۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تصادفات رانندگی بیشترین علت مشکلات ارتوپدی/ ۹۰ درصد سوانح رانندگی به مشکلات ارتوپدی منجر می‌شود
کد خبر: ۱۸۱۲۶۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تصادفات رانندگی بیشترین علت مشکلات ارتوپدی/ ۹۰ درصد سوانح رانندگی به مشکلات ارتوپدی منجر می‌شود

رییس انجمن جراحان زانو و آرتوروسکوپی اظهار کرد: سوانح ترافیکی در ایران به همراه داشته که بیش از ۹۰ درصد این سوانح مشکلات ارتوپدی را برای افراد به وجود آورده است.

تصادفات رانندگی بیشترین علت مشکلات ارتوپدی/ ۹۰ درصد سوانح رانندگی به مشکلات ارتوپدی منجر می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛محمد رازی، رییس انجمن جراحان زانو و آرتوروسکوپی در نشست خبری چهارمین همایش دوسالانه بین‌المللی این انجمن، با اشاره به اینکه امروزه تعداد زیادی از ارتوپدهای کشور در زمینه جراحی زانو فعال هستند، گفت: در دو دهه گذشته رشد چشمگیری در پیشرفت‌های ارتوپدی و جراحی زانو داشتیم که ثمرات آن برگزاری همایش های علمی و آموزشی مختلف هست.

وی در خصوص جایگاه ایران در جراحی زانو اظهار کرد: جراحی زانو و آسیب‌های ورزشی در ایران در سطح بالایی است که در کشور روش های درمانی آن از 15 سال گذشته وجود داشته که سایر کشورها به تازگی به آن ها دست یافته اند و ما به دلیل عدم دسترسی به رسانه‌های جهانی بازتاب بین‌المللی کافی نداریم.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از جراحی‌های سالانه زانو نداریم، گفت: در پزشکی ورزشی، جراحی زانو و شانه به هیچ‌وجه اعزام به خارج از کشور نداریم و افرادی که به هر دلیلی به خارج از کشور برای جراحی مراجعه کرده‌بودند از روند درمانشان ناراضی بودند .

رازی با تقسیم مشکلات زانو در دو گروه ترافیکی و ورزشی اظهار کرد: در این موارد احتیاط‌ها و استانداردهای لازم را نداریم و آسیب‌های غیرحاد مفصل زانو در کشور از متوسط جهانی بالاتر است.فرهنگ ترافیکی در ایران مشکلات زیادی دارد که راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی این موضوع دارد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مشکلات غیرحاد زانو به علت کمبود ویتامین D است، تصریح کرد: کمبود ویتامین D موجب انحراف مفصل زانو می‌شود که چاقی و فعالیت زیاد این مشکل را تشدید می‌کند و سبب آرتروز زانو می‌شود.

رییس انجمن جراحان زانو با اشاره به اینکه متوسط سن ابتلا به آرتروز در جهان 70 سالگی است، بیان کرد: در ایران افرادی بسیاری در سنین 45 تا 50 بخصوص در دهه 50 تا 60 به علت عدم رعایت بهداشت مفصل زانو، اضافه وزن و کمبود ویتامین D دچار آرتروز می‌شوند.

رازی با اعلام اینکه انجمن جامعه ارتوپدی و امنیت ترافیکی جاده‌ها نقشی ندارد، گفت: بیش از 90 درصد سوانح رانندگی و آسیب‌های جاده‌ای به مشکلات ارتوپدی مربوط می‌شود که پیشگیری از این سوانح به کاهش مراجعات اورژانس بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

رییس انجمن جراحان زانو در باره آسیب‌های شایع ورزشی ابراز کرد: آسیب مچ پا در تمام رشته‌ها زیاد است که بسیاری از آن‌ها با اعمال جراحی بهبود می‌یابد، اما در این بین آسیب‌های مفصل زانو شایع‌تر است.

در ادامه پیمان احدی فوق تخصص جراحی زانو و دبیر علمی کنگره گفت: اعمال جراحی زانو با تعویض مفصل زانو و بازسازی رباط صلیبی انجام می‌شود که کهولت سن و ضایعات ناشی از آن موجب بروز آرتروز می‌شود.

دبیر علمی چهارمین کنگره جراحان زانو درباره تعداد مقالات این کنگره افزود: بیش از 60 مقاله به کنگره ارسال شده که 45 مقاله تایید و به شکل سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

گفتی است؛ چهارمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحی زانو، آرتوروسکوپی و آسیب‌های ورزشی از سه‌شنبه 28 تا جمعه 31 اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برای اولین بار در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان