۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دشمن جنگ نرم را در پی شکست در مواجهه با انقلاب راه انداخت
کد خبر: ۱۸۱۲۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۱۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

تولیت آستان قدس رضوی در اختتامیه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی؛

دشمن جنگ نرم را در پی شکست در مواجهه با انقلاب راه انداخت

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی و ریشه دوندان انقلاب در دنیا شکست خورده است، گفت: آنها جنگ نرم را ایجاد کردند تا فکر و رفتارها را هدف قرار داده و سبک زندگی و هویت اسلامی ما را دگرگون کنند.

دشمن جنگ نرم را در پی شکست در مواجهه با انقلاب راه انداخت
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی به لزوم الگوبرداری فعالان فضای مجازی از سیره سیدالشهدا (ع) تأکید کرد.

وی گفت: شناخت و معرفت نسبت به امام به ویژه امام حسین (ع) و حق امام بر ما وظیفه همه آحاد بشر است.

رئیسی افزود: آنچه می‌تواند فکر، اندیشه و اخلاق را برای انسان رقم بزند اسوه‌ها و الگوها هستند که سیدالشهداء (ع) تأکید کردند «من اسوه و الگو هستم».

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آنچه گوش فلک را اکنون کر کرده داعیه‌داری حقوق بشر است که ما در سیره امام حسین (ع) اوج دگرخواهی در پرتو خداخواهی را می‌بینیم با این تفاوت که دگرخواهی‌های موجود در عالم برای اهدافی غیر از خدا ترسیم شده است.

وی افزود: شناخت دشمن و ترفندها و مکث‌های او و اقدام متناسب و زمان‌شناسانه در مواجهه با دشمن در سیره امام حسین (ع) بسیار مشهود است. شما می‌دانید که توابین شعار خوب و هدف مقدسی داشتند و در این راه کشته شدند اما نامی از آنها نیست جز برای تاریخ‌نویسان.

رئیسی ادامه داد: تفاوت توابین با شهدای کربلا در نوع زمان‌شناسی و اقدام زمان‌شناسانه آنها است.

وی با بیان اینکه معاندان می‌خواستند عاشورا پایانی بر نهضت باشد اما این روز طوری رقم خود که آغاز و تولد شد و به قول ملاصدرا که می‌گوید مردان بزرگ دو بار متولد می‌شوند یک بار روز تولد شخص‌شان و دوم روز تولد شخصیت‌شان، عاشورا نیز طوری اراده برای آن تعلق گرفت که آغاز باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما باید از سیدالشهدا (ع) الگوبرداری کنیم، گفت: ایشان آنگاه که از مدینه به سمت کوفه حرکت کردند به یاران خود گفتند کسانی با ما هستند که خون قلب خود را بدهند و بدانند که فرودگاه این کاروان لقا پروردگار است. این حرکت یک حرکت برنامه‌ریزی شده و دقیق برای انسان معاصر است. چرا که به عقیده ما پیام مهم میلاد امام حسین (ع) این است که دشمن به دلیل شکست سختی که در مواجهه با نظام انقلاب و ریشه‌دار شدن پایه‌های انقلاب متحمل شده به دنبال پیروزی در جنگ نرم است.

رئیسی خاطرنشان کرد: دشمن جنگ نرم گسترده‌ای را علیه جبهه انقلاب شکل داده و می‌خواهد باورها، اندیشه‌ها و رفتارها را هدف قرار داده و سبک زندگی و هویت اسلامی ما را دگرگون سازد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال استفاده از ارتباطات برای دروغ‌پراکنی، شایعه‌افکنی، حق را باطل و باطل را حق نشان دادن است، گفت: آنها با استفاده از محتواهای مکتوب، فیلم، انیمیشن و... به دنبال اثرگذاری هستند اما آنچه در این بین افراد با بصیرت و دیده‌بان تیزبین جنگ نرم به عنوان یک استراتژی و نه تاکتیک برای شناخت مفهوم جنگ نرم به کار ببرند این است که جنگ نرم و مفهوم ارتباطات را مورد توجه قرار دهد.

تولیت آستان قدس رضوی به موضوع ایجاد فناوری‌های اطلاعاتی و نظام ارتباطات به دست بشر اشاره کرد و گفت: این تنها فناوری است که توسعه باور نکردنی داشته و همه ابعاد زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده است و ما باید از آن برای برتری استفاده کنیم.

رئیسی تأکید کرد: فرهنگ ما نسبت به فرهنگ دیگر ملت‌ها برتری ذاتی دارد و باید نشان دهیم که منطق و سخن ما می‌تواند تأثیرگذاری در دنیای دیجیتال نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: در این مورد لازم است که عزیزان بدانند با وجود همه آنچه در اختیار دشمن است سرمایه مهمی که مهم‌ترین سرمایه بشر است و همانا نفس الهام‌بخش بدی‌ها و خوبی‌ها است زمینه بسیاری در جامعه بشریت ایجاد کرده که می‌تواند مخاطب بودن انسان‌ها را برای نیروهای انقلابی رقم بزند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به کسالت مقام معظم رهبری و بستری شدن ایشان در بیمارستان اشاره کرد و گفت: اینکه رهبری ناراحتی پیدا کردند به بیمارستان رفتند موجب شد بیش از 400 میلیون نفر در فضای مجازی جویای احوال ایشان شده ضمن دعا نسبت به ایشان ابراز محبت کنند این دلدادگی‌ها به پیام انقلاب و رهبری است که دل‌ها را تسخیر کرده است به طوری که با توجه به جمعیت 70 میلیونی ما برای ایشان 400 میلیون پیام در فضای مجازی می‌آید.

رئیسی بار دیگر به قصد دشمن برای تغییر باورها و ارزش‌ها و همچنین نفوذ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به جامعه با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: امروز زیارت اهل بیت (ع) به عنوان یک مزیت بسیار مهم برای مصون‌سازی در مقابل جنگ نرم به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: دلیل هجمه‌های بسیار دشمن به موضوع زیارت اهل بیت همین تأثیرگذاری و نقش زیارت در مصون‌سازی مقابل جنگ نرم است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آنها می‌خواهند در مورد زیارت تردید ایجاد کنند که یکی از جلوه‌های زیارت اربعین است کجای دنیا این حجم از انسان‌ها عاشقانه برای یک مراسم در یک مکان گردهم می‌آیند.

رئیسی یادآور شد: فعالان فضای مجازی بدانند هر شبی که بیخوابی می‌کشند و مفاهیمی از امام حسین (ع) را منتقل می‌کنند دارای ارزش فراوانی است.

وی بار دیگر به موضوع اربعین و عاشورا اشاره کرد و گفت: اربعین و عاشورا ایام عادی نیستند و بنای هستی بر این است که هر روز بر اهمیت آنها افزوده شود. ملاحظه کنید که مقاومت یمن بیش از یک سال است که آمریکا و سعودی‌ها را پشیمان کرده و استکبار را دچار استیصال کرده است که اینها همه به نام حسین بن علی (ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود خطاب به مدافعان انقلاب اسلامی در فضای مجازی گفت: شما بدانید که حرکت‌تان مؤثر و موج‌آفرین در جامعه بشری است و با این نگاه مصمم حرکت خود را با یک خصوصیت جزمیت، عزم ملی و نگاه به آینده ادامه دهید که این سه ویژگی بسیار مهم است.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان