۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امسال ۲۶۶ هزار شغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می شود
کد خبر: ۱۸۱۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۲۱:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور:

امسال ۲۶۶ هزار شغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: امسال دولت باید ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کند که با برنامه ریزی انجام شده ۲۶۶ هزار شغل توسط نهاد کمیته امداد محقق می شود.

امسال ۲۶۶ هزار شغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین که در محل مهماسرای استانداری بیان کرد: مدت زمان مسئولیت برای خدمت مهم نیست بلکه کیفیت خدمات و ماندگاری آنها مهم است لذا باید تلاش کنیم در زمان تصدی خود بهترین کارها را در مسیر جلب رضایت مردم انجام دهیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور بیان کرد: شهید رجایی فقط ۲۸ روز رئیس جمهور بود اما در این مدت کوتاه کارهای ارزشمندی انجام داد و امروز طرح مهم شهید رجایی در حوزه رسیدگی به سالمندان به عنوان یک الگو همچنان بر تارک نهاد کمیته امداد می درخشد.
فتاح تصریح کرد: در شرایط کنونی با تنگناهای مالی دولت وضعیت سختی داریم اما با عزم و اراده جدی و همت همگانی قادریم کارهای ماندگار و ارزشمندی را در کشور ثبت کنیم و در مسیر جلب رضایت مردم بویژه افراد کم درآمد گام برداریم.
وی اضافه کرد: با تشکیل شورای عالی اشتغال در حضور ریاست جمهور مقرر شد امسال بیش از ۹۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود که تعهد کمیته امداد بالغ بر ۲۶۶ هزار شغل است که این میزان با همکاری وزارت کار و بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.

قزوین در حوزه اشتغال مددجویان رتبه خوبی دارد

فتاح یادآورشد: در سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در کمیته امداد اختصاص یافت و امسال پیش بینی می شود این میزان تا دو برابر رسیده و به ۲۶۰۰ میلیارد تومان بالغ شود.
وی بیان کرد: ویژگی های مشاغل کمیته امداد این است که این مشاغل پایدار و کم هزینه است و با تضمین پرداخت اقساط کمترین مشکل در بازپرداخت این اعتبارات میان مددجویان وجود دارد.
فتاح اضافه کرد: امروز در سفر به قزوین توسط تیم بازرسی وضعیت فعالیت های کمیته امداد قزوین را بررسی کردیم و خوشبختانه کارهای انجام شده بسیار خوب و مطلوب بوده و شما جایگاه خوبی دارید.
وی گفت: قزوین در حوزه اشتغال مددجویان رتبه خوبی دارد و از متوسط کشوری بالاتر است اما با حضور استانداری فهیم و پرتلاش امیدواریم از این فرصت استفاده کنیم و کارهای بزرگتری را در این استان اجرایی کنیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی اظهارداشت: میزان جذب اعتبارات اشغالزایی در استان قزوین حدود ۷۹ درصد بوده که با توانمندی خوبی که در منطقه وجود دارد و مدیریت دلسوزانه و جهادی کمیته امداد قزوین انتظار داریم این میزان بالاتر برود و ما بتوانیم طرح های پایلوت را در استان اجرایی کنیم.
فتاح رویکرد مهم کمیته امداد را تامین مسکن برای مددجویان دانست و اظهارداشت: ماموریت بزرگ ما تامین مسکن برای محرومان و نیازمندان است و اگر استان قزوین بتواند زمین مورد نیاز را تامین کند آمادگی داریم در یک حرکت بسیجی وار همه نیازمندان استان را در مدت دو سال صاحب خانه کنیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: در استان قزوین حدود ۲۱۲۵ مددجوی نیازمند فاقد سرپناه هستند که با پایلوت کردن این استان امیدواریم با حمایت استاندار کاری ملی را در منطقه آغاز کنیم.
فتاح اضافه کرد: یکی از کارهای تاثیرگذار که می تواند همراهی مسئولان با نیازمندان را بیشتر کند بازدیدهای مستمر و سرکشی به خانواده های نیازمندان است که این کار خداپسندانه موجب می شود تا مسئولان ارشد استانها ضمن درک عمیق و درست از مشکلات محرومان در حل آنها دستور عاجل دهند.
وی گفت: دیدار با نیازمندان موجب گره گشایی است و به اعتمادسازی مردم به نظام کمک می کند و اگر استاندار محترم این دیدارها را به طور مستمر انجام دهند الگویی برای دیگر مدیران هم می شود و می توان به حل مشکلات نیازمندان امیدوار شد.
فتاح اظهارداشت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای سرکشی به نیازمندان و ایتام است و امیدواریم این حرکت ارزشمند بخوبی در قزوین و سایر مناطق عملیاتی شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور در پایان از خدمات ارائه شده در استان به مددجویان بویژه طرح های اشتغالزایی ابراز رضایت کرد.
در این جلسه به رسم یادبود هدیه ای از سوی استاندار قزوین به رئیس کمیته امداد امام خمینی اهدا شد.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت استانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان