخابات، مصداق دیکتاتوری است
کد خبر: ۱۸۱۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای نگهبان قزوین:

۹ دی انقلاب را بیمه کرد/ ابطال بی دلیل انتخابات، مصداق دیکتاتوری است

حجت الاسلام قابل گفت: در مجموع ۹ دی برکات فراوانی داشت و یکبار دیگر انقلاب را بیمه کرد/ رهبر معظم انقلاب، ابطال بی دلیل را دیکتاتوری دانسته و در آن خطبه تاریخی فرمودند، من نمی‌توانم بپذیرم که مراکز قانونی زیر سؤال بروند.

۹ دی انقلاب را بیمه کرد/ ابطال بی دلیل انتخابات، مصداق دیکتاتوری است
حجت الاسلام علی قابل، رئیس شورای نگهبان استان قزوین، در گفت‌وگو با صبح قزوین، در رابطه با حماسه عظیم 9 دی ماه سال 88، اظهار داشت: باورهای مردم و شوری که نسبت به ارزش ها دینی داشتند، 9 دی ماه مقابل فتنه ایستادند و این حماسه عظیم را آفریدند.
رئیس شورای نگهبان استان عناصر فتنه 88 را نیز از بقایای همان دشمنان داخلی که زیر پرچم حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب و مجمع روحانیون مبارز، که ایده تغییر رهبری در وجودشان بود، ذکر کرد و اظهار داشت: جورج سورس، سرمایه دار معروف صهیونیستی که سابقه کودتا در شوروی را داشت، این عناصر را سازمان دهی می‌کرد.
وی حمایت های رهبری از دولت ها را روش و منشی که از زمان امام خمینی(ره) سابقه داشت، خواند و تصریح کرد: تعبیر امام(ره) این بود که نباید سربازی که در میدان است روحیه اش تضعیف شود، به همین دلیل زمانی که چند تن از نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه وقت، انتقاد کردند، نامه ای در حمایت از دولت نوشت.
این مقام مسئول، در‌ ادامه با بیان این‌که فتنه گران در انتخابات سال 88 وضعیت را مناسب دیده و به ظاهر به عنوان طرفداران یک کاندیدا وارد صحنه شدند، اضافه کرد: آنها با رفتار ساختار شکنانه و زیر سوال بردن عملکرد نظام و کوچک جلوه دادن کارهایی که تا به امروز توسط نظام انجام پذیرفته در واقع سعی داشتند، رهبری را به عنوان مسبب همه اتفاقات معرفی کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، به افزایش دامنه تبلیغات علیه ولایت و زیر سؤال بردن ارزش های دینی در روزهای قبل و خصوصا بعد انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: سابق بر این هم گروه‌هایی در دوره اصلاحات با زیر سؤال بردن ارزش‌ها، عاشورا را نتیجه خشونت پیغمبر در جنگ بدر دانسته و می‌گفتند زیارت عاشورا باید تعطیل شود، در زمان امام خمینی(ره) نیز ملی مذهبیون خواستار لغو لایحه قصاص بودند.
وی فتنه گران را مجموعه‌ای از مخالفان و معاندان که از جریان انقلاب در طول این سی وچند سال ضربه خورده اند برشمرد و ابراز داشت: این افراد چند روز مانده به انتخابات، پدیده ای به نام تقلب را بر سر زبان ‌ها انداخته و خواستار تشکیل کمیته صیانت از آرا شدند و با این کار می‌خواستند نهادهای قانونی کشور که وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند، نا امین معرفی کنند.
حجت الاسلام قابل با اشاره به این‌که خود آقایان اسم شان چندین دوره از همین صندوق ها درآمده و نظام آنها را تأیید کرده است، گفت: رهبر معظم انقلاب در طول این مدت بامدارا با آنها برخورد کردند و حتی فردای انتخابات آقای میرحسین را شخصاً خواستند و گفتند جنست با آشوب طلب ها هم خوانی ندارد.
رئیس شورای نگهبان استان قزوین با بیان این‌که آشوب طلبان بر ابطال انتخابات اصرار داشتند، و به بازشماری صندوق‌ها قانع نبودند‌، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، ابطال بی دلیل را دیکتاتوری دانسته و در آن خطبه تاریخی فرمودند، من نمی‌توانم بپذیرم که مراکز قانونی زیر سؤال بروند.
وی ابطال را بهانه آشوب گران برای شروع فتنه برشمرد و یادآور شد: در آن زمان به افراد و اموال مردم تعرض شد، به عکس امام توهین و شعارهای انقلاب به تمسخر گرفته شد، ولی مردم صبوری کردند تا این‌که در روز عاشورا با دیدن اوج این کارشکنی ها، مردم تحمل نکرده وحماسه پرشکوه نهم دی را به وجود آوردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای این حماسه رو شدن ماهیت و شناسایی مهره‌های داخلی دشمن است و مردم به خوبی دریافتند استکبار دست از سر این انقلاب بر نمی‌دارد.
وی با بیان این‌که 17 کشور اروپایی در این قصه سهیم بودند، اظهار داشت: فردی به نام محمدحسین رسام تحلیل‌گر ارشد سفارت انگلیس که در جریان آشوب ها دستگیر شد و دو نفر از وابستگان سفارت انگلیس اخراج شدند.
این مسئول ادامه داد: رسام، در اعترافاتش می‌گوید، در مدتی که در سفارت انگلیس کار می‌کردم به این نتیجه رسیدم که دولت انگلیس درصدد بود به متحدان خود القا کند انتخابات نقطه عطفی برای افرادی که با نظام زاویه دارند است و کشور باید دچار تغییر شود و یا ساختارش تغییر کند.
حجت الاسلام قابل زنده شدن جایگاه ارزش های ملی و شعار مورد حجمه قرار گرفته «هیهات من الذله» را از دیگر دستاوردها توصیف کرد و ابراز داشت: امام بار دیگر نقش امامت و رهبری خودش را ایفا کرد و مردم به یاد درس های امام و پیشگویی های ایشان در شناساندن ماهیت دشمن و وابستگان به آمریکا افتادند.
وی با بیان این‌که در این جریانات بسیاری از خواص که ادعای انقلابی داشتند، رفوزه شدند و معلوم شد فطرت مردم بیشتر در صحنه حضور دارد، تاکید کرد: در مجموع 9 دی برکات فراوانی داشت و یکبار دیگر انقلاب را بیمه کرد.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان